Letos se radovala z 11 vítězství, zatímco Mercedes jich získal "pouze" 9. Její pilot se stal šampionem, ani to však vedení Hondy nepřimělo ke změně rozhodnutí opustit F1. Snažila se i FIA, která zavedla rozpočtové stropy či přislíbila zjednodušení pohonné jednotek o MGU-H, nepomohlo.
"Odchod z F1 je pro Hondu velkým rozhodnutím. Padlo kvůli uhlíkové neutralitě a také kvůli zákazníkům po celém světě. I když jsme letos získali dobré výsledky, nikdy jsme nemluvili o tom, že bychom zde zůstali," hovoří otevřeně šéf jejího závodního týmu Masaši Jamamoto.
Od příštího roku do roku 2025 bude Red Bullu pouze pomáhat s motory, jejich vývoj "bude zcela řízen Red Bullem dle požadavku Red Bullu." Dojde již jen k drobným úpravám za jinak zmraženého vývoje, zejména s ohledem na zavádění paliv s zvyšujícím se podílem biosložky (od příštího roku 10 %).
Jaký byl nejoblíbenější okamžik Jamamota během posledního působení Hondy v F1? "Nejlepším momentem pro mě byla Velká cena Austrálie v roce 2019, první pódium s Red Bullem. A také Rakousku 2019, kdy jsme s Red Bullem poprvé vyhráli."
Byla to náplast po neúspěchu s McLarenem, s nímž se jim nedařilo zejména kvůli vlastní neschopnosti vyvinout rychle po vstupu do F1 v roce 2015 konkurenceschopnou pohonnou jednotku a soupeřit se zavedenými týmy, zejména s Mercedesem, který měl v této oblasti na počátku hybridní éry velký náskok.
"Od počáteční dnů s McLarenem jsme se toho hodně naučili. Myslím si však, že jsme měli příliš velký vzájemný respekt. Proto jsme asi měli trochu nedostatečnou komunikaci. Byla to pak škoda, že se projekt nevydařil," lituje šéf Hondy, která se vzchopila až po navázání partnerství s Toro Rosso (nyní AlphaTauri) v roce 2018 a s Red Bullem v roce 2019.