Ferrari F10 - Změny provedené na voze v Německu a v Maďarsku

Michalis K. / Petr Hlawiczka, 1. září 2010, 16:00 Google+

Italská stáj zažila ve dvou závodech na Hockenheimringu a na Hungaroringu bodové žně a konečně sklidila ovoce v podobě 73 bodů za svou tvrdou práci a vyšší konkurenceschopnost. Více si ze dvou po sobě jdoucích závodech díky novému bodovém systému ještě nikdy neodvezla. Co se během nich změnilo na monopostu F10?

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 02.09. 06:25) Napište svůj názor
Alonso, Fernando

Alonso, Fernando | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Německo – změny od Silverstone

f10_ger_side

1. Přepracované přední křídlo
2. Další úprava výfukového potrubí
3. Zadní podlaha – zdvojení otvoru pro lepší proudění vzduchu k difuzoru
4. Modifikace difuzoru
5. Nové mapování motoru kvůli lepšímu využití horkých výfukových plynů v oblasti difuzoru

Přední křídlo
FW_Ger

Bočnice předního křídla jsou odlišně tvarovány. Zakončení je více prohnuté, spodní část je rovněž vyboulenější (směrem ven) kvůli rozšíření proudu vzduchu, zvětšení jeho množství, které se dostává pod křídlo s cílem zvýšit přítlak na přídi.

Zadní část vozu

Oproti Silverstonu byly výfuky zboku vykrojeny a během volných tréninků se v zadní části podlahy objevila také kovová ochrana proti přehřívání. V závodě ji ale kvůli snížení hmotnosti a lepšímu vyvážení nahradil tenký kryt z uhlíkových vláken.

Dodatečný otvor v zadní části podlahy


Ferrari použilo podlahu s dvojicí otvorů v podlaze za sebou v oblasti zadních kol místo dřívějšího jednoho. Cílem této úpravy je zvýšit množství vzduchu proudícího k bočním kanálům difuzoru.

Difuzor
f10_ger_diffuser

Svislé boční kanály jsou nyní prohnuty více dovnitř, aby se dostalo více prostoru horkým výfukovým plynům na zádi v zájmu zvýšení přítlaku díky nové filozofii zakončení výfukového potrubí.

 

Maďarsko – změny od Německa

F10_Hun_side

1. Úpravy pohyblivé části předního křídla
2. Odebrání systému F-kanálu
3. Úprava zadní části vozu a chlazení kvůli odstranění F-kanálu
4. Výřezy navíc ve spodní části krytu motoru s ohledem na lepší chlazení vozu, Gurneyho klapka na
   zadní straně krytu výfuků
5. Otestování žebrování po stranách kokpitu ve snaze zvýšit efektivitu chlazení (pouze v pátečních trénincích)

Přední křídlo
Hun_FW

Vyboulenina v bočnici, v níž se ukrývaly součástí mechanismu pro změnu polohy klapky předního křídla, v Maďarsku zmizela. Poprvé se objevila v Silverstone na novém křídle obsahujícím tři profily. Ferrari tedy sáhlo k další změně v mechanismu ovládajícímu náklon klapek.

Změny na zádi
Tým zvětšil zadní centrální otvor a pro lepší chladící účinek na horkém Hungaroringu a přidal další vykrojení směrem vzhůru.

f10_hun_cooling

Bočnic v oblasti výfuků bylo dále zakončeny Gurneyho klapkou, která urychluje proudění vzduchu na zádi a dochází tak k lepšímu odvodu tepla.

Zadní křídlo po odstranění F-kanálu
I přesto, že Hungaroring se z hlediska potřeby vysokého přítlaku velmi podobá Monaku, Ferrari zkoušelo F-kanál s jeho možným nasazením do závodu, zatímco v Monaku jej jasně škrtlo již před závodním víkendem.

F10_Hun_RW

Důvodem může být to, že F-kanál přispívá ke zvýšení maximální rychlost na poměrně dlouhé cílové rovince na Hungaroringu, na jejímž konci se také nachází jediné vhodné místo pro předjíždění. Nakonec se však Scuderia rozhodla závodit bez něj, k čemuž možná přispěly  také problémy s vysokými teplotami pod kapotou - při použití F-kanálu by nemohli použít větší otvory v  její zadní horní části (viz výše).

F10_Hun_RW2

Vytisknout

Diskuze: Ferrari F10 - Změny provedené na voze v Německu a v Maďarsku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 02.09.2010 06:25 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mercedes

Belgie: Kdo si oproti kvalifikaci během závodu nejvíce polepšil

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud