"F1 nebude plně elektrická, zaměří se na biopaliva," slibuje Symonds

Petr Hlawiczka, 25. listopadu 2019, 06:30 Google+

Formule 1 se do roku 2030 zavázala k nulové uhlíkové stopě. Nehodlá při tom jít do plné elektrifikaci svého pohonného ústrojí, místo toho se podle inženýra Pata Symondse zaměří na rozvoj biopaliv.

Počet komentářů:  25 komentářů (Poslední 29.11. 17:44) Napište svůj názor
Koncept monopostu F1 pro rok 2021

Koncept monopostu F1 pro rok 2021 | foto: Formula1.com

Sdílejte článek

"Formule 1 nevynalezla hybridy, ale ukázala, co je s hybridem možné a posunula vnímání lidí vůči tomu, čeho jsou hybridy schopné," vypočítává Symonds, jenž nyní spolupracuje s Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) na nových pravidlech.

Současná pravidla stanovují, že palivo v F1 musí obsahovat minimálně 5,75 % biosložky, která má od roku 2021 narůst na 10 %. A Symonds se netají ambiciózním cílem: 100% biopalivem.

"Cesta momentálně není zcela jasná, ale v partnerství s FIA a s pomocí výrobců motorů a palivových společností se těšíme na pokroky," nastiňuje Symonds další směrování F1.

"Nemůžeme pokračovat v dobývání těch [paliv] ze země. Budeme je muset nějak syntetizovat. A to je to, co chceme, aby F1 prozkoumala a snad v tom i získala vedení," přál by si bývalý technický ředitel Williamsu, jenž dříve pracovat také u Virginu, Renaultu či Benettonu.

S čistými syntetickými palivy by mohlo dojít opět k nárůstu výkonu, protože týmy nemusely být tak omezeny jejich spotřebou (v současné době 110 kg na závod).

"Až přijde nový motor, budeme mít šanci vyvinout něco, co skutečně změní hru, pokud jde o společné přizpůsobení paliva a motoru. A to opravdu povede k mnohem zajímavějším možnostem," domnívá se 66letý rodák z britského Bedfordu.

F1 podle něj nebude jednoduše následovat příklad Formule E s čistě elektrickým pohonem.: "Můžeme světu ukázat, že existují alternativy elektrického pohonu a ukládání energie do těžkých, a musím říct, že svým způsobem i špinavých, baterií," dodává na účet rádobyekologické elektrifikace vozů.

Vytisknout

Diskuze: "F1 nebude plně elektrická, zaměří se na biopaliva," slibuje Symonds

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 25, poslední 29.11.2019 17:44 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 25 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen slaví dalsí vítězství po závodě v Abú Zabí

FOTO: Rozloučení F1 se sezónou v Abú Zabí - Ferrari těsně prohrálo boj o 2. místo s Mercedesem

Fernando Alonso na pódiu v Brazílii

"Smazaná kola, provoz, zdržování." Alonso kritizuje zastaralý formát kvalifikace

Max Verstappen s Red Bullem RB19

Nejrychlejší kola závodu: Red Bully vládly, Albon třetí + STRATEGIE

Max Verstappen v závodě v Las Vegas

PROHLÁŠENÍ po závěrečném závodu roku

Max Verstappen se svou trofejí za první místo po závodě v Las Vegas

GP Abú Zabí: Verstappen zakončil sezonu stylově. V závěsu Leclerc a Russell

Start závodu na okruhu Jas Marina

GRAFIKA: Startovní rošt v Abú Zabí - Verstappen s Leclercem z 1. řady, Sainz hodně vzadu

Charles Leclerc v závodě v Kataru

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Je to překvapení, říká Leclerc

Max Verstappen v závodě v Las Vegas

Závěrečná kvalifikace sezóny a vítězství Maxe Verstappena

George Russell před závodem v ulicích Monaka

Poslední trénink sezony 2023 ovládl Russell. Red Bull se trápí

Charles Leclerc před závodem v Mexiku

Ve druhém tréninku se víc bouralo než jezdilo. Na čele Leclerc

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. H... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton před svým Mercedesem

"Potenciální talenty F1 přeskakují bohaté děti," posteskl si Hamilton

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Je to překvapení, říká Leclerc

  2. Ocon vysvětluje, proč neuposlechl příkaz: "Drž pozici"

  3. Ve druhém tréninku se víc bouralo než jezdilo. Na čele Leclerc

  4. GP Abú Zabí: Verstappen zakončil sezonu stylově. V závěsu Leclerc a Russell

  5. Poslední trénink sezony 2023 ovládl Russell. Red Bull se trápí

  6. Závěrečná kvalifikace sezóny a vítězství Maxe Verstappena

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud