Inženýři se na včerejší poradě v Maranellu zaměřili obzvlášť na dvě oblasti: vyhodnocení skutečného dopadu nových dílů na ovladatelnost vozu 150° Italia a na vyšetření příčin, které vedly k vyššímu než očekávanému poklesu výkonnosti na středně tvrdé směsi pneumatik.
Svou roli v pátek sehrálo samozřejmě i proměnlivé počasí, díky němu bylo vyhodnocování technických dílů náročnější než obvykle - trať totiž byla suchá jen dvě krátké chvíle. I během té doby po nasazení hladkých pneumatik se dráha rychle měnila.
Ke skutečnému testu tak došlo až v neděli odpoledne během závodu, Ferrari bude nyní velmi pečlivě studovat data, aby dokázalo činit správná rozhodnutí ve zbytku sezóny. Co se týče výkonnosti, inženýři se zaměří na to, proč se po přezutí na pneumatiky s bílým proužkem vytrácela rychlost.
Nové křídlo s prvky Red Bullu na horní kaskádě v Belgii využíval pouze Alonso
(foto: Scuderia Ferrari)
Je pravdou, že v první části sezóny se tým s těmito problémy již potýkal - nižší teploty rudým vozům stále nesvědčí. Inženýři nyní musí nalézt způsob, jak zvětšit provozní okno tvrdší směsi. Jejich vůz jinak stále nebude schopný uplatnit svůj potenciál, jak jsme mohli o víkendu vidět během kvalifikace a závodu.
Na měkčích pneumatikách ale bylo auto velmi rychlé a schopné odjet delší stinty než soupeři, navíc bez znatelného poklesu výkonnosti. Pro Ferrari byla smůla, že byl závod přerušen v klíčový moment: pokud by safety car nevyjel na trať, Fernando Alonso by měl po svém dalším výborném výkonu druhé místo na dosah. Felipeho o důležité páté místo okradl defekt v 32. kole.
Nyní na přípravu nejmenších detailů zbývá deset dní. Čeká nás Velká cena Itálie v Monze, domácí trať Ferrari a nejrychlejší okruh v kalendáři. Pro něj je přirozeně připravován specifický balík, který by měl vyhovovat charakteristice slavného okruhu.
Felipe Massa v souboji s Jensonem Buttonem (foto: Scuderia Ferrari)
Fernando Alonso, který do Maranella dorazil ještě v neděli večer, bude společně s Felipem Massou pracovat na simulátoru, aby dokázali vyladit nastavení pro závod, který zakončí evropskou část sezóny Formule 1. Scuderia se v něm pokusí o reprízu loňského víkendu.
Poté přijde na řadu ještě šestice velkých cen, stále tedy zbývá čas pro dosažení výsledků, které by potěšily fanoušky i samotný tým. Nikdo v Maranellu neignoruje skutečnou situaci v šampionátu, na druhou stranu ale nemá ani záměr házet flintu do žita. Jsou si vědomi, že cokoliv dobrého, s čím přijdou v poslední části sezóny, se bude příští rok hodit.
Tip: Fotografie Ferrari během uplynulého závodního víkendu v Belgii zde.