Vývoj Mercedesu MGP W01 od Austrálie po Čínu

Michalis K. / Petr Hlawiczka, 2. května 2010, 19:30 Google+

Jak vyvíjel svůj monopost v předchozích dvou závodech Mercedes, který chystá na příští víkend velké změny? Přinášíme přehled změn, jež se na voze MGP W01 objevily v Austrálii, Malajsii a Číně a také pohled na systém pro oddělování vzdušných proudů na zadním křídle.

Počet komentářů:  16 komentářů (Poslední 07.05. 13:50) Napište svůj názor
gp bahrajnu

gp bahrajnu | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Během posledních tří závodů v Austrálii, Malajsii a v Číně se Mercedes v úpravách svého monopostu zaměřoval zejména na jeho efektivitu. Výrazné modifikace se čekají příští víkend ve Španělsku, kde tým nasadí nové přední zavěšení s pozměněnou geometrií, kratší převodovku a možná také nový užší nos.

Tyto úpravy mají za cíl změnit rozložení hmotnosti, prodloužit rozvor kol a upravit tak dynamické charakteristiky vozu. V Barceloně by se měla objevit také finální verze jejich systému pro oddělování vzdušných proudů na zadním křídle (viz níže).

Změny v Austrálii

australia_side

1. Bočnice v oblasti výfuků byly zmenšeny kvůli menším nárokům na chlazení v Melbourne (ve srovnání
    s předchozím Bahrajnem), díky tomu mohl vůz dosahovat vyšších maximálních rychlostí.
2. Kvůli zmenšení bočnic a zachování dostatečné efektivity chlazení se před výfuky objevily průduchy
    na obou stranách.

australia_cooling

 

Změny v Malajsii

china_side

1. Tvarování bočnic se vrátilo k předchozí (bahrajnské) verzi kvůli podstatně vyšším teplotám v Malajsii.
    Zmizely i dodatečné průduchy, které se před výfuky objevily v Austrálii.
2. Dva drobné otvory těsně nad podlahou pro zlepšení chlazení.
3. Tři výřezy po stranách kokpitu (v závodě pouze na levé).

malaysia_cooling2

Mercedes W01


Změny v Číně

1. Mercedes GP byl třetím týmem, který nasadil systém pro oddělování vzdušných proudů (tzv. stalling)
    na zadním křídle svého monopostu (po McLarenu a Sauberu). Jednalo se o částečnou interpretaci
    systému F-kanálu, který od počátku sezóny používá McLaren. Verze Mercedesu totiž neobsahuje
    propojení krytu motoru, v němž veden vzduch (kanál), se zadním křídlem.
2. Tvarování zadní části bočnic opět dle australské specifikace s drobnými otvory kolem výfuků a
    průduchem před ním pouze na levé straně.
3. Chybí výřezy po stranách kokpitu.

Objevila se také lota nového sponzora Autonomy po stranách nosu, na deflektorech a bočnicových panelech.

rw1
Před Čínou (nahoře), čínská verze (dole)

rw2

Systém Mercedesu pro oddělování vzdušných proudů je mnohem jednodušší než verze, kterou používá McLaren a Sauber. Přívod vzduchu je zajišťován dvěma otvory v hlavním (spodním) profilu zadního křídla. McLaren se Sauberem naproti tomu vzduch přivádějí kanálem v krytu motoru (žraločí ploutvi), který je přímo propojen se zadním křídlem.

Jedná se tedy o pasivní systém, který funguje bez zásahu jezdce. Mercedes zkoušel jeho prvotní verzi, která však okamžitě přinesla pozitivní výsledky, proto ji nasadil i do šanghajského závodu.

Dle zpráv z týmu v Číně se proto finální verze objeví až příští víkend v Barceloně, kde se zřejmě změní tvar kanálu a možná přibude i přívod vzduchu po vzoru McLarenu žraločí ploutví, kterou Brawn již loni na svém BGP001 zkoušel, nebo centrálním pilířem, na němž by zadní křídlo mohlo být uchyceno.

Vytisknout

Diskuze: Vývoj Mercedesu MGP W01 od Austrálie po Čínu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 16, poslední 07.05.2010 13:50 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 16 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

gp bahrajnu

De la Rosa by chtěl doma získat body

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  2. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud