McLaren se dále zlepšuje. Už ví, kdy přesune všechny zdroje k vývoji vozu pro rok 2022

Petr Hlawiczka, 29. dubna 2021, 07:00 Google+

McLaren má podle svého ředitele Andrease Seidla jasný plán, kdy se v letošní sezóně začne naplno věnovat svému vozu pro rok 2022. To Formuli 1 čekají rozsáhlé změny včetně přechodu na novou generaci monopostů.

Počet komentářů:  18 komentářů (Poslední 29.04. 21:05) Napište svůj názor
Koncept McLarenu pro sezónu 2022

Koncept McLarenu pro sezónu 2022 | foto: McLaren

Sdílejte článek

Stáj z Wokingu velmi dobře vstoupila do letošního ročníku po loňském třetím místě mezi konstruktéry. Lando Norris skončil před dvěma týdny v Imole na pódiu, velmi dobré kolo předvedl i v kvalifikaci, kde mu byl jeden čas škrtnut kvůli drobnému porušení limitů dráhy - jinak by do závodu startoval z 2. řady.

Většina týmů nyní zvažuje, nakolik ještě vyvíjet letošní auta a kdy se začít naplno věnovat těm příštím, jež budou hodně odlišná. McLaren má jasný plán, od kterého se nechce nechat příliš odklonit současným soubojem s Ferrari a AlphouTauri o 3. příčku v šampionátu.

"Samozřejmě nevím, co plánuje Ferrari, ale z naší strany si myslím, že máme jasný plán toho, co chceme letos udělat a kdy přepnout na příští rok. Jde pochopitelně trochu o živé rozhodnutí. Nezáleží jen na tom, jak jste momentálně konkurenceschopní ve srovnání s Ferrari nebo s AlphouTauri," popisuje Seidl.

img-responsive

Lando Norris skončil v Imole podruhé ve své kariéře na pódiu | foto: McLaren

"Bude záležet i na tom, jestli vidíte potenciál u dalšího testování, například v aerodynamickém tunelu, protože když pozorujete slibné směry, pak byste mohli dojít k závěru: 'Hele, dejme tomu ještě dva nebo tři pokusy, protože bychom tím mohli letos ještě docela dost získat.'"

"Nebo se to bude ubírat jiným směrem, kdy si řeknete, že je v podstatě hotovo, protože byste museli investovat mnohem více energie a času do dalších pokroků, což vás může vést k tomu, že to zabalíte ještě dříve, než jste plánovali."

"Řekl bych tedy, že máme jasný plán a flexibilitu, abychom ho upravili. Myslím si však, že více záleží na potenciálu, který pozorujeme u různých směrů," přibližuje Seidl rozhodování týmu, který dosáhl meziročně největších pokroků poté, co měřeno nejlepšími sektory kvalifikace v Imole ukrojil 1,2 % z náskoku absolutní špičky (viz graf níže).

Relativní výkonnost týmů podle nejrychlejších sektorů kvalifikace v Imole a její meziroční změna

Relativní výkonnost týmů podle nejrychlejších sektorů kvalifikace v Imole a její meziroční změna | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

"Samozřejmě, že si chceme letos vést dobře. Chceme si udržet tento pozitivní postup. Zároveň je ale ta cesta, kterou se vydáváme, jasná. Chceme se dostat zpět do čela. Proto chceme také využít tuto příležitost nových pravidel, jež vejdou v platnost příští rok," pokračuje Seidl.

Rozpočtový strop na toto rozhodování podle něj zatím nemá žádný vliv: "Odteď dále je vše zastropováno a my jsme týmem, který se pohybuje v rámci tohoto omezení, takže to na peníze, které letos nebo příští rok utratíme, nemá opravdu žádný vliv."

"Samozřejmě ale musíte zajistit, abyste vzhledem k distribuci peněz na letošní a příští auto měli tu správnou rovnováhu, která by vám umožnila slušný vývoj příštího vozu. Pokud jde o samotné rozhodnutí, tak pro mě je spíše sportovního a technického charakteru," dodává šéf McLarenu.

Vytisknout

Diskuze: McLaren se dále zlepšuje. Už ví, kdy přesune všechny zdroje k vývoji vozu pro rok 2022

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 18, poslední 29.04.2021 21:05 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 18 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso při čtvrtečním tréninku v ulicích Monaka

Z Alonsa jsme měli obavy, přiznává Prost. Ocon si podle něj začne víc věřit

Mick Schumacher - závod ve Francii

Schumacher vidí světlo na konci tunelu. Co říká na bitvu s Verstappenem? + VIDEO

Mattia Binotto vyslovil zajímavou, i když asi nereálnou myšlenku

Ferrari navrhuje, aby viníci nehod byli potrestáni také materiálně

Zůstane Vettelovo druhé místo v Baku prozatím jediným pódiovým umístěním?

Aston Martin se odmítá smířit s trestem. Proč je Vettel stále veden jako druhý?

Sebastian Vettel se svou trofejí za druhé místo po závodě v Baku

Vettel je diskvalifikován, na podium se posouvá Sainz

Nové jméno ve Zlaté knize vítězů GP - Esteban Ocon a vlastně i Alpine F1

GP MAĎARSKA: Postartovní kolize prosela pole, překvapivým a zaslouženým vítězem je Ocon

Esteban Ocon při čtvrteční tiskovce v Bahrajnu

PROHLÁŠENÍ po závodě v Maďarsku

Christian Horner upíná pozornost na zítřek

Jak se Horner staví k Hamiltonovu pojetí závěru kvalifikace? Jaká je Hamiltonova reakce?

Hlavní rovinka v Maďarsku

GRAFIKA: Startovní rošt v Maďarsku - Mercedesy před Verstappenem s výhodou tvrdší směsi

Christian Horner a Toto Wolff mají další důvod si vyměňovat názory

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: jak reagovali piloti na vyhrocený maďarský čardáš F1?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VERSTAPPEN, 3.... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Po startu závodu v Kanadě

V Kanadě se nepojede ani letos, o jeden závodní víkend ale nepřijdeme

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Schumacher vidí světlo na konci tunelu. Co říká na bitvu s Verstappenem? + VIDEO

  2. Ferrari navrhuje, aby viníci nehod byli potrestáni také materiálně

  3. Aston Martin se odmítá smířit s trestem. Proč je Vettel stále veden jako druhý?

  4. Vettel je diskvalifikován, na podium se posouvá Sainz

  5. PROHLÁŠENÍ po závodě v Maďarsku

  6. GP MAĎARSKA: Postartovní kolize prosela pole, překvapivým a zaslouženým vítězem je Ocon

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud