Nový monopost Virgin VR-01: Technické informace + foto

Petr Hlawiczka, 3. února 2010, 21:30 Google+

Dnes se světu představil nový vůz, jenž byl navržen a konstruován pouze pomocí počítačů (CFD) - bez použití simulace v aerodynamickém tunelu. Žívá internetová prezentace sice nevyšla, přesto vám přinášíme pár obecných informací o voze a oficiální fotografie.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
di Grassi, Lucas

di Grassi, Lucas | foto: Manor Racing

Sdílejte článek

Virgin je navíc prvním z nováčků, který představil svůj vůz pro sezónu 2010. Jeho návrhář Nick Wirth je vytvořil pouze pomocí počítačového modelování dynamiky tekutin (dále budu používat anglickou zkratku CFD - Computational Fluid Dynamics). V Formuli 1 se nejedná o technologii nikterak novou - ale spolehnout se výlučně na ní místo na testování v aerotunelu je přístup vskutku novátorský.

Wirth věří, že CFD je nejlepší způsob, jak mohou týmy v rámci nových pravidel vyvíjet vozy: "Když pozorujeme, jak existující týmy používají (ke konstrukci vozů) konvenční, nicméně prověřený přístup, tak mě vlna skepticismu vůči používání pouze CFD nepřekvapuje. Soutěžíme však ve sportu, který prochází velkou změnou vzhledem k tomu, že musí čelit současné drsné ekonomické realitě. Konvenční přístup se stane kvůli omezování zdrojů příliš nákladným a nutnost se tudíž stane matkou invence. Já mám vůči tomu procesu digitálního návrhu absolutní důvěru a příležitost vyzkoušet pouze CFD přístup na té nejvyšší úrovni - ukázat, že tudy vede budoucí cesta F1 - je velmi, velmi vzrušující."

Virgin VR-01

Vůz, který bude poháněn motorem Cosworthu CA2010 V8 nebyl na první testy ve Valencii, jež dnes skončily, připraven. Šéf týmu John Booth potvrdil, že ve čtvrtek a v pátek projde první zkouškou (tzv. shakedownem) na okruhu v Silverstone. Příští týden by se již měl objevit na druhých skupinových testech v Jerezu.

Virgin VR-01

Virgin VR-01

Virgin VR-01

Virgin VR-01

Virgin VR-01

Virgin VR-01

Obecné technické informace:

- délka: 5 500 mm
- výška:  950 mm
- šířka: 1 800 mm
- rozvor: 3 200 mm

- konstrukce: uhlíková vlákna
- zavěšení: závěsy z uhlíkových vláken +  titanové ohebné klouby, tyče z hliníkové slitiny
- tlumiče: Penske

- kola: BBS
- pneumatiky: Bridgestone Potenza

- palivová nádrž: palivové články bezpečnostní specifikace FT5
- objem: přes 200 l

-brzdy: šestipístkové třmeny AP Racing; uhlíkové koutouče a destičky Hitco

- volant: uhlíková vlákna
- posilovač řízení: hydraulický
- sedadlo jezdce: anatomicky tvarované z uhlíkových kompozitů
- pásy: šestibodové popruhy, šířka ramenní popruhů 75 mm + HANS systém

- ECU: standardizovaná dle FIA

- převodovka: přesná hliníková konstrukce, 7 rychlostní, podélně uložená
- diferenciál: elektronicky řízený, hydraulický
- volba rychlosti: páčkami řízený bezprodlevový hydraulický řadící systém
- spojka: AP Racing
- hnací hřídel: jednodílna s integrovanými tripod klouby

Virgin VR-01

 

Pro porovnání vůz Virginu s několika dalšími vozy pro letošní sezónu:

Kolaz

Vytisknout

Diskuze: Nový monopost Virgin VR-01: Technické informace + foto

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT MIAMI: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

Verstappen si v tréninku pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Button, Jenson

Button: Skutečná rychlost se nedá odhadovat

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

  2. Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

  3. Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud