"F1 nebude plně elektrická, zaměří se na biopaliva," slibuje Symonds

Petr Hlawiczka, 25. listopadu 2019, 06:30 Google+

Formule 1 se do roku 2030 zavázala k nulové uhlíkové stopě. Nehodlá při tom jít do plné elektrifikaci svého pohonného ústrojí, místo toho se podle inženýra Pata Symondse zaměří na rozvoj biopaliv.

Počet komentářů:  25 komentářů (Poslední 29.11. 17:44) Napište svůj názor
Koncept monopostu F1 pro rok 2021

Koncept monopostu F1 pro rok 2021 | foto: Formula1.com

Sdílejte článek

"Formule 1 nevynalezla hybridy, ale ukázala, co je s hybridem možné a posunula vnímání lidí vůči tomu, čeho jsou hybridy schopné," vypočítává Symonds, jenž nyní spolupracuje s Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) na nových pravidlech.

Současná pravidla stanovují, že palivo v F1 musí obsahovat minimálně 5,75 % biosložky, která má od roku 2021 narůst na 10 %. A Symonds se netají ambiciózním cílem: 100% biopalivem.

"Cesta momentálně není zcela jasná, ale v partnerství s FIA a s pomocí výrobců motorů a palivových společností se těšíme na pokroky," nastiňuje Symonds další směrování F1.

"Nemůžeme pokračovat v dobývání těch [paliv] ze země. Budeme je muset nějak syntetizovat. A to je to, co chceme, aby F1 prozkoumala a snad v tom i získala vedení," přál by si bývalý technický ředitel Williamsu, jenž dříve pracovat také u Virginu, Renaultu či Benettonu.

S čistými syntetickými palivy by mohlo dojít opět k nárůstu výkonu, protože týmy nemusely být tak omezeny jejich spotřebou (v současné době 110 kg na závod).

"Až přijde nový motor, budeme mít šanci vyvinout něco, co skutečně změní hru, pokud jde o společné přizpůsobení paliva a motoru. A to opravdu povede k mnohem zajímavějším možnostem," domnívá se 66letý rodák z britského Bedfordu.

F1 podle něj nebude jednoduše následovat příklad Formule E s čistě elektrickým pohonem.: "Můžeme světu ukázat, že existují alternativy elektrického pohonu a ukládání energie do těžkých, a musím říct, že svým způsobem i špinavých, baterií," dodává na účet rádobyekologické elektrifikace vozů.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: "F1 nebude plně elektrická, zaměří se na biopaliva," slibuje Symonds

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 25, poslední 29.11.2019 17:44 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 25 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Briatore, Flavio

"Mohl jsem šéfovat Ferrari," říká Briatore. Kdy probíhala jednání?

Pierre Gasly se svou trofejí za druhé místo v závodě v Brazílii

"Gasly zvládl návrat do Toro Rosso mnohem lépe než než Kvjat, nese část viny," hodnotí Marko

Lewis Hamilton má našlápnuto k překonání rekordů legendárního Michaela Schumachera

"Dostal jsem se na jinou úroveň, budu jezdit jako stroj!" varuje své soupeře Hamilton

Charles Leclerc v tréninku v Soči

"Kdyby to nevyšlo, tak umřu!" Leclerc svou adrenalinovou zábavou naštval Ferrari

Williams se chce zlepšit a konečně se odrazit ze dna

Williams na rozdíl od loňska zvládl nárazové testy napoprvé. Proč si vybral Nissanyho?

Lando Norris s McLarenem MCL34 během tréninku v Brazílii

McLaren letos tak velký pokrok jako loni neudělá, uvědomuje si Brown. Vůz pro rok 2021 už má v tunelu

Robert Kubica v Japonsku

Vážné zranění? Kubica si nemyslí, že mělo na jeho formu vliv

Max Verstappen s Red Bullem RB15 během tréninku v Maďarsku

Honda musí odstranit kolísání své formy v závislosti na okruzích

Charles Leclerc (vlevo) se Sebastianem Vettelem

"Od Vettela mám stále hodně co se učit," uznává Leclerc. Jaké ambice má letos Ferrari?

Pneumatiky Pirelli v rámci sezónních testů v Barceloně

Co čeká Pirelli od nové sezony?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton před svým Mercedesem

"Potenciální talenty F1 přeskakují bohaté děti," posteskl si Hamilton

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Dostal jsem se na jinou úroveň, budu jezdit jako stroj!" varuje své soupeře Hamilton

  2. "Od Vettela mám stále hodně co se učit," uznává Leclerc. Jaké ambice má letos Ferrari?

  3. McLaren letos tak velký pokrok jako loni neudělá, uvědomuje si Brown. Vůz pro rok 2021 už má v tunelu

  4. Honda musí odstranit kolísání své formy v závislosti na okruzích

  5. Williams na rozdíl od loňska zvládl nárazové testy napoprvé. Proč si vybral Nissanyho?

  6. "Gasly zvládl návrat do Toro Rosso mnohem lépe než než Kvjat, nese část viny," hodnotí Marko

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud