Grosjean se chce v USA po nehodě předvést

Robert RoBertino Pavelka, 19. října 2015, 10:25 Google+

ROZHOVOR: Francouzský pilot se po Soči musel vyrovnat s nepříjemnou okolností v podobě zničeného monopostu, ale vyhlíží k závodu v texaském Austinu s optimismem. Zcela určitě chce také Američanům prokázat, že bude pro tým Haas dobrou posilou.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Pomalu nastává čas loučení, Grosjean už se těší na Ameriku

Pomalu nastává čas loučení, Grosjean už se těší na Ameriku | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

V Soči jste prodělal opravdu dost velkou nehodu, jak se s odstupem času cítíte?
S ohledem na sílu nárazu je to opravdu dobré. Měl jsem dokonce zlomenou sedačku. Už jsem popisoval, jak jsem se blížil ke zdi, dal ruce z volantu a zavřel oči. Veškeré bezpečnostní zařízení ve voze fungovala, takže děkuji dílem firmě Bell, HANS, okruhu, FIA, traťovým maršálům, zdravotnickému personálu a také Enstone. A samozřejmě týmu, který musel posbírat všechny střípky mého monopostu a dát ho zase dohromady. 

Jak jste viděl své šance s ohledem na vývoj závodu?
Určitě jsem měl šanci bodovat, a to i poté, co jsem musel v prvním kole zajet do boxů k výměně předního křídla.

V USA asi budete nyní trávit poněkud více času, jaký na vás dělá dojem?
Úžasná země, je tu mnoho věcí, které stojí za pozornost. Lidé jsou velmi přátelští a skutečně to vypadá jako země neomezených možností. Určitě mě tu v budoucnu čeká velká příležitost.

A co Austin?
V tuto chvíli je to část Ameriky, kterou asi znám nejlépe a na toto místo - stejně jako můj tým - se opravdu rádi vracíme. Ale těším se na to, že brzy poznám daleko větší část Ameriky, a doufám, že se mi to brzy vyplní.

Co si myslíte o samotném okruhu?
Je skvělý, už když jsem si ho procházel poprvé v roce 2012, říkal jsem si Wow! Výjezd k první zatáčce je opravdu něco, co nám v autě poskytuje skutečný zážitek. Myslím, že je bezpochyby dobře navržen, působí vyváženě, výrazně se tu projevuje místní charakter, v Austinu je vynikající i doprovodný program a přístup fanoušků.

Jaké problémy se dají na okruhu očekávat?
Už jsem podotkl, že je vyvážený, vstřícný k nastavení vozu. Při premiéře bylo důležité najít úroveň přítlaku, to samé nás pak čekalo i v dalších ročnících a stejné to bude i teď. Je potěšitelné, že se Austin v kalendáři posunul o něco dopředu, takže se dá očekávat teplejší počasí. To bude z mnoha důvodů lepší, především to pomůže k zahřátí pneumatik a jejich přilnavosti. Přítlak, to je něco, s čím jsme v minulosti v Austinu bojovali, takže vyšší teplota trati a závodní stop by nám mohly pomoci.

img-responsive

S Lotusem chce Francouz prožít velké finále na rozloučenou. | foto: Lotus F1 Team

Je pravda, že si chcete přijet do Austinu na svém Harley-Davison?
Jednou přijedu, ale letos to nebude. Jeden jsem si půjčil loni před závodem a bylo prostě skvělé, projet se na něm. Jeden takový stroj vlastním a opravdu se mi líbí. Je to pochopitelně kultovní značka a tak by bylo skvělé se na něm projet v jeho domovské zemi. Myslím, že by bylo opravdu úžasné, kdyby na něm každý pilot jel předváděcí kolo.

Čím se může F1 ještě více přiblížit Americe?
Od svého návratu do Austinu je tu formule 1 stále populárnější. Více se o ní mluví, dokonce nejen o místním závodě, ale i o několika ostatních, také jsme se bavili o závodech v USA a čím se liší. A americký tým by zájmu měl přispět, zvláště s francouzským pilotem. 

Co očekáváte od posledních závodů sezóny 2015?
Je zvláštní, jak rychle tahle sezóna utekla, i když se to místy zdálo dlouhé a občas namáhavé. Austin, Mexiko, Brazílie, Abú Dhabí - a konec. Plyne to mílovými kroky. Samozřejmě se budu snažit, aby Lotus prožil co nejlepší finále. 

Vytisknout

Diskuze: Grosjean se chce v USA po nehodě předvést

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Startovní rošt před v Melbourne

GRAFIKA: Startovní rošt GP Austrálie - Max z 1. místa, Aston Martiny a Ferrari seřazeny za sebou

Sergio Pérez v závodě v Saúdské Arábii

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: „Dnešní den bych nejraději zapomenul,“ říká Pérez

Max Verstappen v závodě v Bahrajnu (Sakhir)

Kvalifikace pro Verstappena s Mercedesy za zády

Max Verstappen s použitím DRS během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Třetí trénink patřil Verstappenovi. Pérez v problémech

Fernando Alonso s Aston Martinem

Alonso králem 2. tréninku poznamenaného deštěm

Max Verstappen s Flow-visem během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Úvodní australský trénink pro Verstappena. Druhý Hamilton. FIA zápolila s GPS

Startovní rošt ve Spielbergu

FIA po posledních incidentech upravuje startovní rošt, Masi se v Austrálii vrací do padoku

Carlos Sainz během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Maranello chystá ofenzivu. Její první fáze má nastat v Imole. A co řekl Sainz?

Oscar Piastri s McLarenem MCL60 při testech v Bahrajnu

Nováček vs. zkušenosti: McLaren vyzdvihuje pokrok Piastriho, Haasu se vyplácí sázka na Hülkenberga

Lowe, Paddy

Super dominantní Red Bull? Lowe ostře reaguje na slova Hamiltona s Russellem

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. A... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ecclestone je znám svými specifickými názory

Názory Ecclestonea: Formule 1 není o demokracii (+ reakce na názor o Putinovi)

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. FIA po posledních incidentech upravuje startovní rošt, Masi se v Austrálii vrací do padoku

  2. "Ferrari není v krizi," hájí svůj tým Sainz. Ví přesně, v čem spočívá problém vozu SF-23

  3. Alonso přirovnává pokrok Aston Martinu k Brawnu GP

  4. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: „Dnešní den bych nejraději zapomenul,“ říká Pérez

  5. Alonso králem 2. tréninku poznamenaného deštěm

  6. Kvalifikace pro Verstappena s Mercedesy za zády

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud