"Bude to těsné až do konce," věstí spokojený McLaren po obratu v bitvě s Alpine. Novinky fungují

Petr Hlawiczka, 4. října 2022, 07:00 Google+

Šéf McLarenu je po Singapuru s výsledkem velmi spokojený, nenechává se však unést. Jejich největší soupeř v boji o čtvrtou příčku mezi konstruktéry je velmi silný a dobře si uvědomují, že je čeká vyrovnaný souboj až do konce sezóny v Abú Zabí.

Počet komentářů:  7 komentářů (Poslední 06.10. 19:54) Napište svůj názor
Daniel Ricciardo v Singapuru jel se starší konfiguraci vozu MCL36, nové díly dostane až v Suzuce

Daniel Ricciardo v Singapuru jel se starší konfiguraci vozu MCL36, nové díly dostane až v Suzuce | foto: McLaren

Sdílejte článek

Stáj z Wokingu si za mokra po bezchybných výkonech svých jezdců dojela pro solidních 22 bodů, když Lando Norris s vylepšeným vozem skončil čtvrtý a Daniel Ricciardo byl po startu z 16. místa klasifikován jako pátý, byť měl k dispozici pouze starší konfiguraci.

Během jednoho závodu tak vymazala 18bodový náskok, který si Alpine postupně pracně vybudovalo, a nyní v šampionátu vede o čtyři body. Francouzský soupeř do cíle nedojel ani s jedním vozem, když Fernandovi Alonsovi i Estebanovi Oconovi selhaly pohonné jednotky.

Šéf McLarenu ale nečeká, že v dalších závodech budou svého rivala hladce porážet: "No, když se podíváte na to, jak se závody od Francie vyvíjely, tak to bylo jako na houpačce. Alpine samozřejmě prožilo skvělý víkend ve Spa, kde jsme měli spoustu problémů. A my jsme dnes měli na druhou stranu příležitost učinit totéž, zatímco se s problémy potýkali oni."

img-responsive

McLaren v Singapuru při smůle Alpine vytěžil maximum | foto: McLaren

"Myslím si tedy, že půjde jednoduše o otevřenou bitvu. I pokud jde o výkonnost, tak je to velmi vyrovnané. Nenecháme se unést dnešním výsledkem. Víme, že souboj s Alpine v šampionátu konstruktérů je velmi náročný, a proto si plně uvědomujeme, že se může protáhnout až do posledního kola v Abú Zabí," popisuje Seidl.

Dobrou zprávou bylo, že fungoval velký balík vylepšení zahrnující nové bočnice, podlahu, deflektory, difuzor, chlazení či brzdové kanálky. McLaren mění aerodynamickou filozofii a úspěšně zkouší věci pro příští sezónu, v níž by chtěl dosáhnout dalšího velkého pokroku.

"Myslím, že máme solidní auto, v továrně i na trati skvělý tým a dva výborné jezdce. Znamená to, že máme všechno potřebné pro to, abychom se v tomto boji udrželi až do toho posledního kola v Abú Zabí, pokusíme se o to. S 22 body jsem spokojený, ale zároveň na dnešní výsledek pohlížím realisticky," pokračuje 46letý Němec.

Ocenil chladnokrevnost, kterou jeho tým zachoval během divoké GP Singapuru poznamenané několika nehodami a výjezdy safety-caru: "Tým odvedl na boxové zídce skvělou práci s dobrou komunikací s jezdci pro nalezení správné rovnováhy ve snaze dosáhnout výtečného výsledku, zároveň však byl trpělivý a zbytečně neriskoval."

"Samozřejmě to bylo dobré pozorovat Georgea [Russella], který brzy přezul na hladké středně-tvrdé pneumatiky. Do určité míry bylo jasné, že jde o zbytečné riziko přezout příliš brzy. Piloti podávali zprávu o tom, co na dráze cítí. Snažili jsme se to dát dohromady s daty, které jsme viděli, dnes zejména  s tím, co podnikal George," přibližuje Seidl.

"Na základě toho jsme se s piloty rozhodovali a mám radost z toho, že šlo o správná rozhodnutí. A musím říci, že od jezdců šlo zároveň o skvělou jízdu. Bylo to velmi náročné - mnoho pilotů bylo dlouhých na brzdy nebo skončili ve zdi. U Landa ani Daniela jsme dnes nic takového neviděli. Potvrzuje to jejich světovou třídu," chválí šéf McLarenu.

img-responsive

Lando Norris si s inovovaným monopostem připsal další parádní výsledek | foto: McLaren

Vytisknout

Diskuze: "Bude to těsné až do konce," věstí spokojený McLaren po obratu v bitvě s Alpine. Novinky fungují

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 7, poslední 06.10.2022 19:54 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 7 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

George Russell s Mercedesem W13 v Maďarsku

Proč Mercedes nikdy neuvažoval o tom, že by okopíroval bočnice Ferrari nebo Red Bullu

Bývalý prezident Ferrari Luca di Montezemolo

Vasseur a další odmítají místo šéfa Ferrari, Montezemolo je situací znepokojený. Neměl Binotto raději zůstat?

Lance Stroll a Guanyu Zhou v závodě v Brazílii

F1 oznámila počet sprintů pro sezonu 2023. Bude jich víc než letos

Jeden ze starších motorů v muzeu Ferrari

Nový motor Ferrari bude bomba, slibují v Maranellu

Christian Horner s Mattiem Binottem před závodem v Monaku

"Moc mě to nepřekvapilo," reagoval Horner na konec Binotta u Ferrari

George Russell s Mercedesem W13 v Abú Zabí

Mercedes během sezóny zcela změnil koncept svého vozu, nikdo nic nepoznal

Patrick Tambay pózuje u vozu značky, na níž dosáhl svých dvou vítězství v F1

Odešel pilot, jehož provázely opakované návraty - Patrick Tambay

Kolize Verstappena s Hamiltonem v průběhu GP Brazílie

Marko má o největším soupeři Red Bullu v sezoně 2023 jasno

Závod v Číně

První změna v kalendáři. Na tradičním okruhu se nepojede ani v sezoně 2023

Alex Palou

Šampion série IndyCar získává místo u McLarenu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

George Russell s Mercedesem W13

Russell zajel nejrychlejší kolo GP Singapuru, bod za něj ale nedostal +…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Marko má o největším soupeři Red Bullu v sezoně 2023 jasno

  2. "Moc mě to nepřekvapilo," reagoval Horner na konec Binotta u Ferrari

  3. Odešel pilot, jehož provázely opakované návraty - Patrick Tambay

  4. Vasseur a další odmítají místo šéfa Ferrari, Montezemolo je situací znepokojený. Neměl Binotto raději zůstat?

  5. Nový motor Ferrari bude bomba, slibují v Maranellu

  6. Proč Mercedes nikdy neuvažoval o tom, že by okopíroval bočnice Ferrari nebo Red Bullu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud