Monopost W01 původně obsahoval poměrně velký a hranatý prvek pro směrování proudů vzduchu (tzv. splitter) v přední části podlahy (T-tray) se zvlnění po bocích, díky kterému měl vzduch pod vozem proudit efektivněji.
Podstatně větší velikost ve srovnání s ostatními týmy byla výsledkem rozhodnutí týmu, který do této části umístil velké množství závaží.
V pozdější části předsezonních testů v v prvním závodu v Bahrajnu došlo k vylepšení tohoto dílu: obsahoval další otvory po bocích kvůli zlepšení proudění vzduchu a aerodynamické efektivity ve spodní části vozu.
Vylepšení v Barceloně
Součástí velkého vylepšení, které Mercedes představil v Barceloně, byla také nová přední část podlahy. Delší rozvor si vyžádal úpravy v rozložení hmotnosti a odstranění části závaží, které bylo původně umístěno v těchto místech.
MGP W01 v Barceloně
Důsledkem toho došlo k snížení tloušťky podlahy, jež se stala aerodynamicky ještě efektivnější. Odstraněny byly i boční kanály pro vedení vzduchu.
Tým s touto verzí nastupoval až do konce sezóny. K drobné úpravě došlo pouze před Monzou, kdy bylo posíleno uchycení podlahy v přední části monopostu kvůli zpřísněným testům ohebnosti, s nimiž přišla FIA v reakci na stížnosti některých týmů na flexibilní prvky Red Bullu.
Přední část podlahy pak až do konce roku zůstala v podstatě nezměněna (Testy Pirelli, Abú Zabí)