Vývoj Mercedesu MGP W01 od Austrálie po Čínu

Michalis K. / Petr Hlawiczka, 2. května 2010, 19:30 Google+

Jak vyvíjel svůj monopost v předchozích dvou závodech Mercedes, který chystá na příští víkend velké změny? Přinášíme přehled změn, jež se na voze MGP W01 objevily v Austrálii, Malajsii a Číně a také pohled na systém pro oddělování vzdušných proudů na zadním křídle.

Počet komentářů:  16 komentářů (Poslední 07.05. 13:50) Napište svůj názor
gp bahrajnu

gp bahrajnu | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Během posledních tří závodů v Austrálii, Malajsii a v Číně se Mercedes v úpravách svého monopostu zaměřoval zejména na jeho efektivitu. Výrazné modifikace se čekají příští víkend ve Španělsku, kde tým nasadí nové přední zavěšení s pozměněnou geometrií, kratší převodovku a možná také nový užší nos.

Tyto úpravy mají za cíl změnit rozložení hmotnosti, prodloužit rozvor kol a upravit tak dynamické charakteristiky vozu. V Barceloně by se měla objevit také finální verze jejich systému pro oddělování vzdušných proudů na zadním křídle (viz níže).

Změny v Austrálii

australia_side

1. Bočnice v oblasti výfuků byly zmenšeny kvůli menším nárokům na chlazení v Melbourne (ve srovnání
    s předchozím Bahrajnem), díky tomu mohl vůz dosahovat vyšších maximálních rychlostí.
2. Kvůli zmenšení bočnic a zachování dostatečné efektivity chlazení se před výfuky objevily průduchy
    na obou stranách.

australia_cooling

 

Změny v Malajsii

china_side

1. Tvarování bočnic se vrátilo k předchozí (bahrajnské) verzi kvůli podstatně vyšším teplotám v Malajsii.
    Zmizely i dodatečné průduchy, které se před výfuky objevily v Austrálii.
2. Dva drobné otvory těsně nad podlahou pro zlepšení chlazení.
3. Tři výřezy po stranách kokpitu (v závodě pouze na levé).

malaysia_cooling2

Mercedes W01


Změny v Číně

1. Mercedes GP byl třetím týmem, který nasadil systém pro oddělování vzdušných proudů (tzv. stalling)
    na zadním křídle svého monopostu (po McLarenu a Sauberu). Jednalo se o částečnou interpretaci
    systému F-kanálu, který od počátku sezóny používá McLaren. Verze Mercedesu totiž neobsahuje
    propojení krytu motoru, v němž veden vzduch (kanál), se zadním křídlem.
2. Tvarování zadní části bočnic opět dle australské specifikace s drobnými otvory kolem výfuků a
    průduchem před ním pouze na levé straně.
3. Chybí výřezy po stranách kokpitu.

Objevila se také lota nového sponzora Autonomy po stranách nosu, na deflektorech a bočnicových panelech.

rw1
Před Čínou (nahoře), čínská verze (dole)

rw2

Systém Mercedesu pro oddělování vzdušných proudů je mnohem jednodušší než verze, kterou používá McLaren a Sauber. Přívod vzduchu je zajišťován dvěma otvory v hlavním (spodním) profilu zadního křídla. McLaren se Sauberem naproti tomu vzduch přivádějí kanálem v krytu motoru (žraločí ploutvi), který je přímo propojen se zadním křídlem.

Jedná se tedy o pasivní systém, který funguje bez zásahu jezdce. Mercedes zkoušel jeho prvotní verzi, která však okamžitě přinesla pozitivní výsledky, proto ji nasadil i do šanghajského závodu.

Dle zpráv z týmu v Číně se proto finální verze objeví až příští víkend v Barceloně, kde se zřejmě změní tvar kanálu a možná přibude i přívod vzduchu po vzoru McLarenu žraločí ploutví, kterou Brawn již loni na svém BGP001 zkoušel, nebo centrálním pilířem, na němž by zadní křídlo mohlo být uchyceno.

Vytisknout

Diskuze: Vývoj Mercedesu MGP W01 od Austrálie po Čínu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 16, poslední 07.05.2010 13:50 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 16 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

gp bahrajnu

De la Rosa by chtěl doma získat body

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud