"F1 nebude plně elektrická, zaměří se na biopaliva," slibuje Symonds

Petr Hlawiczka, 25. listopadu 2019, 06:30 Google+

Formule 1 se do roku 2030 zavázala k nulové uhlíkové stopě. Nehodlá při tom jít do plné elektrifikaci svého pohonného ústrojí, místo toho se podle inženýra Pata Symondse zaměří na rozvoj biopaliv.

Počet komentářů:  25 komentářů (Poslední 29.11. 17:44) Napište svůj názor
Koncept monopostu F1 pro rok 2021

Koncept monopostu F1 pro rok 2021 | foto: Formula1.com

Sdílejte článek

"Formule 1 nevynalezla hybridy, ale ukázala, co je s hybridem možné a posunula vnímání lidí vůči tomu, čeho jsou hybridy schopné," vypočítává Symonds, jenž nyní spolupracuje s Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) na nových pravidlech.

Současná pravidla stanovují, že palivo v F1 musí obsahovat minimálně 5,75 % biosložky, která má od roku 2021 narůst na 10 %. A Symonds se netají ambiciózním cílem: 100% biopalivem.

"Cesta momentálně není zcela jasná, ale v partnerství s FIA a s pomocí výrobců motorů a palivových společností se těšíme na pokroky," nastiňuje Symonds další směrování F1.

"Nemůžeme pokračovat v dobývání těch [paliv] ze země. Budeme je muset nějak syntetizovat. A to je to, co chceme, aby F1 prozkoumala a snad v tom i získala vedení," přál by si bývalý technický ředitel Williamsu, jenž dříve pracovat také u Virginu, Renaultu či Benettonu.

S čistými syntetickými palivy by mohlo dojít opět k nárůstu výkonu, protože týmy nemusely být tak omezeny jejich spotřebou (v současné době 110 kg na závod).

"Až přijde nový motor, budeme mít šanci vyvinout něco, co skutečně změní hru, pokud jde o společné přizpůsobení paliva a motoru. A to opravdu povede k mnohem zajímavějším možnostem," domnívá se 66letý rodák z britského Bedfordu.

F1 podle něj nebude jednoduše následovat příklad Formule E s čistě elektrickým pohonem.: "Můžeme světu ukázat, že existují alternativy elektrického pohonu a ukládání energie do těžkých, a musím říct, že svým způsobem i špinavých, baterií," dodává na účet rádobyekologické elektrifikace vozů.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: "F1 nebude plně elektrická, zaměří se na biopaliva," slibuje Symonds

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 25, poslední 29.11.2019 17:44 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 25 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton s Mercedesem W11 v Silverstone

Hamilton bere bod navíc za nejrychlejší kolo, Williams pátý

Lewis Hamilton svůj týden starý triumf nezopakoval

Výroční 70. GP - Mercedes zaváhal, Verstappen se dočkal satisfakce

Max Verstappen po závodě v Silverstone

PROHLÁŠENÍ po závodě: "Tak tohle jsem nečekal," raduje se Verstappen

Pierre Gasly s vozem AlphaTauri AT01 v Silverstone

Bottas předčil Hamiltona pouze v 1 sektoru, Honda nejrychlejší na rovinkách. Strategie pro závod?

Startovní rovinka v Silverstone

GRAFIKA: Startovní rošt Výroční 70. velké ceny po penalizaci Ocona

Valtteri Bottas během soukromého testu Mercedesu v Silverstone

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: "Šílené, zítra to bude bolet," domnívá se překvapený Hülkenberg

Valtteri Bottas v tréninku v Silverstone

Bottas v kvalifikaci poráží Hamiltona, Hülkenberg senzačně třetí + VIDEO

Lewis Hamilton v tréninku v Silverstone

Třetí trénink patřil Mercedesu, Norris bronzový

Nico Hülkenberg s Flow-visem v tréninku v Silverstone

FOTO: Páteční tréninky v Silverstone, tempo opět udávaly černé Mercedesy

Sebastian Vettel a Carlos Sainz na Hungaroringu

Směšný trest Racing Pointu za kopírování? Ferrari a McLaren se proti verdiktu odvolávají

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VERSTAPPEN, 3.... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton před svým Mercedesem

"Potenciální talenty F1 přeskakují bohaté děti," posteskl si Hamilton

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Proč nemohl Hülkenberg odstartovat? Motor byl v pořádku, vina přesto padá na Mercedes

  2. Hamilton si zoufá: Takový mistrovský boj nechci

  3. Nastoupí Di Resta o víkendu do závodu? S McLarenem absolvoval výrobu sedačky

  4. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: "Šílené, zítra to bude bolet," domnívá se překvapený Hülkenberg

  5. Ferrari podporuje protest Renaultu proti Racing Pointu, o vyjasnění pravidel žádá i McLaren

  6. Směšný trest Racing Pointu za kopírování? Ferrari a McLaren se proti verdiktu odvolávají

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud