McLaren se dále zlepšuje. Už ví, kdy přesune všechny zdroje k vývoji vozu pro rok 2022

Petr Hlawiczka, 29. dubna 2021, 07:00 Google+

McLaren má podle svého ředitele Andrease Seidla jasný plán, kdy se v letošní sezóně začne naplno věnovat svému vozu pro rok 2022. To Formuli 1 čekají rozsáhlé změny včetně přechodu na novou generaci monopostů.

Počet komentářů:  18 komentářů (Poslední 29.04. 21:05) Napište svůj názor
Koncept McLarenu pro sezónu 2022

Koncept McLarenu pro sezónu 2022 | foto: McLaren

Sdílejte článek

Stáj z Wokingu velmi dobře vstoupila do letošního ročníku po loňském třetím místě mezi konstruktéry. Lando Norris skončil před dvěma týdny v Imole na pódiu, velmi dobré kolo předvedl i v kvalifikaci, kde mu byl jeden čas škrtnut kvůli drobnému porušení limitů dráhy - jinak by do závodu startoval z 2. řady.

Většina týmů nyní zvažuje, nakolik ještě vyvíjet letošní auta a kdy se začít naplno věnovat těm příštím, jež budou hodně odlišná. McLaren má jasný plán, od kterého se nechce nechat příliš odklonit současným soubojem s Ferrari a AlphouTauri o 3. příčku v šampionátu.

"Samozřejmě nevím, co plánuje Ferrari, ale z naší strany si myslím, že máme jasný plán toho, co chceme letos udělat a kdy přepnout na příští rok. Jde pochopitelně trochu o živé rozhodnutí. Nezáleží jen na tom, jak jste momentálně konkurenceschopní ve srovnání s Ferrari nebo s AlphouTauri," popisuje Seidl.

img-responsive

Lando Norris skončil v Imole podruhé ve své kariéře na pódiu | foto: McLaren

"Bude záležet i na tom, jestli vidíte potenciál u dalšího testování, například v aerodynamickém tunelu, protože když pozorujete slibné směry, pak byste mohli dojít k závěru: 'Hele, dejme tomu ještě dva nebo tři pokusy, protože bychom tím mohli letos ještě docela dost získat.'"

"Nebo se to bude ubírat jiným směrem, kdy si řeknete, že je v podstatě hotovo, protože byste museli investovat mnohem více energie a času do dalších pokroků, což vás může vést k tomu, že to zabalíte ještě dříve, než jste plánovali."

"Řekl bych tedy, že máme jasný plán a flexibilitu, abychom ho upravili. Myslím si však, že více záleží na potenciálu, který pozorujeme u různých směrů," přibližuje Seidl rozhodování týmu, který dosáhl meziročně největších pokroků poté, co měřeno nejlepšími sektory kvalifikace v Imole ukrojil 1,2 % z náskoku absolutní špičky (viz graf níže).

Relativní výkonnost týmů podle nejrychlejších sektorů kvalifikace v Imole a její meziroční změna

Relativní výkonnost týmů podle nejrychlejších sektorů kvalifikace v Imole a její meziroční změna | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

"Samozřejmě, že si chceme letos vést dobře. Chceme si udržet tento pozitivní postup. Zároveň je ale ta cesta, kterou se vydáváme, jasná. Chceme se dostat zpět do čela. Proto chceme také využít tuto příležitost nových pravidel, jež vejdou v platnost příští rok," pokračuje Seidl.

Rozpočtový strop na toto rozhodování podle něj zatím nemá žádný vliv: "Odteď dále je vše zastropováno a my jsme týmem, který se pohybuje v rámci tohoto omezení, takže to na peníze, které letos nebo příští rok utratíme, nemá opravdu žádný vliv."

"Samozřejmě ale musíte zajistit, abyste vzhledem k distribuci peněz na letošní a příští auto měli tu správnou rovnováhu, která by vám umožnila slušný vývoj příštího vozu. Pokud jde o samotné rozhodnutí, tak pro mě je spíše sportovního a technického charakteru," dodává šéf McLarenu.

Vytisknout

Diskuze: McLaren se dále zlepšuje. Už ví, kdy přesune všechny zdroje k vývoji vozu pro rok 2022

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 18, poslední 29.04.2021 21:05 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 18 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lance Stroll a Guanyu Zhou ve vzájemném duelu v Brazílii

Stejný počet bodů, velký rozdíl v penězích. Šéf Alfy Romeo o těsném vítězství nad Aston Martinem

Vettel, Sebastian

Kdo by mohl nahradit Helmuta Marka? Odborný poradce už má kandidáta

Fernando Alonso a Esteban Ocon - závod na Imole

Dozvuky rivality? Zklamal mě, říká Ocon o Alonsovi

Mattia Binotto - jsou jeho dny v pozici šéfa Ferrari sečteny?

Houpe se pod Binottem definitivně židle? Ferrari zatím lehce mlží

Esteban Ocon v Mexiku před McLarenem

Gasly je rychlejší než Piastri, myslí si šéf Alpine

Daniel Ricciardo a Max Verstappen na tiskovce po kvalifikaci v Mexiku

Je to definitivní: Ricciardo podepsal s Red Bullem

Startovní čísla - víte proč si piloti vybrali právě to své a jaké mohou vozit?

Věděli jste, proč jezdí Bottas se 77, Hamilton má 44 a Cunoda s 22? Něco málo o startovních číslech

První jízda Fernanda Alonsa s Aston Martinem

Alonso po testu popisuje své první dojmy z Aston Martinu a motoru Mercedes

Po sezóně se v Abú Zabí opět testuje

Alonso, Piastri a další debutovali s novými týmy během testu v Abú Zabí, nejrychlejší trio Ferrari

Sergio Pérez s Red Bullem RB18

Chyba Red Bullu? Horner hájí Pérezovi strategii, díky které se nestal "umírající mouchou"

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Po startu závodu v Kanadě

V Kanadě se nepojede ani letos, o jeden závodní víkend ale nepřijdeme

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso po testu popisuje své první dojmy z Aston Martinu a motoru Mercedes

  2. Alonso, Piastri a další debutovali s novými týmy během testu v Abú Zabí, nejrychlejší trio Ferrari

  3. Dozvuky rivality? Zklamal mě, říká Ocon o Alonsovi

  4. Je to definitivní: Ricciardo podepsal s Red Bullem

  5. Houpe se pod Binottem definitivně židle? Ferrari zatím lehce mlží

  6. Gasly je rychlejší než Piastri, myslí si šéf Alpine

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud