Ferrari vrací úder, Alonso nejrychlejší ve druhém tréninku

PH, 26. května 2011, 15:30 Google+

Fernando Alonso potvrzuje svůj talent i to, že městský okruh v Monaku mnohem více vyhovuje jeho vozu Ferrari. Odpoledne ve druhém tréninku zajel o desetinu sekundy rychlejší čas než druhý Lewis Hamilton na McLarenu.

Počet komentářů:  16 komentářů (Poslední 27.05. 20:52) Napište svůj názor
Ferrari

Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Odpolední trénink začal za slunečného počasí, kdy teplota vzduchu a tratě dosahovala 26 °C, respektive 45 °C. Zpočátku v garáži dlouho zůstávali Liuzzi se Schumacherem, na jehož voze po ranní nehodě mechanici Mercedesu usilovně pracovali - do dění se zapojil se 25min zpožděním.

Jako první se na dráze objevily oba vozy Virginů následované Alguersuarim, s jehož vozem dopoledne jezdil Ricciardo, a Petrovem s Trullim. Zpočátku jezdili všichni na tvrdší směsi a na konci druhého tréninku si konečně vyzkoušeli superměkkou směs pneumatik Pirelli.

Asfalt je v Monaku mnohem jemnější než v Turecku či Barceloně, proto ráno mohli bez problémů ujet 20 - 30 kol na jedné sadě měkkých pneumatik bez poklesu výkonu - jako za éry Bridgestonu. Je ale otázka, kolik toho vydrží superměkká směs.


Button v šikaně za tunelem
(© Vodafone McLaren Mercedes)

Piloti McLarenu byli se svými výkony po ranním tréninku spokojeni, dle jejich vyjádření šlo hlavně o to dostat se do rytmu na úzké trati plné zatáček. Tým nedělal žádné větší zásahy do svých vozů po závodu v Barceloně, kde se oba Hamilton s Buttonem radovali společně na pódiu, pouze specifické úpravy kvůli požadavkům tohoto okruhu.

Pouze Jenson si stěžoval na problém s KERSem a připomněl, že by mohl být velmi důležitou zbraní na okruhu, kde se nedá moc předjíždět. McLaren si také pochvaloval "zajímavé výkony" svého systému nastavitelného zadního křídla (DRS).

U Mercedesu ovládají DRS pomocí pedály na nohou. Zajímavé je, že s tímto ovládáním do sezóny vstoupil Red Bull, ale postupně od něho upustil a nyní jej Vettel s Webberem ovládají prostřednictvím tlačítek na volantu.

První měřené kolo vytáhl Glock - 1:23,036, vzápětí jej překonali svými úvodními pokusy Petrov (1:23,020), Maldonado (1:20,544) i Webber (1:22,039), solidní start předvedl Massa (1:17,483) po problémem Alguersuariho v první zatáčce.

vettel
S novou přilbou se v Monaku nepředstavil jen Alonso, ale i Vettel,
zatímco piloti McLarenu ji mají tradičně vykládanou diamanty
(© Red Bull Racing)

Christian Horner vysvětloval ranní problémy Marka Webbera: "Měli jsme elektrický problém, který ovlivnil řazení, ale všechno vyměnili a teď by to mělo být v pořádku. Je to nepříjemné, protože je dobré tady toho co nejvíce najezdit, dráha však ráno byla špinavá a Mark by měl být v pohodě, pokud ujede odpoledne hodně kol."

Maldonado nasadil superměkkou směs již po 20 minutách od začátku odpolední části, což mu hned pomohlo ke zlepšení času (z 1:18,988 na 1:17,633 min) i svého průběžného postavení v tabulce (z 12. na 7. místo). V tu chvíli vedl Alonso (1:16,408), ale stěžoval si na vyvážení svého rudého monopostu, Kovalainen vyjel mimo v Sainte Devote.

V polovině tréninku, kdy piloti začali obouvat superměkké pneumatiky, bylo pořadí následující:
1. Vettel     1:15,739 min
2. Alonso     +0,669
3. Massa      +0,716
4. Rosberg   +1,178
5. Button     +1,183
6. Hamilton  +1,297
7. Petrov     +1,600
8. Pérez      +1,802

Superměkká směs vydržela více než 1 ostré kolo - setkávali jsme se přitom se zajímavou taktikou, kdy piloti po rychlém kole ve druhém zpomalili, aby pneumatiky trochu vychladly, a ve třetím znovu zabrali a dosáhli opět dobrý čas. Podle Pirelli byla tvrdší sada o 1,2 - 1,4 sec pomalejší. Zdá se však, že superměkká vydrží více, než se původně očekávalo.

ferrari_kridlo
Ferrari do Monaka přivezlo křídlo pro maximální přítlak - všimněte si větší plochy
nastavitelné DRS klapky a otvoru v bočnici pro snížení indukovaného odporu
(© Scuderia Ferrari)

Posledním z top pilotů, který obul nejměkčí pneumatiky, byl Hamilton 25 min před koncem odpolední části. V prvním pokusu (1:15,456) probrzdil za tunelem, ve druhém to bylo o něco lepší a protáhl se za Alonsa (1:15,123) na druhou pozici (1:15,228).

Na konci všichni natankovali větší množství paliva a zkoušeli svou závodní rychlost: Hamilton s Webberem na superměkkých pneumatikách, Alonso střídavě na tvrdší a měkčí směsi. Španěla však už nikdo nepřekonal, Ferrari bylo spokojeno s delšími jízdami na obou druzích pneumatik.

V závěru ještě stihl rozbít svůj Renault Petrov při brzdění za tunelem - přišel o přední křídlo a poškodil zadní zavěšení.

Liuzzi s HRT odpoledne vůbec nevyjel, poškození vozu z rána se ukázalo být vážnější, jeho kolega by se do kvalifikačního limitu 107 % nevlezl - musel by totiž zajet čas maximálně o 5,259 sec horší než Alonso (tj. do 1:20,382 min).

pocty_kol
Počet ujetých kol ve druhém tréninku (vlevo, seřazeno dle nejrychlejšího času)
a za čtvrtek celkem (vpravo, seřazeno dle počtu kol)

Maximální rychlosti naměřené za tunelem: 1. Sutil - 283 km/hod, 2. Di Resta - 283; 3. Petrov - 281; 4. Heidfeld - 280, 5. Schumacher - 280; 6. Button - 279.

Soupis všech časů ze 2. tréninku najdete zde, fotogalerii ze čtvrtečních jízd zde.

GP Monaka (Circuit de Monaco)2. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 5 Fernando ALONSO espScudéria Ferrari1:15,123
2. 3 Lewis HAMILTON gbrVodafone McLaren Mercedes+ 0,105
3. 8 Nico ROSBERG deuMercedes GP Petronas F1+ 0,198
4. 4 Jenson BUTTON gbrVodafone McLaren Mercedes+ 0,325
5. 1 Sebastian VETTEL deuRed Bull Racing+ 0,544
6. 6 Felipe MASSA braScudéria Ferrari+ 0,658
7. 7 Michael SCHUMACHER deuMercedes GP Petronas F1+ 1,233
8. 2 Mark WEBBER ausRed Bull Racing+ 1,519
9. 14 Adrian SUTIL deuForce India F1 + 1,978
10. 9 Nick HEIDFELD deuRenault F1 Team+ 2,003
11. 10 Vitalij PETROV rusRenault F1 Team+ 2,214
12. 17 Sergio PÉREZ mexSauber F1 Team+ 2,418
13. 11 Rubens BARRICHELLO braAT&T Williams F1 Team+ 2,447
14. 18 Sebastien BUEMI cheScuderia Toro Rosso+ 2,458
15. 12 Pastor MALDONADO venAT&T Williams F1 Team+ 2,510
16. 16 Kamuj KOBAJAŠI jpnSauber F1 Team+ 2,583
17. 19 Jaime ALGUERSUARI espScuderia Toro Rosso+ 2,666
18. 21 Heikki KOVALAINEN finTeam Lotus+ 3,143
19. 20 Jarno TRULLI itaTeam Lotus+ 3,367
20. 15 Paul DI RESTA gbrForce India F1 + 3,930
21. 25 Jerome D´AMBROSIO belMarussia Virgin Racing+ 4,062
22. 24 Timo GLOCK deuMarussia Virgin Racing+ 4,215
23. 22 Narain KARTHIKEYAN indHRT F1 Team+ 6,943
24. 23 Vitantonio LIUZZI itaHRT F1 Team-

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: Ferrari vrací úder, Alonso nejrychlejší ve druhém tréninku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 16, poslední 27.05.2011 20:52 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 16 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sauber

Fotogalerie: Ze čtvrtečních tréninků v ulicích Monte Carla

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

  2. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

  4. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  5. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

  6. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud