"Fakt doufám, že už je s tím konec!" Bottas jako pokusný králík, sedmý motor nechce

Petr Hlawiczka, 26. října 2021, 06:30 Google+

Valtteri Bottas letos dostal od svého Mercedesu už šest motorů, přičemž jeden jezdec může beztrestně použít pouze tři. Po Velké ceně Spojených států doufá, že už je s pokusy konec a další závody si bude moci užít bez penalizací.

Počet komentářů:  49 komentářů (Poslední 14.11. 13:04) Napište svůj názor
Valtteri Bottas s Mercedesem W12

Valtteri Bottas s Mercedesem W12 | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Fin se poprvé musel vyrovnat s trestem za použití nadlimitních komponent pohonné jednotky již v Itálii, kdy dostal čtvrtý spalovací motor (ICE), turbo (TC), motorgenerátory pro rekuperaci tepelné (MGU-H) i kinetické (MGU-K) energie, řídicí elektroniku (CE) a výfukový systém (EX).

Hned v následujícím podniku, ve Velké ceně Ruska, Mercedes překvapil, když mu opět měnil komponenty za nové (ICE, TC, MGU-H a EX). A minulou neděli v USA obdržel další nový spalovací motor a výfukový systém, proto dostal na startovním roštu další penalizaci.

V čem je problém? Mercedes u svého motoru objevil problémy se spolehlivostí, které se usilovně snaží napravit, aby Lewis Hamilton v mistrovském boji o titul s Maxem Verstappenem kvůli nim nemusel odstoupit během závodu. A provedené úpravy vždy nejdříve otestuje u jeho týmového kolegy.

Stav použitých součástí pohonných jednotek před GP Mexika 2021

Stav použitých součástí pohonných jednotek před GP Mexika 2021 | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Ten má v zásobě již dost motorů, aby s nimi odjel zbývajících pět závodů, slouží však nyní jako takový "pokusný králík." A to se Bottasovi, který příští rok odchází k Alfě Romeo, pochopitelně moc nezamlouvá. V závodech startuje z konce či z hloubi pole, jeho vůz Mercedes W12 je přitom aerodynamicky velmi citlivý na špinavý vzduch, proto se mu špatně dostává zpět dopředu.

"Fakt doufám, že už s tím už skončíme. Myslím, že oba motory, které mám v zásobě, se zdají být v pořádku. Neobjevili jsme u nich žádné potíže," potvrzuje úspěšnost zásahů Mercedesu do spalovacího motoru, který ve výkonnějším módu nedokázal ujet tolik kilometrů, kolik od něj tým očekával. Problémy se objevily také u zákaznických týmů, penalizace za nasazení 4. motorů dostali už i Sebastian Vettel (Aston Martin), Daniel Ricciardo (McLaren) i oba piloti Williamsu.

Někteří poukazují na to, že za potížemi stojí absence Andyho Cowella, jenž opustil Mercedes loni. Šéf týmu Toto Wolff to ale popírá: "Síla naší organizace tkví v její hloubce. Andy je určitě výjimečnou osobností, která nám ve svém období pomohla, totéž ale platí o [jeho nástupci Thomasovi] Hywelovi a všech kolem něj. Vývoj motorů není něco, co se zvládne za den. Mají dlouhé zaváděcí časy, ať už se věci ubírají správným či špatným směrem."

img-responsive

Pohonná jednotka Mercedesu | foto: Mercedes AMG F1 Team

Zdá se, že Mercedes své problémy vyřešil, byť Wolff v Texasu nevyloučil možnost nasazení dalšího nového motoru u Hamiltona ve zbytku sezóny. Přeci jen je pořád lepší pět trestných míst na startu a dojez na stupních vítězů než zcela přijít o body po selhání na trati.

"Přeji si, abych se do konce už obešel bez penalizací, protože v příštích velkých cenách v tak těsném šampionát to fakt kompromituje váš závod, když se propadnete v poli," komentuje Bottas, který v Austinu nakonec dojel po startu z devátého místa šestý.

"Bylo to těžké, jak jsme očekávali. V prvním stintu to bylo o to horší, že jsem byl za AlphouTauri a nemohl jsem ji předjet, takže jsem za ní ztratil celkem dost času. Žel nám nepomohl ani žádný safety car. Dostal jsem se dopředu, ale trvalo to," vrací se k poslední Velké ceně Spojených států finský pilot Mercedesu.

Jeho týmový kolega Lewis Hamilton odstartoval z 2. místa výborně a dostal se hned před Verstappena, ten ale šel díky agresivní strategie po prvních zastávkách znovu do vedení, které si až do cíle udržel, což platí také o celkovém pořadí. Mezi týmy vede stále Mercedes, jenže další přešlapy si nemůže moc dovolit - Red Bull na něj ztrácí jen 23 bodů (viz průběžné pořadí jezdců a týmů).

Vytisknout

Diskuze: "Fakt doufám, že už je s tím konec!" Bottas jako pokusný králík, sedmý motor nechce

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 49, poslední 14.11.2021 13:04 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 49 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton a Max Verstappen po startu závodu v americkém Austinu

FIA si posvítila na zadní křídla, Mercedes už nemá takový náskok na rovinkách, pochvaluje si Horner

Charles Leclerc v závodě v Brazílii

Ferrari letošní vůz nikdy nevyvíjelo, proč má tedy nad McLarenem navrch?

Robert Kubica během předsezónních testů v Barceloně

Orlen prodlužuje spolupráci s Alfou Romeo, pochvaluje si přínos. Kubica zůstává v F1

Lando Norris v závodě v Kataru

"Bylo to nebezpečné, měli by vyrábět lepší pneumatiky!" Pirelli vyšetřuje defekty z Kataru

Fernando Alonso senzačně třetí mezi Red Bully

Ocon zdržel Péreze a oplatil Alonsovi službu z Maďarska, Alpine je k pneumatikám velmi šetrné

Lewis Hamilton si dojel pro první místo v závodě v Kataru

FOTO: Premiéra v Kataru patřila Hamiltonovi, penalizovaný Verstappen omezoval škody

Fernando Alonso se více než po sedmi letech rozhlížel ze stupňů vítězů (ilustrační foto)

GP KATARU: Hamilton vítězí, Alonso po sedmi letech na stupních vítězů

Max Verstappen s Red Bullem RB16B

Každý bod se počítá: bitvu o nejrychlejší kolo vyhrál Verstappen + strategie

Lewis Hamilton po závodě v Soči

PROHLÁŠENÍ po závodě: Hamilton je vděčný za body, Verstappen za dobrý start

Vozy připravené ke startu

GRAFIKA: Startovní rošt GP Kataru po penalizaci Bottase s Verstappenem

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. HAMILTON, 3.... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton a Max Verstappen na pódiu po závodě v americkém Austinu

FOTO z Austinu: Start prohrál, závod vyhrál. Skvělý výkon Verstappena, Lewis…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Prohlášení po kvalifikaci: Hamilton je rád za poslední kolo

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě: Hamilton je vděčný za body, Verstappen za dobrý start

  3. Ferrari letošní vůz nikdy nevyvíjelo, proč má tedy nad McLarenem navrch?

  4. GRAFIKA: Startovní rošt GP Kataru po penalizaci Bottase s Verstappenem

  5. Hamilton předvedl v kvalifikaci dominantní výkon, Gaslymu patří druhá řada

  6. Verstappen potrestán, startovní rošt v Kataru má novou podobu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud