"F1 nebude plně elektrická, zaměří se na biopaliva," slibuje Symonds

Petr Hlawiczka, 25. listopadu 2019, 06:30 Google+

Formule 1 se do roku 2030 zavázala k nulové uhlíkové stopě. Nehodlá při tom jít do plné elektrifikaci svého pohonného ústrojí, místo toho se podle inženýra Pata Symondse zaměří na rozvoj biopaliv.

Počet komentářů:  25 komentářů (Poslední 29.11. 17:44) Napište svůj názor
Koncept monopostu F1 pro rok 2021

Koncept monopostu F1 pro rok 2021 | foto: Formula1.com

Sdílejte článek

"Formule 1 nevynalezla hybridy, ale ukázala, co je s hybridem možné a posunula vnímání lidí vůči tomu, čeho jsou hybridy schopné," vypočítává Symonds, jenž nyní spolupracuje s Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) na nových pravidlech.

Současná pravidla stanovují, že palivo v F1 musí obsahovat minimálně 5,75 % biosložky, která má od roku 2021 narůst na 10 %. A Symonds se netají ambiciózním cílem: 100% biopalivem.

"Cesta momentálně není zcela jasná, ale v partnerství s FIA a s pomocí výrobců motorů a palivových společností se těšíme na pokroky," nastiňuje Symonds další směrování F1.

"Nemůžeme pokračovat v dobývání těch [paliv] ze země. Budeme je muset nějak syntetizovat. A to je to, co chceme, aby F1 prozkoumala a snad v tom i získala vedení," přál by si bývalý technický ředitel Williamsu, jenž dříve pracovat také u Virginu, Renaultu či Benettonu.

S čistými syntetickými palivy by mohlo dojít opět k nárůstu výkonu, protože týmy nemusely být tak omezeny jejich spotřebou (v současné době 110 kg na závod).

"Až přijde nový motor, budeme mít šanci vyvinout něco, co skutečně změní hru, pokud jde o společné přizpůsobení paliva a motoru. A to opravdu povede k mnohem zajímavějším možnostem," domnívá se 66letý rodák z britského Bedfordu.

F1 podle něj nebude jednoduše následovat příklad Formule E s čistě elektrickým pohonem.: "Můžeme světu ukázat, že existují alternativy elektrického pohonu a ukládání energie do těžkých, a musím říct, že svým způsobem i špinavých, baterií," dodává na účet rádobyekologické elektrifikace vozů.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: "F1 nebude plně elektrická, zaměří se na biopaliva," slibuje Symonds

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 25, poslední 29.11.2019 17:44 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 25 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Webber, Mark

Co radí Webber Vettelovi?

Vnitřní uspořádání pohonné jednotky

Týmy v roce 2020 mohou využít o MGU-K navíc, své vozy už nesmí schovávat, vrací se šachovnicová vlajka

Ferrari

Brundle o Alonsovi: V sezoně 2021 se chce vrátit do F1

Pneumatiky jsou před příští sezónou v centru pozornosti

Nové či staré pneumatiky? Termín byl stanoven. Jaké kroky budou nyní následovat?

George Russell s Mercedesem

Ve středu na čele opět Mercedes, tentokrát s Russelem za volantem. Druhý Leclerc havaroval

Sebastian Vettel s letošním Ferrari SF90 během testování v Abú Zabí

Ferrari titul prohrálo v momentě, kdy navrhlo letošní vůz, uznává Binotto

Romain Grosjean během včerejšího testu pneumatik

"Nic, o čem byste snili." Grosjeana nové pneumatiky nepřesvědčily ani v Abú Zabí

Valtteri Bottas během testování pneumatik po posledním závodě sezóny

První den testů nejrychlejší Bottas. Piloti zkoušeli nové pneumatiky pro rok 2020, debutoval Nissany

Max Verstappen s Red Bullem RB15 v Abú Zabí

Honda se Verstappenovi omlouvá, popisuje jeho problém s motorem

Sebastian Vettel v tréninku v Abú Zabí

Vettel a konec kariéry? Němec spekulace odmítá

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton před svým Mercedesem

"Potenciální talenty F1 přeskakují bohaté děti," posteskl si Hamilton

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Brundle o Alonsovi: V sezoně 2021 se chce vrátit do F1

  2. FOTO: Finální závod sezóny 2019 - vítězství Hamiltona, rozlučka s Hülkenbergem i Kubicou

  3. Ferrari titul prohrálo v momentě, kdy navrhlo letošní vůz, uznává Binotto

  4. Ve středu na čele opět Mercedes, tentokrát s Russelem za volantem. Druhý Leclerc havaroval

  5. První den testů nejrychlejší Bottas. Piloti zkoušeli nové pneumatiky pro rok 2020, debutoval Nissany

  6. Honda se Verstappenovi omlouvá, popisuje jeho problém s motorem

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud