Rychlost Red Bullu v testech nedělá Ferrari moc velké starosti. Jak jsou na tom týmy po testech?

Petr Hlawiczka, 27. února 2023, 06:30 Google+

Red Bull sice minulý týden předváděl nejrychlejší časy během předsezónních testů v Bahrajnu, Ferrari je ale podle svého nového šéfa Frederica Vasseura se svým pokrokem spokojeno. Jak jsou na tom ostatní a jak by mohlo vypadat pořadí týmů po první kvalifikaci?

Počet komentářů:  22 komentářů (Poslední 02.03. 09:59) Napište svůj názor
Carlos Sainz během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Carlos Sainz během prvních předsezónních testů v Bahrajnu | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Po testech patří Red Bull k jasným favoritům na titul. Nejen že byl jejich nový vůz RB19 po celou dobu velmi spolehlivý - jediným problémem byl páteční únik oleje, ale navíc předváděl i velmi rychlé časy a v rukou Verstappena byl při jízdě velmi stabilní.

Scuderia ve svém nejlepším pokusu ztrácela sedm desetin sekundy a Leclerc přiznal, že má před sebou ještě nějakou práci na tom, aby se na loňského mistra dotáhla. Podle Vasseura jsou však v Maranellu po předsezónních testech v klidu: "Můžeme být celkově spokojeni s tím, co jsme při testech předvedli."

"Z pohledu výkonnosti vypadá auto celkově OK. Nevíme však, s jakým množství paliva ostatní jezdili, takže to může být trochu náročné," pokračuje šéf Ferrari, které má letos jediný cíl: vybojovat mistrovský titul.

Souhrn časů (barva pozadí = směs pneumatik) a počty kol ujetých během tří dnů předsezónních testů v Bahrajnu

Souhrn časů (barva pozadí = směs pneumatik) a počty kol ujetých během tří dnů předsezónních testů v Bahrajnu | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

V Bahrajnu většinu prvního dne zkoušeli extrémní nastavení svého vozu SF-23, proto zpočátku nevypadali moc přesvědčivě. "Bylo důležité prověřit každý druh nastavení auta, a tak víte, že dnešní obrázek je zcela jiný než obrázek příštího týdne," vysvětluje Vasseur.

I když Ferrari v některé dny zajíždělo nejrychlejší časy, tak podle něj nejsou reprezentativní vzhledem k tomu, že tento týden už budou na okruhu jiné podmínky: "Jistota je vždy relativní ve srovnání s ostatními. Nemáme jasný obrázek o ostatních. Jediný obrázek, kdy si budeme moci být jistí, získáme až příští týden."

"Spolehlivost byla dobrá, zatím jsme ujeli slušnou vzdálenost, zvládli jsme vše, co jsme museli prověřit. Tohle je ten nejlepší přístup. Pokud jde o kvalitu výkonnosti, tak až příští týden budeme vědět, jak na tom jsme. Ale předvádět výkony na C4 pneumatikách, kdy dráha dosahuje 55 °C, to není relevantní pro přípravu na další týden," uzavírá Vasseur.

Počty ujetých kilometrů během předsezónních testů v Bahrajnu

Počty ujetých kilometrů během předsezónních testů v Bahrajnu | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Forma ostatních týmů

Mercedes neprožil nejhorší test, rozhodně jsou v lepším stavu než před rokem, počáteční optimismus z W14 však v neděli trochu vyprchal kvůli potížím s konstrukcí podlahy, která měla na svědomí nekonzistentní výsledky při testech vyvážení vozu. Hamilton byl viditelně frustrovaný, když se poslední den potýkal na výjezdech ze zatáček s nedostatkem trakce. Velkým zádrhelem byla i závada hydrauliky v pátek - kvůli ní ujel tým jen 398 kol. Na Red Bull dle přiznání pilotů momentálně stále nemají, ale v určitou chvíli v sezóně by mohli mít.

Velmi dobře naproti tomu vypadal v Bahrajnu Aston Martin, který byl s Fernandem Alonsem za volantem vždy poblíž těm nejrychlejším a poslední den ztrácel na Ferrari kolem 4 desetin. Ještě o něco rychlejší byl Haas, jenž by se letos se zkušenou dvojicí Magnussen - Hülkenberg chtěl posunout mnohem výše.

Bottas s Alfou Romeo sice předvedl třetí nejrychlejší čas (1:30,827 min) na nejměkčích C5 pneumatikách, moc paliva ve voze při tom nicméně neměl. Stáj by se mohla pohybovat na rozhraní první a druhé poloviny pole. Jeho týmový kolega Zhou byl o den dříve o osm desetin pomalejší.

Kvalifikační výkonnost týmů po předsezónních testech podle oficiálního serveru Formule 1

Kvalifikační výkonnost týmů po předsezónních testech podle oficiálního serveru Formule 1 | zdroj: Formula1.com

Bídně to naopak vypadá s McLarenem, který již během přestavení vozu MCL60 přiznal, že s ním nejsou moc spokojeni. Norris s nováčkem Piastrim s nim zvládli je 312 kol - nejméně ze všech. Je jasné, že tým neplní své předsezónní cíle a rozhodně nejsou v první pětce, kde se nacházeli minulý rok. Doufají v rychlé navýšení výkonnosti, které má přijít s prvním balíkem vylepšení koncem dubna v Baku. Auto se zdá být dobře vyvážené, jen mu schází to podstatné: přítlak.

Alpine bylo v testech nejpomalejší, kvůli agresivní aerodynamice jezdilo zpočátku s velmi tuhým nastavením a na rovinkách A523 trochu poskakovalo. Časy však byly konzistentní, což je pozitivní z pohledu aerodynamiky a jejího vylepšování, tým bude v závodech určitě výše.

AlphaTauri ujela nejvíce kol ze všech: 456, auto nicméně nepředstavuje tak velký pokrok, jak ve Faenze doufali. De Vries bojoval celou dobu s nedotáčivostí, Cunoda se při kvalifikačním pokusu v sobotu snažil vylepšit obrázek stáje, která možná bude brzy na prodej.

Závodní simulace podle oficiálního serveru Formule 1

Závodní simulace podle oficiálního serveru Formule 1 | zdroj: Formula1.com

Zbývá nám Williams, který proti loňsku rovněž neudělal moc velký pokrok - stále mu schází hodně přítlaku. Podle nového šéfa Jamese Vowlese, jenž během zimy přišel z Mercedesu, bude úspěch, pokud postoupí do Q3. Alespoň nováček Sargeant získal cenné zkušenosti, když ujel nejvíce kol ze všech jezdců.

Nemáme přesné informace o programech týmu, množství paliva, s kterým jezdili ani o módech motorů, proto uvádíme hrubý odhad toho, jak by pořadí týmů momentálně mohlo vypadat: 1. Red Bull, 2. Ferrari, 3. Mercedes, 3. Aston Martin, 5. Alpine, 6. Alfa Romeo, 7. McLaren, 8. Haas, 9. AlphaTauri, 10.Williams. Vše ale může být jinak - chytřejší budeme samozřejmě až v sobotu po úvodní kvalifikaci na Velkou cenu Bahrajnu.


Kdo proti loňským testům nejvíce zrychlil:



Fotogalerii
z testů najdete zde 📸.

Vytisknout

Diskuze: Rychlost Red Bullu v testech nedělá Ferrari moc velké starosti. Jak jsou na tom týmy po testech?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 22, poslední 02.03.2023 09:59 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 22 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Carlos Sainz a Charles Leclerc ve Fioranu

Leclerc o SF-23: Snížili jsme odpor, ale...

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  2. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  3. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud