PROHLÁŠENÍ po GP Kanady: Hamilton chválí tým

Pavel Mandát / F1NEWS.CZ / Robert RoBertino Pavelka / Jana Šrámková, 18. června 2023, 22:16 Google+

Prohlášení jezdců a představitelů týmů po GP Kanady.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Lewis Hamilton v Monaku

Lewis Hamilton v Monaku | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

RED BULL

Max Vertappen, 1. místo
Bylo to náročné, ale naštěstí jsme si poradili. Těžko jsme zahřívali pneumatiky, složitě se nám s nimi pracovalo. Ale nakonec... Sté vítězství pro Red Bull je skvělým úspěchem. Díky patří úplně všem. Tím myslím i fanouškům na okruhu, kteří byli i přes náročný víkend fantastičtí.

Sergio Pérez, 6. místo
Dnes to bylo trošku překvapení, protože nám chyběla rychlost. Na tvrdé sadě to vypadalo dobře, ale jakmile vyjel safety car, nešlo to, chyběla přilnavost a rychlost na střední sadě. Musíme využít čas a pochopit, co se během víkendu stalo, protože tento závod konkrétně byl slabý a musíme se na to podívat. Sám sebou jsem si jistý, vím, co dokážu, ale dnes jsme nebyli dobří. Nyní mě trápí více propad ve výkonnosti než pozice v šampionátu, protože chybí rychlost. Vždy je na vás vyvíjen tlak, je to složité období, ale jsem tu od toho, abych podával výkony a v příštích závodech to musím udělat. Pozitivní je, že jsme dnes dokázali zvítězit, to je pro tým skvělé a jsem za to rád. Max odvedl úžasnou práci, nejen dnes, ale během celého roku. 

Christian Horner, šéf týmu
Dnes to je historický den, stá výhra pro tým, dvoustá pro Adriana a Maxova čtyřicátá první, což ho řadí nahoru k Sennovi. Úžasný výsledek pro celý tým. Pamatuji si první výhru v Číně 2009 a naši radost z jednoho vítězství. A teď jsme tu, 99 dalších... Je to skvělý výsledek, vyhrát 27 % závodů, do kterých jsme nastoupili, to je něco, na co můžeme být opravdu pyšní. Byla to skvělá cesta a za relativně krátkou dobu a mohou za to úžasní lidé a duch našeho týmu. Max je toho samozřejmě velkou součástí, jezdí skvěle a je mi ctí sledovat, na jaké úrovní jezdí. Byl to pro něj náročný závod kvůli pneumatikám, které neměli správnou teplotu, ale vytěžil z toho maximum a vyhrál. Checo měl také náročný závod a vím, že chce víc a bude hledat cestu, aby se zlepšil. Zítra budeme mít oslavu, ale jsme uprostřed šampionátu a čeká nás dlouhá cesta, takže po zítřku se zaměříme na náš domácí závod za dva týdny v Rakousku. Nyní se ale můžeme radost z výhry a dobré práce tady v Kanadě.

ASTON MARTIN

Fernando Alonso, 2. místo
Chtěli jsme zabojovat o vítězství. Cítili jsme, že na této trati bychom Red Bullu mohli být blíže. Jenže na startu jsem přišel o pozici. Poté jsme se s Lewisem naháněli, což nás stálo nějaký čas. Zpočátku jsem byl rychlejší já, ke konci on. Druhé místo je dobý výsledek, udělali jsme pokrok.

Lance Stroll, 9. místo
Byla to dobrá jízda, napravil jsem, co šlo a získal pár bodů. Se safety carem jsme měli smůlu, protože jsme byli v boxech kolo předtím, než vyjel a promeškali tak čas a ostatní auta kolem toho využili. V tu chvíli jsme chtěli limitovat škody a získat pro tým pár bodů. Jsou tu ale pozitiva, auto bylo dobré a poslední kolo byla zábava, předjel jsem Valtteriho těsně před cílem. Slyšel jsem fanoušky na tribunách, když jsem ho předjel a to bylo skvělé, díky moc za podporu.

Mike Krack, šéf týmu
Gratuluji Fernandovi, Lancovi a celému týmu za skvělý výsledek. Zvládli jsme to dobře a měli jsme slušnou rychlost, čisté zastávky a předjeli jsme na trati. Nebyla chvilka klidu, protože Fernando byl Maxovi blízko a udržoval si náskok na Lewise, aby dojel druhý. Museli jsme také zvládnout menší problém v palivovém systému. Bylo dobré vidět Lance probojovat se polem a získat body. Měl smůlu se safety carem, v boxech byl kolo předtím a stálo ho to pár pozic. Ale šlápl na to a jel dál, nakonec dojel devátý a odjíždíme tak z domácího závodu s důležitými body.

MERCEDES

Lewis Hamilton, 3. místo
Tohle je pro mě speciální místo. Skvělý okruh a skvělí fanoušci! Co se týče výkonu, zlepšujeme se. Ještě to není stoprocentní, ale dostáváme se tam. Pořád nás každopádně čeká spousta práce. Musíme zapracovat na aerodynamice a zejména přítlaku. Například na výjezdu z druhé zatáčky jsem dost ztrácel. 

George Russell, nedokončil
Omlouvám se týmu, hodně pracovali a malá chyba měla velké následky. Dělal jsem vše pro to, abych zatlačil na Fernanda. Potom jsem vyjel trošku mimo a najel na obrubník a další, co vím je, že jsem skončil ve zdi. Je to asi dvanáct bodů, které jsme dnes promarnili. Odvedli jsme ale jinak dobrou práci, abychom se vrátili, ale měl jsem problém s brzdami, takže jsme museli odstoupit. Z mého pohledu jsem neměl pocit, že by s nimi bylo něco špatně, ale tým viděl data a nemohli jsme pokračovat. Jsem zklamaný, ale jsou tu i pozitiva. Auto bylo rychlé a to na okruhu, kde jsme nečekali, že bychom byli zvlášť konkurenceschopní a bojovali jsme tvrdě. Tým odvádí skvělou práci a uvidíme, co přinesou další závody, budoucnost je vzrušující.

Toto Wolff, šéf týmu
Dnes to bylo povzbudivé pro tým. Věděli jsme, že Kanada pro nás bude jeden z těch náročnějších okruhů a odjíždět tedy s pódium je solidní. Nebyli jsme navíc daleko od Maxe, mnohem blíž, než bychom na začátku roku čekali. Stále mají velký náskok, takže nás čeká dost práce. Ale jdeme správným směrem a novinky fungují dobře. George měl dnes smůlu, najel na obrubník a skončil ve zdi. Snažil se a to auto občas není nejjednodušší řídit. Nakonec musel odstoupit kvůli brzdám.

FERRARI

Charles Leclerc, 4. místo
Byl to solidní závod a potvrdil dobrý pocit z auta, který jsem měl v pátek. Během safety caru jsme nejeli do boxů, abychom získali čistý vzduch, protože jsme věděli, že to bude klíčové a naše strategie byla správná. Nemohli jsme získat víc než čtvrté místo, vzhledem k tomu, kde jsme startovali. Nesmíme zapomenout, že je to celkem neobvyklý okruh a musíme se dál snažit a potvrdit ty pozitivní kroky i dál. 

Carlos Sainz, 5. místo
Dnes to bylo pozitivní. Mohli jsme na to šlapat a po špatné kvalifikaci se zvednout. Měli jsme správnou strategii a dobrou rychlost, zvlášť na střední sadě. Auto bylo dobré a mohl jsem na to šlapat, takže s tím jsem spokojen. Děláme pokrok a jdeme správným směrem, takže v tom musíme pokračovat.

Frédéric Vasseur, šéf týmu
Byl to pro nás dobrý závod a potvrdil, že jdeme správným směrem. Po špatné kvalifikaci jsme to napravili a ukázali dobrou rychlost. Pomohla nám i dobrá strategie, kdy jsme se dostali pryč z provozu, aby na to mohli jezdci šlápnout. Bylo vidět, že ve druhé polovině jeli stejné časy, jako první trojka. Děláme pokroky a budeme se dál snažit, záleží na každém malém detailu a musíme se ujistit, že budeme mít perfektní víkend od pátku do neděle.

WILLIAMS

Alex Albon, 7. místo
Byl to hodně dobrý víkend a v první řadě musím poděkovat týmu. Provedli jsme na voze určité zlepšení a myslím, že se prokázala úspěšnost tohoto kroku. Navíc nám vyhovoval okruh. Práce v továrně při přípravě tohoto upgrade byla jedinečná, všichni nesmírně tvrdě pracovali. Použili jsme také novou pohonnou jednotku, takže tenhle víkend se všechno sešlo. Včera to byla skvělá kvalifikace, dnešní závod vyšel úplně stejně. Získat takové body a posunout se na deváté místo v šampionátu je skvělé. Ještě jednou děkuji týmu a přijímám umístění jako odměnu pro všechny za to, co udělali.

Logan Sargeant, odstoupil kvůli úniku oleje
Do závodu jsem odstartoval dobře a mohl bojovat s vozy kolem sebe. Přede mnou byla AlphaTauri a dokázal jsem na ni vyvinout značný tlak, i rychlost byla dobrá. Bohužel jsem dostal zprávu, abych co nejdříve zastavil vůz kvůli nějakému problému, kvůli němuž jsem už předtím lehce ztratil kontrolu. Víkend pro mě znamenal školu v používání pneumatik do deště a jízdě na vysychající trati. Upřímně mám pocit, že na suchu jsme byli hodně rychlí. Dnes to nevyšlo, ale do Rakouska můžeme putovat s pozitivními dojmy.

Dave Robson, vedoucí výkonu vozidel
Obě strany garáže prožily smíšené pocity. Museli jsme zastavit Loganův vůz, protože únik oleje ovlivnil jízdní vlastnosti a pohonnou jednotku. Musíme ještě teď auto zkontrolovat a zjistit přesnou příčinu vytékání. Pro Logana to bylo smolné, měl dobrou příležitost svést několik soubojů a zajet dobrý výsledek.

U Alexe jsme využili dobrého načasování SC, ale také jsme byli schopni postavit silnou strategii s jednou zastávkou. Už dříve jsme pozorovali, že Alex je při obranné jízdě opravdu dobrý. Byl dnes schopen předjíždět a spojit dřívější zkušenosti se silnými stránkami modernizovaného FW45, čímž dosáhl výborného výsledku. Jeho jízda, stejně jako týmová pomoc, byly obdivuhodné. Tušili jsme, že okruh v Montrealu bude vozu vyhovovat, což bylo posíleno balíčkem změn - a ten dnes fungoval opravdu dobře. Celý tým v Grove na tomto vylepšení usilovně pracoval, takže může být na úspěch náležitě hrdý. Ohledně vylepšeného FW45 se ještě máme co učit, za pár dní v Rakousku bude tento proces pokračovat.

ALPINE

Esteban Ocon,8. místo
Myslím, že můžeme být spokojeni s body, ale víme, že jsme asi nedosáhli maxima. Auto bylo dobré, rychlost také, ale nakonec to nestačilo na to předjet Alexe ve Williamsu, který byl rychlejší na rovinkách. Na všechno se podíváme a zjistíme, kde se můžeme zlepšit a jak lépe využívat příležitostí v neděli. Kvalifikace je dobrá, v tom musíme pokračovat. Užil jsem si souboje s Valtterim a Landem, to byla zábava. Celkově se máme co učit po náročném víkendu a už teď se těším do Rakouska za dva týdny.

Pierre Gasly, 12. místo
Bohužel jsme dnes nedokázali získat body. Opět to ukazuje, jak důležitá je startovní pozice a myslím, že náš víkend byl negativně ovlivněn tím, co se stalo v sobotu. Dnes jsme měli dobrou rychlost, ale nemohl jsem to ukázat naplno. Také jsme měli trošku smůlu s načasováním safety caru, ale i tak, měli jsme slušnou rychlost. Dal jsem do toho vše, ale předjíždění bylo náročné a na body jsme nedosáhli. Už se těším do Rakouska, kde musíme šlapat od začátku a získat body.

Otmar Szafnauer, šéf týmu
Nebylo to lehké odpoledne. Esteban získal body, Pierre na ně bohužel nedosáhl. Myslím, že se máme co učit. Viděli jsme obě Ferrari, Sergia i Alexe jet na jednu zastávku, zatímco my to také plánovali, změnili jsme to na dvě a to asi nebyl ideální přístup. Musíme se na to podívat a zjistit, kde se zlepšit. Esteban odvedl dobrou práci, obzvlášť na startu. Pro Pierra to bylo náročnější, měl smůlu s prvním safety carem, protože byl v boxech brzy, aby se dostal z provozu. Jako ve Španělsku tu vidíme důležitost kvalifikace a jeho víkend byl tím incidentem ovlivněn a bylo jasné, že bude muset stíhat. Získali jsme další body a musíme naši rychlost využít a získat více bodů. Příště se jede Rakousko a musíme tam získat lepší výsledek.

ALFA ROMEO

Valtteri Bottas, 10. místo
S dnešním závodem jsem spokojený, během něj jsem získal čtyři pozice a to je vždy úspěch, zvláště, když se přitom dostanete do TOP 10, což byl náš hlavní cíl během celého víkendu. Ano, mohlo to být i 9. místo, ale ke konci závodu mi totálně odešly pneumatiky a Lance mě na cílové čáře předjel. Přesto si myslím, že s jistotou lze říci, že jsme absolvovali solidní závod a zvolili dobrou strategii: od Monaca jsme udělali slibný pokrok, což je odraz tvrdé práce, kterou tým v Hinwilu odvedl. I když máme dnes jen bod, je to odměna a další motivace, abychom pokračovali v honbě za dalšími body. Teď bude důležité navázat na dosažená zlepšení a zaměřit se na zkvalitnění sobotních jízd. Stále je třeba dělat kroky vpřed a jsem přesvědčen, že toho společně dosáhneme.

Guanyu Zhou, 16. místo
S ohledem na startovní pozici jsem věděl, že to bude komplikovaný závod, ale pořád jsem věřil, že je šance s tím něco udělat - bohužel se mi to nepodařilo. Poté, co vyjel SC, jsem cítil, že bych se mohl zapojit do boje. Začal jsem na středně tvrdé směsi a měl jsem z nich dobrý pocit. Bohužel se závod nevyvíjel podle mých představ a potřeb, po poslední zastávce v boxech už toho moc dělat nešlo. Nelze popřát, že jsem stále doufal v lepší výsledek, ale tenhle víkend prostě nevyšel. To se může stát, nyní je důležité se zaměřit na návrat k lepším výkonům, jaké jsme předváděli v poslední době a s nimiž chceme dorazit do Spielbergu. Už dříve jsme byli svědky, že při víkendu se sprintem se může přihodit cokoliv, pokud budeme dobře připraveni, můžeme se vrátit do první desítky.

Alessandro Alunni Bravi, zástupce týmu
Musíme být spokojeni i s jedním bodem získaným zásluhou Valtteriho, i když je vždy trochu hořké ztratit pozici pouhých pár metrů před cílem. Přesto může právě jeden bod na konci sezóny znamenat zásadní rozdíl, my jsme bodovali ve dvou závodech po sobě. Chci poděkovat celému týmu za jeho tvrdou práci směřující k tomuto výsledku, jenž po včerejší kvalifikaci byl hodně vzdálen. Víme, že soboty jsou tím, na co se musíme maximálně soustředit, lepší kvalifikační pozice nám umožní bojovat o vyšší místa a nakonec i o více bodů. 

Pokud jde o závodní tempo, vozy se zdají být rychlejší, takže C43 jako celek působí konkurenceschopně. Pro Zhoua to byl obtížný víkend, od dvacátého kola jsme se pokusili o něco jiného, zvolili jsme alternativní strategii, abychom získali nějaké pozice. Nicméně i bod je dobrý a teď se soustředíme na Spielberg, kam dorazíme za dva týdny. Až do letní přestávky budeme závodit na permanentních okruzích a jsem přesvědčen, že budou lépe vyhovovat našim kvalifikačním snahám. Znovu jsme viděli, jak těsná bitva může nastat - jeden metr rozhoduje o pozici stejně jako jedna desetina v kvalifikaci může být rozdílovou mezi Q2 a Q3. V další práci budeme pokračovat tak usilovně, jak to jenom bude možné, a to jak na trati, tak v továrně, abychom se neustále zlepšovali.

MCLAREN

Oscar Piastri, 11. místo
Je to škoda, jedno místo za body. První stint byl velmi dobrý, ale potom už jsem neměl rychlost a pneumatiky. Ale máme se z čeho učit. Děkuji týmu za přípravu auta. Nyní bude chvilka resetovat a potom už nás čeká Rakousko.

Lando Norris 13. místo
Intenzivní závod. Měli jsme trošku smůlu, že jsem na začátku ztratil pozici, ale kromě toho jsem spokojen. Myslím, že rychlost byla dobrá, bojoval jsem na trati o body, ale co se opotřebení a předjíždění týče, bylo to náročné, ale myslím, že jsme získali maximum, takže spokojenost. Je samozřejmě škoda té penalizace, jako tým se na to podíváme. Další je Rakousko, jeden z mých nejoblíbenějších okruhů, takže se těším. Dáme do toho vše a pokusíme se získat body.

Andrea Stella, šéf týmu
Je to škoda odjet bez bodů, když jsme byli konkurenceschopní. Lando dojel devátý, ale dostal penalizaci, což je škoda. Pozitivní je, že máme dobré auto a rychlost v určitých částech závodu, ale místy jsme se trápili, obzvlášť ve druhém stintu, kde se přehřívaly pneumatiky. Těšíme se na novinky a vidinu lepší rychlosti a že budeme konzistentně na bodech.

ALPHATAURI

Juki Cunoda, 14. místo
Naše agresivní strategie fungovala až do virtuálního SC, do té doby jsem měl solidní tempo. Načasování ale nevyznělo v náš prospěch, nemohli jsme získat tolik, co jsme potřebovali. Potom už jsem bojoval s rychlostí. Výkon mého vozu byl v pořádku, i když ne tak dobrý jako v Barceloně, což znamenalo, že jsem nedokázal získat tolik pozic, kolik jsem chtěl. Čtrnácté místo není pozice, na níž jsem chtěl dojet, ale svedl jsem několik dobrých soubojů, takže jsem se zase něco přiučil. Když pohlédnu do budoucnosti, potřebuji absolvovat čistý závodní víkend a lepší kvalifikaci, abych maximalizoval šance na zisk bodů.

Nyck de Vries, 18. místo
Až do souboje s Kevinem to byl solidní závod. Bojovali jsme spolu tvrdě, ale myslím, že jsme při nízké přilnavosti oba minuli brzdný bod, přičemž se mi zablokovala kola a jel jsem rovně. Ve srovnání s předchozími víkendy jsem nebyl dostatečně rychlý a konkurenceschopný, takže potřebuji vědět, proč mi chyběl výkon - chci pochopit, jak se zlepšit. Ocitl jsem se ve vláčku DRS a ať jsem byl kdekoli, pozice se neměnily. Dnes byly body mimo dosah, lepší pozice na startovním roštu by vedla k úspěšnějšímu výsledku.

John Egginton, technický ředitel
Včerejší umístění v kvalifikaci udělalo dnešní závod obtížnějším, než jsme chtěli. V kombinaci s Jukiho penalizací tří míst jsme museli zkusit něco jiného a bohužel to nevyšlo. Udělali jsme hodně časnou zastávku, abychom využili volnou trať k získání nějakého času - fungovalo to docela dobře, Juki se vrátil do balíku pilotů, nicméně při ztrátě na Magnussena se starými pneumatikami jsme se rozhodli přejít na dvě zastávky. Byla bohužel pomalá, takže jsme se nevrátili do skupiny vedené Albonem. 

Nyckův závod byl hlavně o jízdě v provozu, navíc jeho zastávka proběhla kolo před SC, což znamenalo, že nemohl využít undercutu. Následný kontakt s Magnussenem ho stál dost času a spadl do režimu modrých vlajek. Bude třeba přezkoumat Jukiho výkon, abychom zjistili, zda by dodržení jednozastávkové strategie přineslo potenciálně lepší výsledek. Pokud jde o rychlost, v případě lepší kvalifikace bychom mohli využít více konvenční strategii a věřím, že bychom dnes bodovali. Postavení na startu je klíčovým aspektem víkendu, do budoucna se musíme zlepšit, abychom začali bodovat a vybředli ze současné situace. Ztrácíme body a necháváme naše přímé soupeře v Poháru konstruktérů odpoutat se od nás. 

HAAS

Nico Hülkenberg, 15. místo
Dnes jsme jeli jednosměrkou špatným směrem. Do jisté míry jsme to očekávali, ale samozřejmě vždy doufáme, že se oproti předchozímu závodu o něco zlepšíme. Znovu se potvrzuje, že máme před sebou hodně práce na řešení dlouhodobé rychlosti a celkové konzistenci, protože to je skutečně naše největší bolest.

Kevin Magnussen, 17. místo
Abychom byli tam, kde chceme, pořád se nám nedostává rychlost. Opět jsme zápasili s pneumatikami, zcela jistě víc než ostatní, takže to byl těžký závod. Myslím, že na jedno kolo je naše tempo solidní, to už jsme v této sezóně prokázali několikrát, ale musíme tvrdě pracovat na tom, abychom ho přenesli i do nedělního závodu.

Günther Steiner, šéf týmu
Je jasné, že výsledek neodpovídá našim představám, čeho jsme chtěli dosáhnout - je to velké zklamání. Myslím, že víme, kde hledat problém: jakmile se dostaneme do provozu a za soupeře, je degradace pneumatik obrovská, nemůžeme z nich dostat co potřebujeme a propadáme se startovním polem. Je jasně vidět, že jakmile nemáme před sebou volnou trať a začneme bojovat, pneumatiky odcházejí. Víme, co musíme hledat a také to hledat budeme. Je třeba dát hlavy dohromady a pokusit se najít řešení a jenom se neschovávat za dobré kvalifikační výsledky.

Vytisknout

Diskuze: PROHLÁŠENÍ po GP Kanady: Hamilton chválí tým

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Max Verstappen se svou trofejí za první místo v závodě v Kanadě

GP KANADY: Verstappenova nadvláda pokračuje, hrdinou dne Albon

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud