Podmínky v Miami se ani pro kvalifikaci příliš nezměnily - stabilních 29°C, trať byla o něco teplejší (48°C) a opět jsme se obešli prakticky bez větru. K dispozici měli piloti pneumatiky škály C4-C2, ale dalo se předpokládat, že většinou budou využívány nejměkčí, tedy červené gumy.
Q1 - 18 minut
Překvapivě nikdo nečekal, pit-lane se zaplnila a to neslo i drobné zmatky: mechanici Sauberu vypustili Zhoua do cesty Ricciardovi, ale vše se obešlo bez kontaktu. První byl na trati domácí Sargeant, ale v závěru měřeného kola ho mírně rozhodil Leclerc, takže svou snahu vzdal. Základní čas tak stanovil Magnussen (1:29,015), ale bylo jasné, že to je pouhé provizorium. Většina pilotů si první pokusy odjela na použitých pneumatikách, proto se časy nedostaly přes hranici 1:28,0 - nejblíže k tomuto limitu měl Verstappen (1:28,023), následovaný oběma Ferrari (Sainz jr - 1:28,159; Leclerc 1:28,183).
Teprve druhé pokusy už provázelo zrychlení a jestliže Verstappen v klidu zajel 1:27,689 (pod 1:28,0 se dostali ještě Sainz a Pérez), pozornost se přenesla na opačný konec startovního pole, kde se o Q2 rval především Sargeant. Poslední pokusy nejohroženější pětice však nedopadly dobře, což šokovalo zejména u hrdiny sprintu Ricciarda, jenž zajel čas o 0,476 vteřiny horší než v kvalifikaci na sprint. Dost možná to byl důsledek škrtnutí o bariéru v zatáčce 16, stejně jako o den dříve.
Do Q2 nepostoupili: Bottas, Sargeant, Ricciardo, Magnussen, Zhou
Q2 - 15 minut
Tentokrát si diváci počkali téměř tři minuty, než se začala smečka F1 trousit na trať - v čele s Cunodou a Strollem, poslední pak byl Albon. Tentokrát už byly časy podstatně reprezentativnější a piloti Ferrari a McLarenu dokonce vsadili jen na jeden pokus - tím se do čela vyhoupl Leclerc (1:27,533) v zádech s Verstappenem (1:27,566). Nevedlo se Hamiltonovi, stěžoval si na malý přítlak, ještě hůře ale dopadl Albon - tomu nevyšel průjezd zatáčkou 17 a zastavil se nosem těsně u bariéry. Musel couvat a zbyl mu tak jediný pokus záchrany.
Zajímavě pojali boj o pozice u McLarenu, když poslali na okruh Norrise na středně tvrdé směsi. A Lando zajel opravdu výborný čas (1:27,871). Na jeden pokus uprostřed Q2 vsadil optimisticky Hülkenberg a jeho vabank mu vyšel, protože ani piloti Alpine, ani Aston Martiinu už se v závěrečných pokusech nezlepšili natolik, aby pilota Haasu zdolali. Zachránil se i Hamilton, jenž nečekaně vystřihl třetí nejlepší čas (1:27,697) a na chvíli rozehnal chmury na tváři Toto Wolffa
Do Q3 nepostoupili: Stroll, Gasly, Ocon, Albon, Alonso
Q3 - 12 minut
Hülkenberg s Cunodou, jako by věděli, že budou bojovat o postavení v páté řadě, vyjeli jako první. Norris měl opět pro úvodní pokus středně tvrdou směs a tým ho povzbuzoval, že výsledky jsou opravdu velmi dobré (ale horší než v Q2). Hamilton se smýkl v zatáčce 11 a nadále žehral na chování vozu. První matchball zahrál Verstappen, ale Leclerc mu byl nadále na dosah. Situaci nijak neovlivnila ani Hülkenbergova stížnost, že mu v zatáčce 17 při rychlém pokusu Sainz jr. pozdě uvolnil volný pruh.
Čekalo se, jak rozhodnou závěrečné pokusy, ale k velkému překvapení - Verstappen hovořil o velké degradaci pneumatik - se žádná velká zlepšení nekonala. Povedlo se to jenom Pérezovi, ale ani to mu nestačilo na TOP3, Hamiltonovi, jenž se na poslední chvíli prosmýkl před Hülkenberga s Cunodou - na žlutých pneumatikách! Na těch nejměkčích byl o 0,716 pomalejší než v Q2! Hülkenberg a Cunoda se sice také zlepšili, ale pátá řada je nakonec neminula. Piastri dokonce jako jediný vůbec podruhé štěstí nezkusil...
Verstappen sice vybojoval premiérové pole-position na okruhu v Miami, ale neustále musí počítat s tím, že Ferrari nesložilo definitivně zbraně.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 1 | Max VERSTAPPEN | nld | Oracle Red Bull Racing | 1:27,241 |
2. | 16 | Charles LECLERC | mco | Scuderia Ferrari | 1:27,382 |
3. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Ferrari | 1:27,455 |
4. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Oracle Red Bull Racing | 1:27,460 |
5. | 4 | Lando NORRIS | gbr | McLaren F1 Team | 1:27,594 |
6. | 81 | Oscar PIASTRI | aus | McLaren F1 Team | 1:27,675 |
7. | 63 | George RUSSELL | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:28,067 |
8. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:28,107 |
9. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | MoneyGram Haas F1 Team | 1:28,146 |
10. | 22 | Juki CUNODA | jpn | Visa Cash App RB Formula One T | 1:28,182 |
11. | 18 | Lance STROLL | can | Aston Martin Aramco F1 Team | 1:28,222 |
12. | 10 | Pierre GASLY | fra | BWT Alpine F1 Team | 1:28,324 |
13. | 31 | Esteban OCON | fra | BWT Alpine F1 Team | 1:28,371 |
14. | 23 | Alexander ALBON | tha | Williams Racing | 1:28,413 |
15. | 14 | Fernando ALONSO | esp | Aston Martin Aramco F1 Team | 1:28,427 |
16. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Stake F1 Team Kick Sauber | 1:28,463 |
17. | 2 | Logan SARGEANT | usa | Williams Racing | 1:28,487 |
18. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Visa Cash App RB Formula One T | 1:28,520 |
19. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | MoneyGram Haas F1 Team | 1:28,619 |
20. | 24 | Guanyu ZHOU | chn | Stake F1 Team Kick Sauber | 1:28,824 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ