Leclerc vysvětluje, proč se při restartu rozhodl Verstappena nepředjíždět

Petr Hlawiczka, 19. dubna 2021, 07:00 Google+

Jezdec Ferrari Charles Leclerc vysvětlil, proč se při restartu Velké ceny Emilia Romagna rozhodl nepředjet Maxe Verstappena poté, co se dopustil na studených pneumatikách chyby a skončil ve smyku.

Počet komentářů:  13 komentářů (Poslední 19.04. 21:54) Napište svůj názor
Charles Leclerc se svým Ferrari SF21

Charles Leclerc se svým Ferrari SF21 | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Holanďan byl s Red Bullem ve vedení, když se ředitelství rozhodlo velkou cenu přerušit po velké nehodě Valtteriho Bottase s Georgem Russellem v zatáčce Rivazza.

Po návratu na trať za safety care se Verstappen dopustil chyby, když se po průjezdu vnitřního obrubníku zatáčky č. 18 roztočil. Proč druhý v pořadí Leclerc nevyužil příležitosti a vedoucího pilota nepředjel? Byl snad příliš zaskočen vzniklou situací a možným vedením?

Leclerc vysvětlil, že o přejetí Verstappena přemýšlel, zároveň se však rozhodl pro uvolnění plynového pedálu: "V jednu chvíli jsem to zvažoval, zároveň jsem ve stejnou chvíli ale ubral. Myslím, že šlo o správné rozhodnutí, když se ohlédnu zpět, protože podle mě měl po celou dobu jedno kolo na dráze."

"A tak jsem ubral, jelikož se očividně úplně neroztočil, jak jsme viděli. Proto jsem o tom uvažoval, ale bylo na to už příliš pozdě a on už byl zase zpět přede mnou," vrací se pilot Ferrari ke kritickému okamžiku, kdy se na chvíli mohl dostat do vedení.

Verstappen v problémech, Leclerc však jeho chyby nevyužívá

Verstappen v problémech, Leclerc však jeho chyby nevyužívá | zdroj: Formula1.com

Verstappen, jenž velkou cenu po chybě své hlavního soupeře Lewise Hamiltona vyhrál, to popsal jako svůj "velký okamžik při restartu," poté zavtipkoval, že "probíhalo určité tajné zahřívání pneumatik."

Max by se každopádně mohl dostat zpět před Charlese, pokud by to mezi onou předposlední zatáčkou a první safety-car čárou stihnul, podmínky jsou totiž stejné jako v zahřívacím kole.

Podle Norrise jedoucího za nimi však měl pilot Ferrari zaútočit: "Měl jsem na to skvělý výhled, bylo to docela legrační. Myslím si, že Charles jej mohl předjet, podle mého názoru."

"Max ztratil kontrolu nad vozem a skončil vlevo a Charles zkrátka nemohl dupnout na brzdy a zastavit - v určitou chvíli by se před Maxe musel dostat, protože měl před sebou ve velké části zatáčky překážku... Kdybych byl druhý, tak bych do toho šel, protože tím získáte šanci na vítězství. Jde o risk, který za to stojí," dodává pilot McLarenu.

Vytisknout

Diskuze: Leclerc vysvětluje, proč se při restartu rozhodl Verstappena nepředjíždět

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 13, poslední 19.04.2021 21:54 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 13 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso při čtvrtečním tréninku v ulicích Monaka

Z Alonsa jsme měli obavy, přiznává Prost. Ocon si podle něj začne víc věřit

Mick Schumacher - závod ve Francii

Schumacher vidí světlo na konci tunelu. Co říká na bitvu s Verstappenem? + VIDEO

Mattia Binotto vyslovil zajímavou, i když asi nereálnou myšlenku

Ferrari navrhuje, aby viníci nehod byli potrestáni také materiálně

Zůstane Vettelovo druhé místo v Baku prozatím jediným pódiovým umístěním?

Aston Martin se odmítá smířit s trestem. Proč je Vettel stále veden jako druhý?

Sebastian Vettel se svou trofejí za druhé místo po závodě v Baku

Vettel je diskvalifikován, na podium se posouvá Sainz

Nové jméno ve Zlaté knize vítězů GP - Esteban Ocon a vlastně i Alpine F1

GP MAĎARSKA: Postartovní kolize prosela pole, překvapivým a zaslouženým vítězem je Ocon

Esteban Ocon při čtvrteční tiskovce v Bahrajnu

PROHLÁŠENÍ po závodě v Maďarsku

Christian Horner upíná pozornost na zítřek

Jak se Horner staví k Hamiltonovu pojetí závěru kvalifikace? Jaká je Hamiltonova reakce?

Hlavní rovinka v Maďarsku

GRAFIKA: Startovní rošt v Maďarsku - Mercedesy před Verstappenem s výhodou tvrdší směsi

Christian Horner a Toto Wolff mají další důvod si vyměňovat názory

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: jak reagovali piloti na vyhrocený maďarský čardáš F1?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VERSTAPPEN, 3.... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Duel Lance Strolla a Pierre Gaslyho se řešil po závodě a znamenal úpravu pořadí

Dodatečné tresty udělené po závodě mění podobu pořadí v Imole

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Schumacher vidí světlo na konci tunelu. Co říká na bitvu s Verstappenem? + VIDEO

  2. Ferrari navrhuje, aby viníci nehod byli potrestáni také materiálně

  3. Aston Martin se odmítá smířit s trestem. Proč je Vettel stále veden jako druhý?

  4. Vettel je diskvalifikován, na podium se posouvá Sainz

  5. PROHLÁŠENÍ po závodě v Maďarsku

  6. GP MAĎARSKA: Postartovní kolize prosela pole, překvapivým a zaslouženým vítězem je Ocon

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud