Vozy jsou nyní velké a těžké, říká Raikkonen. Který má nejraději?

Pavel Mandát / F1NEWS.CZ, 11. srpna 2021, 23:44 Google+

Kimi Raikkonen je nejstarším pilotem v současné Formuli 1. Finský závodník debutoval v královské třídě motorsportu během sezony 2001, přičemž nyní vybral za všechna ta léta svůj nejoblíbenější monopost.

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 13.08. 08:18) Napište svůj názor
Kimi Räikkönen během testu v Barceloně

Kimi Räikkönen během testu v Barceloně | foto: Alfa Romeo

Sdílejte článek

A asi málokoho překvapí, že jde o Ferrari z roku 2007, se kterým získal Raikkonen svůj jediný mistrovský titul. Koneckonců asi všichni máme ještě v živé paměti strhující finále této sezony, v němž se o titulu rozhodovalo v úplně posledním závodě. Navíc hned mezi třemi jezdci. Na stejnou úroveň však Kimi staví ještě McLaren, který řídil v roce 2005. Tehdy bojoval rodák z Espoo o mistrovskou korunu proti Fernandu Alonsovi.

Pro mě je nejoblíbenější vůz ten z roku 2007, se kterým jsme vyhráli, případně ten z roku 2005. Ale když se nad tím zamyslím, tak ani auto z roku 2006 nebylo špatné. Řídilo se dobře, jenže pohonná jednotka tehdy nebyla zrovna nejlepší. Byla tu ale zase konkurence mezi pneumatikami, každý mohl říct, co mu vyhovuje. Byly to dobré bitvy, rád na to vzpomínám," přemítá Kimi.

A jaký je podle finského závodníka rozdíl mezi F1, ve které před lety začínal a tou nynější? Současný pilot Alfy Romeo si všímá, že dnes záleží na každém detailu mnohem víc než dřív. To je podle něj hlavní změna, které všichni zainteresovaní čelí. 

img-responsive

Räikkönen, Kimi | foto: McLaren

Máme větší zázemí, je tu více členů týmů, jiné motory... Celkově bych řekl, že na každém detailu teď záleží mnohem víc než v době, kdy jsem byl mladý a ve Formuli 1 debutoval. Mění se i pravidla, některé vozy jsou rychlejší, jiné pomalejší. Ale abych byl upřímný, v autě ten rozdíl moc nepocítíte. Tam je to totéž. Rozdíl je vidět hlavně na stopkách."

A byla podle Raikkonena F1 ze začátku tisíciletí lepší než ta současná? „Vozy se hodně změnily, to je bez debat. Aktuálně jsou velké a dost těžké. Je jasné, že kdybychom teď nárazově pilotovali něco z roku 2000, byly by ty pocity úplně jiné. Ale paměť vás klame a s přibývajícím časem vám vše splývá. Bylo to každopádně o dost jiné, ale jestli lepší? To vám říct nedokážu," uzavírá šampion z roku 2007.

Vytisknout

Diskuze: Vozy jsou nyní velké a těžké, říká Raikkonen. Který má nejraději?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 13.08.2021 08:18 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Charles Leclerc v pátečních tréninku v Saúdské Arábii

Druhý trénink přinesl double Ferrari. Ricciardo sešrotoval vůz

Charles Leclerc v závodě v Melbourne

První trénink v Monaku patřil Leclercovi

Ferrari F1-75 v Maranellu

Kdy představí Ferrari další významné novinky na voze? Hned tak to nebude.

Toto Wolff - páteční trénink v Bahrajnu

Monako? Nemám vysoká očekávání, říká Wolff

Max Verstappen a Sergio Pérez slaví po závodě na Imole

PROHLÁŠENÍ po závodě: "Přišlo to bez varování," popisuje Leclerc, zatímco u Red Bullu slaví

Lando Norris v Barceloně

Nemocný Norris se nevzdal a dojel osmý

Charles Leclerc zaznamenal první odstoupení v letošní sezóně (ilustrační foto)

GP Španělska: Leclercova smůla vynesla do čela Verstappena

Start závodu v Barceloně

GRAFIKA: Startovní rošt GP Španělska: Leclerc před Verstappenem, Mercedes v 2. řadě

Max Verstappen a Charles Leclerc v závodě v Miami

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Leclerc se obává opotřebení pneumatik

Charles Leclerc v závodě v Miami

Kvalifikace pro Leclerca, druhý skončil Verstappen a třetí byl Sainz

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Fernando Alonso po závodu v Imole

S výfuky na štíru - Alpine vysvětluje časté výměny. A proč pořád závodí s…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Leclerc se obává opotřebení pneumatik

  2. GP Španělska: Leclercova smůla vynesla do čela Verstappena

  3. Kvalifikace pro Leclerca, druhý skončil Verstappen a třetí byl Sainz

  4. GRAFIKA: Startovní rošt GP Španělska: Leclerc před Verstappenem, Mercedes v 2. řadě

  5. Druhý trénink přinesl double Ferrari. Ricciardo sešrotoval vůz

  6. Nemocný Norris se nevzdal a dojel osmý

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud