S výfuky na štíru - Alpine vysvětluje časté výměny. A proč pořád závodí s motorem z roku 2019?

Petr Hlawiczka, 11. srpna 2021, 06:30 Google+

Alpine spotřebovala v první polovině sezóny spotřebovala už tolik výfukových systémů, že se dostala na hranici penalizace. I přesto věří, že se trestům na startovním roštu v závěru roku vyhne. Výkonný ředitel Marcin Budkowski také odhaluje, kdy konečně nasadí novou pohonnou jednotku - už třetí rok závodí se stejným motorem.

Počet komentářů:  19 komentářů (Poslední 12.08. 14:38) Napište svůj názor
Fernando Alonso po závodu v Imole

Fernando Alonso po závodu v Imole | foto: Alpine F1 Team

Sdílejte článek

V letošní sezóně mohou týmy využít 3 spalovací motory (ICE), 3 motorgenerátory kinetické (MGU-K) i tepelné (MGU-H) energie, 3 turbodmychadla (TC), 2 baterie (ES), 2 řídicí elektroniky (CE) a až 8 výfukových systémů (EX).

Jenže bývalý Renault je po Velké ceně Maďarska i přes toto vysoké číslo na štíru - Esteban Ocon jich ve svém voze vystřídal už sedm a Fernando Alonso pět. Zbylé týmy jsou přitom po 11 závodech průměrně na třetích výfukový systémech.

Proč je Alpine střídá jako ponožky? "Měli jsme na začátku roku problém, kvůli němuž jsme omezili počet ujetých kilometrů, abychom se vyhnuli selhání během závodů," popisuje výkonný ředitel Marcin Budkowski po překvapivém vítězství na Hungaroringu.

"Proto jsme na počátku roku vystřídali několik výfuků, abychom to riziko snížili. Věříme, že jsme problém už se současnou specifikaci výfuku nasazeného během sezóny vyřešili," ujišťuje dále šéf francouzského týmu, který před letní přestávkou díky triumfu Ocona vyskočil ze sedmého na páté místo před AlphuTauri a Aston Martin.

Stav použitých součástí pohonných jednotek po GP Maďarska 2021

Stav použitých součástí pohonných jednotek po GP Maďarska 2021 | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

"Teď opravdu hospodaříme s tím, co jsme nasadili. Máme jich povoleno určité množství, takže si s nimi musíme vystačit. Když jich máte více, tak je ve zbytku sezóny tréninků, kvalifikací a závodů využíváte co nejefektivněji. V této sezóně proto nečekáme penalizace, musím to zaklepat na dřevo. Ale určitě jsme k tomu náchylnější, protože jsme jich na počátku sezóny využili více, než bychom chtěli," uznává Budkowski.

Tři roky starý motor
Alpine stále využívá konstrukci pohonné jednotky z roku 2019, proto neudělal takový pokrok jako soupeři. Pro příští sezónu však připravuje zcela nový motor. Jeho nasazení odložil kvůli pandemie Covid-19. Jak na tom momentálně jsou ve srovnání s konkurencí?

"Na to přímo odpovídat nebudu. Máme analýzu soupeřů a docela dobrou představu o tom, jak si na tom stojíme v oblasti výkonu i řízení energie, hmotnosti, vnitřního uspořádání a takových věcí. Používáme však motor z roku 2019. V důsledku toho někteří naši soupeři dosáhli zisků, kterým jsme my nedosáhli," odpovídá šéf Alpine.

img-responsive

Rémi Taffin na počátku července odešel z Viry | foto: Renault Sport F1

"Jsme tedy v lehce neideální situaci, kdy jsme museli odložit naši novou pohonnou jednotku, která kromě vyššího výkonu a poskytované energie, což jsou věci, jež vás obvykle zrychlí na rovinkách, obsahuje i novou architekturu a věci, jež jsou určeny k řešení některých našich slabin ve srovnání s našimi soupeři.

Nicméně jsme neměli zdroje k tomu, abychom znovu spustili vývojový program letošního motoru a pokračovali v práci na motorech pro rok 2022. Proto jsme se rozhodli vložit veškeré úsilí do roku 2022. Šlo o strategické rozhodnutí. Věřím, že bylo správné. Zároveň je ale bolestivé, protože jsme kvůli tomu letos na naše soupeře ztratili," přiznává Budkowski.

Odchod zkušeného inženýra
Alpine se navíc minulý měsíc rozešlo s Rémim Taffinem, dlouholetým šéfem vývojového oddělení motorů. Do Viry nastoupil před 21 lety a byl u obou titulů Renaultu či mistrovské šňůry Red Bullu, který používal v minulé dekádě jejich agregáty. Tým přesto věří, že po změně pravidel příští rok začne stoupat pořadím vzhůru a bojovat o vítězství v šampionátech F1.

Stav šampionátu konstruktérů po GP Maďarska 2021

Stav šampionátu konstruktérů po GP Maďarska 2021 | zdroj: FIA

Vytisknout

Diskuze: S výfuky na štíru - Alpine vysvětluje časté výměny. A proč pořád závodí s motorem z roku 2019?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 19, poslední 12.08.2021 14:38 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 19 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz v závodě v Saúdské Arábii

Ferrari si nesmí mazat med kolem huby. Vasseur chce po inženýrech upřímná hodnocení

Carlos Sainz s Ferrari ve Velké ceně Bahrajnu

Hamilton je z rychlosti Red Bullu v úžasu, Leclerc varuje Ferrari před množstvím práce

Max Verstappen s Red Bullem RB19 v Bahrajnu

Nejrychlejší kola v Džiddě: Max předčí vítězného Péreze. Kolik na Red Bully ztrácel Alonso?

George Russell si musel připadat jako ve špatné komedii

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen tu není kvůli druhým místům

Max Verstappen ukázal srdce bojovníka, ačkoliv nevyhrál, vede šampionát a z Džiddy si odváží titul Pilot dne

GP SAÚDSKÉ ARÁBIE: Verstappen mohutně dotahoval, Pérez zvítězil

Fernando Alonso má jubilejní sté umístění na stupních vítězů

Alonso nakonec má své jubilejní pódium - FIA trest přezkoumala

Fernando Alonso nadále pokračuje v solidních výkonech (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Většina přítomných doufá ve zlepšení

Druhé pole position v kariéře - a opět na trati v Džiddě: Sergio Pérez

KVALIFIKACE GP SAÚDSKÉ ARÁBIE: Red Bull slaví i má plnou hlavu starostí

Start závodu v Saúdské Arábii

GRAFIKA: Startovní rošt po penalizaci Leclerca: Pérez s Alonsem v 1. řadě, Max po závadě 15.

Charles Leclerc před kvalifikací moc důvodů k úsměvu nemá

Třetí trénink potvrdil nadvládu Red Bullu, většího překvapení jsme se nedočkali

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. A... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Carlos Sainz s Ferrari SF21

Ferrari chystá po letní pauze velké vylepšení pohonné jednotky. Co na to…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. KVALIFIKACE GP SAÚDSKÉ ARÁBIE: Red Bull slaví i má plnou hlavu starostí

  2. "Jsou rychlejší, než vypadají." Hamilton vyčíslil ztrátu Mercedesu na Red Bull

  3. GP SAÚDSKÉ ARÁBIE: Verstappen mohutně dotahoval, Pérez zvítězil

  4. GRAFIKA: Startovní rošt po penalizaci Leclerca: Pérez s Alonsem v 1. řadě, Max po závadě 15.

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Většina přítomných doufá ve zlepšení

  6. Už to začíná: Leclerca po problémech s motorem Ferrari čeká v Džiddě penalizace

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud