Přišli jsme o část výkonu, avizuje Marko. Jiní jsou na tom ale prý hůř

Pavel Mandát / F1NEWS.CZ, 18. května 2021, 22:54 Google+

Zpřísněná zátěžová pravidla v oblasti flexibility křídel prý Red Bull připravila o část výkonu. Podle jeho odborného poradce Helmuta Marka se ale nejedná o nic dramatického. Rakušan navíc jedním dechem dodává, že někteří soupeři rudých býků jsou touto úpravou zasaženi mnohem víc.

Počet komentářů:  12 komentářů (Poslední 19.05. 12:26) Napište svůj názor
Max Verstappen a Helmut Marko v Bahrajnu

Max Verstappen a Helmut Marko v Bahrajnu | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Ve Španělsku se dala do pohybu záležitost ohledně údajných flexibilních křídel některých týmů. Upozornil na ni Mercedes, který se ústy Lewise Hamiltona nechal slyšet, že Red Bull získává díky svým pružným přítlačným křídlům až tři desetiny na kolo.

A tak se FIA rozhodla konat, když zpřísnila zátěžové testy těchto křídel. Kvůli tomu musela řada týmů jednat tím, že svá křídla dodatečné upravila. Red Bull není výjimkou, což potvrdil před GP Monaka jeho odborný poradce Helmut Marko. Ten se ale neobává, že by revidovaná technická pravidla rudým býkům ublížila.

Naše křídlo jsme museli upravit, momentálně počítáme, kolik výkonu nás to bude stát, ale nemyslím si, že je to něco, co by rozhodlo mistrovský boj. Dokonce si myslím, že některé jiné týmy na tom budou v tomto ohledu o poznání hůř. Nešlo o to, že bychom měli něco nelegálního, prostě jsme jen využili výkladu pravidel, který se teď změnil," popisuje Marko.

img-responsive

Sergio Pérez - závod v Portugalsku | foto: Red Bull Content Pool

Pravdou je, že Red Bull má se změnami zátěžových testů pro přítlačná křídla zkušenosti. Už v roce 2010 totiž rakouský tým soupeři obvinili, že v tomto ohledu porušuje pravidla, na což si Helmut Marko dobře vzpomíná. „Není to nic nového, když jsme vyhrávali šampionáty, museli jsme křídlo během jedné sezony měnit snad dvakrát nebo třikrát. FIA uveřejní pravidla, přičemž každý tým se je snaží využít co nejlépe. Neplatí to jen o nás," dodává.

Tak či tak nás tento týden v Monaku čeká další těsná bitva. Krátký okruh v ulicích knížectví je charakteristický tím, že se na něm do značné míry smazávají výkonnostní rozdíly mezi jednotlivými vozy. Je tak dost dobře možné, že se k Mercedesu a Red Bullu připojí další tým, který bude atakovat nejvyšší příčky. 

Vytisknout

Diskuze: Přišli jsme o část výkonu, avizuje Marko. Jiní jsou na tom ale prý hůř

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 12, poslední 19.05.2021 12:26 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 12 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Šampionát 1983 s jedním palivovým škraloupem

Byl Piquetův titul v roce 1983 opravdu spravedlivý, nebo se dočkal nepovolené pomoci?

Max Verstappen ve vedení GP Kanady

Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

Esteban Ocon s vozem Alpine A524

Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

Sergio Pérez bude v Red Bullu pokračovat

Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

Max Verstappen po GP Kanady

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen slaví 60. triumf

Max Verstappen zpět na trůnu, ovšem rozhodně neměl lehký život (ilustrační foto)

GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

George Russell mohl být z nerozhodné kvalifikace samozřejmě spokojen (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

Verstappen zajel nejlepší čas, a přesto pole-position nemá (ilustrační foto)

Kvalifikace v Kanadě skončila nerozhodně, Ferrari a Pérez zpytují svědomí

Alex Albon si nárazem do Zdi šampionů zkomplikoval situaci (ilustrační foto)

V třetím tréninku Mercedesy jako kdysi, triumf jim "pokazil" Verstappen

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Esteban Ocon v Imole před Ferrari

Alpine by v Monaku mohlo mít na Ferrari i McLaren, očekává Ocon

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

  2. Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

  3. FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

  4. Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

  5. GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

  6. Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud