McLaren by chtěl v roce 2022 více testovat, rozdíly mezi týmy se zvětší, slibuje Wolff

Petr Hlawiczka, 26. dubna 2021, 07:00 Google+

McLaren volá po delším předsezónním testovacím období v příštím roce, kdy Formuli 1 čeká spousta technických změn včetně přechodu na novou generaci monopostů. S tím se také očekává zvětšení rozdílů mezi týmy.

Počet komentářů:  13 komentářů (Poslední 26.04. 18:02) Napište svůj názor
Pierre Gasly před Landem Norrisem v Imole

Pierre Gasly před Landem Norrisem v Imole | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Z důvod úspory nákladů mohly týmy letos společně testovat pouze tři dny, které navíc musely rozdělit mezi své dva závodní jezdce. Některé z nich se tak dostaly pod velký tlak kvůli mechanickým problémům, po nichž přišly o cenný čas na trati, náročné to bylo také pro nováčky a piloty, kteří měnili zaměstnavatele.

"Nemá to cenu si stěžovat na 1,5 dne testování, protože došlo k dohodě mezi všemi týmy, že budeme mít letos pouze jeden test, abychom ušetřili náklady. Všichni doufáme, že se příští rok vrátíme k většímu počtu testovacích dní, obzvlášť když víme, že budeme mít zcela nová auta," uvádí šéf McLarenu Andreas Seidl.

Doufá i v to, že mezi dvěma testy bude dostatek času pro analýzu toho, co se naučí při prvních jízdách. McLaren to měl letos obzvlášť obtížné kvůli tomu, že přecházel z motoru Renault na Mercedes.

img-responsive

Ricciardo během testů nového McLarenu v Bahrajnu | foto: McLaren

"Z mého pohledu, nebo alespoň z pohledu McLarenu, by mělo smysl absolvovat dva testy s dostatečným časovým odstupem mezi sebou, abychom mohli strávit to, co se naučíme v prvním testu, a také dokázali s těmi novými vozy reagovat," pokračuje Seidl.

Podle šéfa Mercedesu Tota Wolffa se navíc můžeme opět "těšit" na zvětšení rozdílů mezi týmy. Zatímco během poslední kvalifikace od sebe dělila prvních osm jezdců pouhá půl sekunda, příští rok to bude podstatně více.

"Když udržujete pravidla [stálá], tak pole konverguje. Ti na čele dosahují stále menších a menších zisků - a s větším úsilím. V určitém bodě týmy se ztrátou pokračují v této prudké křivce, a potom dojde ke konvergenci," vysvětluje Wolff.

img-responsive

Podle Wolffa je momentálně Red Bull o pár desetin rychlejší | foto: Mercedes AMG F1 Team

"Když se dnes podíváte na kvalifikaci, tak je špičková. To je ten směr, kterým bychom se podle mě měli ubírat. Slibují vám, že příští rok budeme mít jinou situaci - úplně rozkouskované pole. Možná už nebude Mercedes na čele, ale rozhodně se vrátíme na počátek," domnívá se šéf Stříbrných šípů, které momentálně svádějí vyrovnanou bitvu s rakouským soupeřem.

"V tuto chvíli jsme ve všech oblastech vozu za Red Bullem. Nejprve je musíme dostihnout. Pokud jde vše hladce a bez chyb, tak jsme 2 desetiny za Maxem na roštu, nikoliv na čele... Dáváme vše do souboje s Red Bullem, který má podle nás lepší balík," dodává Wolff.

Vytisknout

Diskuze: McLaren by chtěl v roce 2022 více testovat, rozdíly mezi týmy se zvětší, slibuje Wolff

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 13, poslední 26.04.2021 18:02 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 13 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lance Stroll a Guanyu Zhou ve vzájemném duelu v Brazílii

Stejný počet bodů, velký rozdíl v penězích. Šéf Alfy Romeo o těsném vítězství nad Aston Martinem

Vettel, Sebastian

Kdo by mohl nahradit Helmuta Marka? Odborný poradce už má kandidáta

Fernando Alonso a Esteban Ocon - závod na Imole

Dozvuky rivality? Zklamal mě, říká Ocon o Alonsovi

Mattia Binotto - jsou jeho dny v pozici šéfa Ferrari sečteny?

Houpe se pod Binottem definitivně židle? Ferrari zatím lehce mlží

Esteban Ocon v Mexiku před McLarenem

Gasly je rychlejší než Piastri, myslí si šéf Alpine

Daniel Ricciardo a Max Verstappen na tiskovce po kvalifikaci v Mexiku

Je to definitivní: Ricciardo podepsal s Red Bullem

Startovní čísla - víte proč si piloti vybrali právě to své a jaké mohou vozit?

Věděli jste, proč jezdí Bottas se 77, Hamilton má 44 a Cunoda s 22? Něco málo o startovních číslech

První jízda Fernanda Alonsa s Aston Martinem

Alonso po testu popisuje své první dojmy z Aston Martinu a motoru Mercedes

Po sezóně se v Abú Zabí opět testuje

Alonso, Piastri a další debutovali s novými týmy během testu v Abú Zabí, nejrychlejší trio Ferrari

Sergio Pérez s Red Bullem RB18

Chyba Red Bullu? Horner hájí Pérezovi strategii, díky které se nestal "umírající mouchou"

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Charles Leclerc - kvalifikace v Bahrajnu

Leclerc dělá víc chyb než Alonso, tvrdí bývalý šéf Ferrari

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso po testu popisuje své první dojmy z Aston Martinu a motoru Mercedes

  2. Alonso, Piastri a další debutovali s novými týmy během testu v Abú Zabí, nejrychlejší trio Ferrari

  3. Dozvuky rivality? Zklamal mě, říká Ocon o Alonsovi

  4. Je to definitivní: Ricciardo podepsal s Red Bullem

  5. Houpe se pod Binottem definitivně židle? Ferrari zatím lehce mlží

  6. Gasly je rychlejší než Piastri, myslí si šéf Alpine

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud