Mercedes MGP W01 – Vývoj přední části podlahy v sezóně 2010

Michalis K. / Petr Hlawiczka, 3. prosince 2010, 08:30 Google+

Jak se měnila přední část podlahy monopostu Mercedesu MGP WO1? V technicky zaměřeném článku doplněném o nákresy a fotografie se podíváme na úpravy, které tým provedl od prvního vyjetí vozu až po poslední závod.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
gp bahrajnu

gp bahrajnu | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Monopost W01 původně obsahoval poměrně velký a hranatý prvek pro směrování proudů vzduchu (tzv. splitter) v přední části podlahy (T-tray) se zvlnění po bocích, díky kterému měl vzduch pod vozem proudit efektivněji.

Podstatně větší velikost ve srovnání s ostatními týmy byla výsledkem rozhodnutí týmu, který do této části umístil velké množství závaží.

V pozdější části předsezonních testů v v prvním závodu v Bahrajnu došlo k vylepšení tohoto dílu: obsahoval další otvory po bocích kvůli zlepšení proudění vzduchu a aerodynamické efektivity ve spodní části vozu.

bahrajn

Vylepšení v Barceloně


Součástí velkého vylepšení, které Mercedes představil v Barceloně, byla také nová přední část podlahy. Delší rozvor si vyžádal úpravy v rozložení hmotnosti a odstranění části závaží, které bylo původně umístěno v těchto místech.

barcelona
MGP W01 v Barceloně

Důsledkem toho došlo k snížení tloušťky podlahy, jež se stala aerodynamicky ještě efektivnější. Odstraněny byly i boční kanály pro vedení vzduchu.

Tým s touto verzí nastupoval až do konce sezóny. K drobné úpravě došlo pouze před Monzou, kdy bylo posíleno uchycení podlahy v přední části monopostu kvůli zpřísněným testům ohebnosti, s nimiž přišla FIA v reakci na stížnosti některých týmů na flexibilní prvky Red Bullu.

abu_zabi
Přední část podlahy pak až do konce roku zůstala v podstatě nezměněna (Testy Pirelli, Abú Zabí)

Vytisknout

Diskuze: Mercedes MGP W01 – Vývoj přední části podlahy v sezóně 2010

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Badoer, Luca

Testovací piloti Ferrari: Badoer odchází, mládí přichází

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud