S výfuky na štíru - Alpine vysvětluje časté výměny. A proč pořád závodí s motorem z roku 2019?

Petr Hlawiczka, 11. srpna 2021, 06:30 Google+

Alpine spotřebovala v první polovině sezóny spotřebovala už tolik výfukových systémů, že se dostala na hranici penalizace. I přesto věří, že se trestům na startovním roštu v závěru roku vyhne. Výkonný ředitel Marcin Budkowski také odhaluje, kdy konečně nasadí novou pohonnou jednotku - už třetí rok závodí se stejným motorem.

Počet komentářů:  19 komentářů (Poslední 12.08. 14:38) Napište svůj názor
Fernando Alonso po závodu v Imole

Fernando Alonso po závodu v Imole | foto: Alpine F1 Team

Sdílejte článek

V letošní sezóně mohou týmy využít 3 spalovací motory (ICE), 3 motorgenerátory kinetické (MGU-K) i tepelné (MGU-H) energie, 3 turbodmychadla (TC), 2 baterie (ES), 2 řídicí elektroniky (CE) a až 8 výfukových systémů (EX).

Jenže bývalý Renault je po Velké ceně Maďarska i přes toto vysoké číslo na štíru - Esteban Ocon jich ve svém voze vystřídal už sedm a Fernando Alonso pět. Zbylé týmy jsou přitom po 11 závodech průměrně na třetích výfukový systémech.

Proč je Alpine střídá jako ponožky? "Měli jsme na začátku roku problém, kvůli němuž jsme omezili počet ujetých kilometrů, abychom se vyhnuli selhání během závodů," popisuje výkonný ředitel Marcin Budkowski po překvapivém vítězství na Hungaroringu.

"Proto jsme na počátku roku vystřídali několik výfuků, abychom to riziko snížili. Věříme, že jsme problém už se současnou specifikaci výfuku nasazeného během sezóny vyřešili," ujišťuje dále šéf francouzského týmu, který před letní přestávkou díky triumfu Ocona vyskočil ze sedmého na páté místo před AlphuTauri a Aston Martin.

Stav použitých součástí pohonných jednotek po GP Maďarska 2021

Stav použitých součástí pohonných jednotek po GP Maďarska 2021 | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

"Teď opravdu hospodaříme s tím, co jsme nasadili. Máme jich povoleno určité množství, takže si s nimi musíme vystačit. Když jich máte více, tak je ve zbytku sezóny tréninků, kvalifikací a závodů využíváte co nejefektivněji. V této sezóně proto nečekáme penalizace, musím to zaklepat na dřevo. Ale určitě jsme k tomu náchylnější, protože jsme jich na počátku sezóny využili více, než bychom chtěli," uznává Budkowski.

Tři roky starý motor
Alpine stále využívá konstrukci pohonné jednotky z roku 2019, proto neudělal takový pokrok jako soupeři. Pro příští sezónu však připravuje zcela nový motor. Jeho nasazení odložil kvůli pandemie Covid-19. Jak na tom momentálně jsou ve srovnání s konkurencí?

"Na to přímo odpovídat nebudu. Máme analýzu soupeřů a docela dobrou představu o tom, jak si na tom stojíme v oblasti výkonu i řízení energie, hmotnosti, vnitřního uspořádání a takových věcí. Používáme však motor z roku 2019. V důsledku toho někteří naši soupeři dosáhli zisků, kterým jsme my nedosáhli," odpovídá šéf Alpine.

img-responsive

Rémi Taffin na počátku července odešel z Viry | foto: Renault Sport F1

"Jsme tedy v lehce neideální situaci, kdy jsme museli odložit naši novou pohonnou jednotku, která kromě vyššího výkonu a poskytované energie, což jsou věci, jež vás obvykle zrychlí na rovinkách, obsahuje i novou architekturu a věci, jež jsou určeny k řešení některých našich slabin ve srovnání s našimi soupeři.

Nicméně jsme neměli zdroje k tomu, abychom znovu spustili vývojový program letošního motoru a pokračovali v práci na motorech pro rok 2022. Proto jsme se rozhodli vložit veškeré úsilí do roku 2022. Šlo o strategické rozhodnutí. Věřím, že bylo správné. Zároveň je ale bolestivé, protože jsme kvůli tomu letos na naše soupeře ztratili," přiznává Budkowski.

Odchod zkušeného inženýra
Alpine se navíc minulý měsíc rozešlo s Rémim Taffinem, dlouholetým šéfem vývojového oddělení motorů. Do Viry nastoupil před 21 lety a byl u obou titulů Renaultu či mistrovské šňůry Red Bullu, který používal v minulé dekádě jejich agregáty. Tým přesto věří, že po změně pravidel příští rok začne stoupat pořadím vzhůru a bojovat o vítězství v šampionátech F1.

Stav šampionátu konstruktérů po GP Maďarska 2021

Stav šampionátu konstruktérů po GP Maďarska 2021 | zdroj: FIA

Vytisknout

Diskuze: S výfuky na štíru - Alpine vysvětluje časté výměny. A proč pořád závodí s motorem z roku 2019?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 19, poslední 12.08.2021 14:38 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 19 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Carlos Sainz s Ferrari SF21

Ferrari chystá po letní pauze velké vylepšení pohonné jednotky. Co na to…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  3. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  4. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud