"Existuje možnost, že nás čeká naprosto impozantní rok," předvídá Horner po prvních testech před sezónou, která má čítat rekordních 23 závodů (za předpokladu, že Velká cena Ruska bude nahrazena jiným podnikem, např. Velkou cenou Turecka).
Budou o titul moci bojovat po velkých technických změnách za omezených rozpočtových stropů i jiné týmy než pouze Red Bull s Mercedesem, jak jsme byli zvyklí v předchozích ročnících? "Myslím, že ano. Ferrari v posledních několika letech bylo spícím obrem a nyní se probouzí. Má dobré auto," uznává šéf Red Bullu.
"McLaren, těžko říci, ale měli by být také nahoře," poukazuje na dobré výsledky stáje z Wokingu, která se na rozdíl od ostatních netrápila s poskakování (tzv. porpoisingem) svého vozu na rovinkách. "Spíše než jen Max a Lewis se do boje můžou zapojit také kluci Ferrari a McLarenu."
Verstappen, jenž podle holandských médií podepsal tento týden lukrativní 5letou smlouvu zaručující mu příjem až 50 mil. dolarů ročně, bude chtít opět porazit Hamiltona a obhájit svůj titul. V Barceloně byl s chováním nového vozu RB18 spokojený, pochvaloval si jeho vyvážení. Dle Red Bullu šlo o "pozitivní" začátek sezóny.
"Těžko něco předpovídat, odjeli jsme ale slušnou vzdálenost, o autě jsme se toho hodně naučili. Povzbuzující je, že dobře koreluje s našimi nástroji a predikcemi. Nezpůsobili jsme žádné červené vlajky, hodně slušná byla i spolehlivost," hodnotí Horner.
"Když jsem mluvil s Maxem po prvním dnu jízd, byl velmi uvolněný a hodně šťastný. Pochvaloval si možnost těsně následovat druhý vůz. Cítil, že dochází k menšímu narušení, a to mluvíme o trati jako je Barcelona. Někde jinde jako v Bahrajnu by předjíždění mělo být jednodušší," přibližuje zpětnou vazbu svého jezdce.
"Tato auta mají stále přední a zadní křídla. Dokud se jich nezbavíme... Můžete teď pozorovat jejich velikost, jsou celkem robustní." DRS se podle Hornera ještě dlouho nezbavíme. Kvůli čistějšímu vzduchu za vozy je slabší efekt aerodynamického stínu, který umožňoval jezdcům se na rovinkách dotáhnout za soupeře a pak zaútočit.
I když i Red Bull v Barceloně potýkal se zmíněným poskakováním svého vozu na hlavní rovince, starostí mu to moc nedělá. Věří svému zkušenému konstruktérovi Adrianovi Neweymu, jež v minulosti pracoval s vozy využívajícím přísavný efekt, když poprvé nastoupil do týmu Fittipaldi vedeným Harveyem Postlethwaitem nebo v jeho dalších letech s Marchem.
"Myslím, že jde o něco, s čím se potýkají všechny týmy. Jde samozřejmě o důsledek této aerodynamiky, ale podle mě to dokážeme utlumit. Jestli úplně odstranit, to nevím. Adrian tady působí už dostatečně dlouho, aby věděl o souvisejících komplikacích. Některé z těchto potíží pro něj nebyly neznámé, nebyly velkým překvapením," pokračuje šéf Red Bullu.