Nový monopost Virgin VR-01: Technické informace + foto

Petr Hlawiczka, 3. února 2010, 21:30 Google+

Dnes se světu představil nový vůz, jenž byl navržen a konstruován pouze pomocí počítačů (CFD) - bez použití simulace v aerodynamickém tunelu. Žívá internetová prezentace sice nevyšla, přesto vám přinášíme pár obecných informací o voze a oficiální fotografie.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
di Grassi, Lucas

di Grassi, Lucas | foto: Manor Racing

Sdílejte článek

Virgin je navíc prvním z nováčků, který představil svůj vůz pro sezónu 2010. Jeho návrhář Nick Wirth je vytvořil pouze pomocí počítačového modelování dynamiky tekutin (dále budu používat anglickou zkratku CFD - Computational Fluid Dynamics). V Formuli 1 se nejedná o technologii nikterak novou - ale spolehnout se výlučně na ní místo na testování v aerotunelu je přístup vskutku novátorský.

Wirth věří, že CFD je nejlepší způsob, jak mohou týmy v rámci nových pravidel vyvíjet vozy: "Když pozorujeme, jak existující týmy používají (ke konstrukci vozů) konvenční, nicméně prověřený přístup, tak mě vlna skepticismu vůči používání pouze CFD nepřekvapuje. Soutěžíme však ve sportu, který prochází velkou změnou vzhledem k tomu, že musí čelit současné drsné ekonomické realitě. Konvenční přístup se stane kvůli omezování zdrojů příliš nákladným a nutnost se tudíž stane matkou invence. Já mám vůči tomu procesu digitálního návrhu absolutní důvěru a příležitost vyzkoušet pouze CFD přístup na té nejvyšší úrovni - ukázat, že tudy vede budoucí cesta F1 - je velmi, velmi vzrušující."

Virgin VR-01

Vůz, který bude poháněn motorem Cosworthu CA2010 V8 nebyl na první testy ve Valencii, jež dnes skončily, připraven. Šéf týmu John Booth potvrdil, že ve čtvrtek a v pátek projde první zkouškou (tzv. shakedownem) na okruhu v Silverstone. Příští týden by se již měl objevit na druhých skupinových testech v Jerezu.

Virgin VR-01

Virgin VR-01

Virgin VR-01

Virgin VR-01

Virgin VR-01

Virgin VR-01

Obecné technické informace:

- délka: 5 500 mm
- výška:  950 mm
- šířka: 1 800 mm
- rozvor: 3 200 mm

- konstrukce: uhlíková vlákna
- zavěšení: závěsy z uhlíkových vláken +  titanové ohebné klouby, tyče z hliníkové slitiny
- tlumiče: Penske

- kola: BBS
- pneumatiky: Bridgestone Potenza

- palivová nádrž: palivové články bezpečnostní specifikace FT5
- objem: přes 200 l

-brzdy: šestipístkové třmeny AP Racing; uhlíkové koutouče a destičky Hitco

- volant: uhlíková vlákna
- posilovač řízení: hydraulický
- sedadlo jezdce: anatomicky tvarované z uhlíkových kompozitů
- pásy: šestibodové popruhy, šířka ramenní popruhů 75 mm + HANS systém

- ECU: standardizovaná dle FIA

- převodovka: přesná hliníková konstrukce, 7 rychlostní, podélně uložená
- diferenciál: elektronicky řízený, hydraulický
- volba rychlosti: páčkami řízený bezprodlevový hydraulický řadící systém
- spojka: AP Racing
- hnací hřídel: jednodílna s integrovanými tripod klouby

Virgin VR-01

 

Pro porovnání vůz Virginu s několika dalšími vozy pro letošní sezónu:

Kolaz

Vytisknout

Diskuze: Nový monopost Virgin VR-01: Technické informace + foto

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Button, Jenson

Button: Skutečná rychlost se nedá odhadovat

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

  6. SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud