"Fakt doufám, že už je s tím konec!" Bottas jako pokusný králík, sedmý motor nechce

Petr Hlawiczka, 26. října 2021, 06:30 Google+

Valtteri Bottas letos dostal od svého Mercedesu už šest motorů, přičemž jeden jezdec může beztrestně použít pouze tři. Po Velké ceně Spojených států doufá, že už je s pokusy konec a další závody si bude moci užít bez penalizací.

Počet komentářů:  49 komentářů (Poslední 14.11. 13:04) Napište svůj názor
Valtteri Bottas s Mercedesem W12

Valtteri Bottas s Mercedesem W12 | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Fin se poprvé musel vyrovnat s trestem za použití nadlimitních komponent pohonné jednotky již v Itálii, kdy dostal čtvrtý spalovací motor (ICE), turbo (TC), motorgenerátory pro rekuperaci tepelné (MGU-H) i kinetické (MGU-K) energie, řídicí elektroniku (CE) a výfukový systém (EX).

Hned v následujícím podniku, ve Velké ceně Ruska, Mercedes překvapil, když mu opět měnil komponenty za nové (ICE, TC, MGU-H a EX). A minulou neděli v USA obdržel další nový spalovací motor a výfukový systém, proto dostal na startovním roštu další penalizaci.

V čem je problém? Mercedes u svého motoru objevil problémy se spolehlivostí, které se usilovně snaží napravit, aby Lewis Hamilton v mistrovském boji o titul s Maxem Verstappenem kvůli nim nemusel odstoupit během závodu. A provedené úpravy vždy nejdříve otestuje u jeho týmového kolegy.

Stav použitých součástí pohonných jednotek před GP Mexika 2021

Stav použitých součástí pohonných jednotek před GP Mexika 2021 | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Ten má v zásobě již dost motorů, aby s nimi odjel zbývajících pět závodů, slouží však nyní jako takový "pokusný králík." A to se Bottasovi, který příští rok odchází k Alfě Romeo, pochopitelně moc nezamlouvá. V závodech startuje z konce či z hloubi pole, jeho vůz Mercedes W12 je přitom aerodynamicky velmi citlivý na špinavý vzduch, proto se mu špatně dostává zpět dopředu.

"Fakt doufám, že už s tím už skončíme. Myslím, že oba motory, které mám v zásobě, se zdají být v pořádku. Neobjevili jsme u nich žádné potíže," potvrzuje úspěšnost zásahů Mercedesu do spalovacího motoru, který ve výkonnějším módu nedokázal ujet tolik kilometrů, kolik od něj tým očekával. Problémy se objevily také u zákaznických týmů, penalizace za nasazení 4. motorů dostali už i Sebastian Vettel (Aston Martin), Daniel Ricciardo (McLaren) i oba piloti Williamsu.

Někteří poukazují na to, že za potížemi stojí absence Andyho Cowella, jenž opustil Mercedes loni. Šéf týmu Toto Wolff to ale popírá: "Síla naší organizace tkví v její hloubce. Andy je určitě výjimečnou osobností, která nám ve svém období pomohla, totéž ale platí o [jeho nástupci Thomasovi] Hywelovi a všech kolem něj. Vývoj motorů není něco, co se zvládne za den. Mají dlouhé zaváděcí časy, ať už se věci ubírají správným či špatným směrem."

img-responsive

Pohonná jednotka Mercedesu | foto: Mercedes AMG F1 Team

Zdá se, že Mercedes své problémy vyřešil, byť Wolff v Texasu nevyloučil možnost nasazení dalšího nového motoru u Hamiltona ve zbytku sezóny. Přeci jen je pořád lepší pět trestných míst na startu a dojez na stupních vítězů než zcela přijít o body po selhání na trati.

"Přeji si, abych se do konce už obešel bez penalizací, protože v příštích velkých cenách v tak těsném šampionát to fakt kompromituje váš závod, když se propadnete v poli," komentuje Bottas, který v Austinu nakonec dojel po startu z devátého místa šestý.

"Bylo to těžké, jak jsme očekávali. V prvním stintu to bylo o to horší, že jsem byl za AlphouTauri a nemohl jsem ji předjet, takže jsem za ní ztratil celkem dost času. Žel nám nepomohl ani žádný safety car. Dostal jsem se dopředu, ale trvalo to," vrací se k poslední Velké ceně Spojených států finský pilot Mercedesu.

Jeho týmový kolega Lewis Hamilton odstartoval z 2. místa výborně a dostal se hned před Verstappena, ten ale šel díky agresivní strategie po prvních zastávkách znovu do vedení, které si až do cíle udržel, což platí také o celkovém pořadí. Mezi týmy vede stále Mercedes, jenže další přešlapy si nemůže moc dovolit - Red Bull na něj ztrácí jen 23 bodů (viz průběžné pořadí jezdců a týmů).

Vytisknout

Diskuze: "Fakt doufám, že už je s tím konec!" Bottas jako pokusný králík, sedmý motor nechce

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 49, poslední 14.11.2021 13:04 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 49 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Startovní rošt před v Melbourne

GRAFIKA: Startovní rošt GP Austrálie - Max z 1. místa, Aston Martiny a Ferrari seřazeny za sebou

Sergio Pérez v závodě v Saúdské Arábii

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: „Dnešní den bych nejraději zapomenul,“ říká Pérez

Max Verstappen v závodě v Bahrajnu (Sakhir)

Kvalifikace pro Verstappena s Mercedesy za zády

Max Verstappen s použitím DRS během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Třetí trénink patřil Verstappenovi. Pérez v problémech

Fernando Alonso s Aston Martinem

Alonso králem 2. tréninku poznamenaného deštěm

Max Verstappen s Flow-visem během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Úvodní australský trénink pro Verstappena. Druhý Hamilton. FIA zápolila s GPS

Startovní rošt ve Spielbergu

FIA po posledních incidentech upravuje startovní rošt, Masi se v Austrálii vrací do padoku

Carlos Sainz během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Maranello chystá ofenzivu. Její první fáze má nastat v Imole. A co řekl Sainz?

Oscar Piastri s McLarenem MCL60 při testech v Bahrajnu

Nováček vs. zkušenosti: McLaren vyzdvihuje pokrok Piastriho, Haasu se vyplácí sázka na Hülkenberga

Lowe, Paddy

Super dominantní Red Bull? Lowe ostře reaguje na slova Hamiltona s Russellem

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. A... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton a Max Verstappen na pódiu po závodě v americkém Austinu

FOTO z Austinu: Start prohrál, závod vyhrál. Skvělý výkon Verstappena, Lewis…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. FIA po posledních incidentech upravuje startovní rošt, Masi se v Austrálii vrací do padoku

  2. "Ferrari není v krizi," hájí svůj tým Sainz. Ví přesně, v čem spočívá problém vozu SF-23

  3. Alonso přirovnává pokrok Aston Martinu k Brawnu GP

  4. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: „Dnešní den bych nejraději zapomenul,“ říká Pérez

  5. Alonso králem 2. tréninku poznamenaného deštěm

  6. Maranello chystá ofenzivu. Její první fáze má nastat v Imole. A co řekl Sainz?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud