Mercedes MGP W01 – Vývoj přední části podlahy v sezóně 2010

Michalis K. / Petr Hlawiczka, 3. prosince 2010, 08:30 Google+

Jak se měnila přední část podlahy monopostu Mercedesu MGP WO1? V technicky zaměřeném článku doplněném o nákresy a fotografie se podíváme na úpravy, které tým provedl od prvního vyjetí vozu až po poslední závod.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
gp bahrajnu

gp bahrajnu | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Monopost W01 původně obsahoval poměrně velký a hranatý prvek pro směrování proudů vzduchu (tzv. splitter) v přední části podlahy (T-tray) se zvlnění po bocích, díky kterému měl vzduch pod vozem proudit efektivněji.

Podstatně větší velikost ve srovnání s ostatními týmy byla výsledkem rozhodnutí týmu, který do této části umístil velké množství závaží.

V pozdější části předsezonních testů v v prvním závodu v Bahrajnu došlo k vylepšení tohoto dílu: obsahoval další otvory po bocích kvůli zlepšení proudění vzduchu a aerodynamické efektivity ve spodní části vozu.

bahrajn

Vylepšení v Barceloně


Součástí velkého vylepšení, které Mercedes představil v Barceloně, byla také nová přední část podlahy. Delší rozvor si vyžádal úpravy v rozložení hmotnosti a odstranění části závaží, které bylo původně umístěno v těchto místech.

barcelona
MGP W01 v Barceloně

Důsledkem toho došlo k snížení tloušťky podlahy, jež se stala aerodynamicky ještě efektivnější. Odstraněny byly i boční kanály pro vedení vzduchu.

Tým s touto verzí nastupoval až do konce sezóny. K drobné úpravě došlo pouze před Monzou, kdy bylo posíleno uchycení podlahy v přední části monopostu kvůli zpřísněným testům ohebnosti, s nimiž přišla FIA v reakci na stížnosti některých týmů na flexibilní prvky Red Bullu.

abu_zabi
Přední část podlahy pak až do konce roku zůstala v podstatě nezměněna (Testy Pirelli, Abú Zabí)

Vytisknout

Diskuze: Mercedes MGP W01 – Vývoj přední části podlahy v sezóně 2010

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Badoer, Luca

Testovací piloti Ferrari: Badoer odchází, mládí přichází

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud