Počasí týmům v Bahrajnu přálo, trénink začínal za slunečního svitu, teplota vzduchu dosahovala 20 °C a trať 36 °C, situaci v zatáčkách však jezdcům komplikoval vítr. F1 letos přechází na 17" úzkoprofilové pneumatiky, Pirelli pro úvodní podnik sezóny konzervativně dovezlo to nejtvrdší ze svého portfolia - směsi C1, C2 a C3.
Do vozu Aston Martin usedl nečekaně Hülkenberg, protože závodní pilot Vettel měl včera pozitivní test na Covid-19. Ricciardo, jenž byl pozitivní minulý týden během testů, tentokrát už je v kokpitu McLarenu, jenž se předevčírem pochlubil víceletou smlouvou s novým významným sponzorem - počítačovou společností Google.
Na trať jako první vyrazil Leclerc s Bottasem, oba pohánění motorem Ferrari, který by měl být na počátku sezóny nejsilnější ze všech, zatímco loni na Mercedes ztrácel 25 koní. Scuderia v testech působila velmi dobrým dojmem, chtěla by bojovat o vítězství s Red Bullem. Ani v tréninku nepředstavila žádné větší vylepšení, pořád jezdí se základní verzí, kterou velmi dobře zná a dále optimalizuje.
První měřený čas si připsal Norris (1:36,584) s Ricciardem (1:36,918), oba na měkkých směsích. McLaren přivezl nové, byť stále jen dočasné, řešení brzd, jež se mu přehřívaly - rozpalovaly brzdovou kapalinu i ráfky. Za nimi se seřadilo duo Red Bullu Pérez (1:37,459) - Verstappen (1:37,766) na tvrdých pneumatikách.
Hamilton se trápí na výjezdu ze zatáčky č. 10, Mercedes je při akceleraci viditelně nervózní. "Auto je hodně ovlivňované větrem," hlásí jeho týmový kolega Russell. Stříbrné šípy přivezly nový nos a přední křídlo. Bottas, již u Alfy Romeo, si pro změnu stěžuje na vynechávání zapalování u svého motoru.
Po 7 minutách jsme se ale dočkali přerušení, jelikož se Oconovi rozpadla pravá bočnice a Aston Martin jedoucí za ním ji přejel. Alpine přivezlo nové řešení širokých bočnic mírně připomínající Ferrari, s kanály blízko středu monopostu usměrňujícími proudění vzduchu směrem ke spodní části.
Po nucené 13min přestávce věnované úklidu trati jsme se dočkali pokračování, všichni se hned vyhrnuli na trať, vláček vedl Sainz. Na první místo vystřelil Alonso (1:35,247) na měkké (C3 směsi). Alpine zvažuje, že se vrátí ke starší verzi bočnic, než přijde na příčinu selhání u Ocona.
Španělského veterána brzy o 4 desetiny překonal úřadující šampion Verstappen (1:34,783 a 1:34,742 min) na středně-tvrdých (C2) pneumatikách, Pérezovi patřila třetí příčka (1:35,241), za ním sekundová propast. Red Bull má v garáži celou řadu nových dílů.
Po 35 min se na čtvrté místo posunul Ocon (1:35,776) na měkké směsi, Alonsa přeskočil Pérez (1:35,050) na středně-tvrdé. Na páté pozici se držel Leclerc (1:36,157) před Norrisem (1:36,304).
17 min před koncem do čela vyskočil Russell (1:34,629) s Mercedesem na měkkých pneumatikách, o desetinu před Verstappena, zatímco Leclercovo Ferrari skončilo v zatáčce č. 11 v hodinách - Charles měl do té doby nakročeno k rekordnímu kolu. George při svém ostrém pokusu přišel o drobnou část karosérie.
V závěru na to přitlačili také další piloti: před Mercedes se dostala obě Ferrari na středně-tvrdých pneumatikách: Sainz (1:34,611) - Leclerc (1:34,557), a také Gasly (1:34,193) na měkkých. Hamilton (1:34,943) na svého týmového kolegu ztrácel tři desetiny, patřila mu sedmá pozice. Záď jeho vozu mu často ustřelovala. Má Mercedes opravdu vážnější potíže se svou rychlostí nebo svou formu stále ukrývá?
McLaren končí v hloubi pole, v závěru se však s větším množstvím paliva nehnal za nejrychlejšími časy. Na chvostu končí Haas, Alfě Romeo dává naději Zhou 11. časem. Smolař Bottas po dvou instalačních kolech vysedl kvůli závadě na motoru z vozu předčasně. Druhý trénink za 2 hodiny nabídne reprezentativnější podmínky, uvidíme i skutečně rychlé pokusy na čele.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 10 | Pierre GASLY | fra | Scuderia AlphaTauri | 1:34,193 |
2. | 16 | Charles LECLERC | mco | Scuderia Ferrari | 1:34,557 |
3. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Ferrari | 1:34,611 |
4. | 63 | George RUSSELL | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:34,629 |
5. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Oracle Red Bull Racing | 1:34,742 |
6. | 18 | Lance STROLL | can | Aston Martin Aramco Cognizant | 1:34,814 |
7. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:34,943 |
8. | 14 | Fernando ALONSO | esp | BWT Alpine F1 Team | 1:35,000 |
9. | 22 | Juki CUNODA | jpn | Scuderia AlphaTauri | 1:35,028 |
10. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Oracle Red Bull Racing | 1:35,050 |
11. | 24 | Guanyu ZHOU | chn | Alfa Romeo F1 Team ORLEN | 1:35,053 |
12. | 31 | Esteban OCON | fra | BWT Alpine F1 Team | 1:35,151 |
13. | 6 | Nicholas LATIFI | can | Williams Racing | 1:35,644 |
14. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Aston Martin Aramco Cognizant | 1:35,815 |
15. | 23 | Alexander ALBON | tha | Williams Racing | 1:35,923 |
16. | 4 | Lando NORRIS | gbr | McLaren F1 Team | 1:36,304 |
17. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | McLaren F1 Team | 1:36,402 |
18. | 47 | Mick SCHUMACHER | deu | Haas F1 Team | 1:36,536 |
19. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Haas F1 Team | 1:36,804 |
20. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Alfa Romeo F1 Team ORLEN | - |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ