Co považuje Grosjean za svou největší přednost?

Pavel Mandát / F1NEWS.CZ, 2. ledna 2020, 23:54 Google+

Romanin Grosjean patří mezi nejzkušenější piloty současného startovního pole. Letos nad ním přitom doslova visel Damoklův meč, protože se velmi vážně řešila možnost jeho nahrazení Nicem Hulkenbergem. Ženevský rodák si však svou sedačku udržel. Mělo se tak stát i díky jeho silné stránce - velkému podílu na vývoji auta.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Romain Grosjean a Günther Steiner v Melbourne

Romain Grosjean a Günther Steiner v Melbourne | foto: Haas F1 Team

Sdílejte článek

Romain Grosjean je jedním z nejzkušenějších pilotů současného startovního pole Formule 1. Třiatřicetiletý Francouz to už však měl v královně motorsportu hned několikrát nahnuté. Naposledy letos, když se spekulovalo o jeho nahrazení Nicem Hulkenbergem. V tom případě by rodák z Ženevy musel kolotoč Velkých cen patrně opustit. Nestalo se tak.

Haas se zkušeným harcovníkem podepsal nový kontrakt. Americká stáj bude proto i příští sezonu závodit se stejným jezdeckým duem. Šéf týmu Guenther Steiner se před nedávnem nechal slyšet, že piloti za nevydařenou sezonu zámořské družiny rozhodně nemnohou. Problém prý byl ve voze jako takovém, což měl být hlavní důvod, jenž nakonec rozhodl o Grosjeanově setrvání.

Sám Francouz přidává další aspekt, který mohl hrát v jeho prospěch. Zmiňuje se o vývoji vozu, právě tohle považuje za svou velkou přednost. „Mám hodně nedostatků, to ano, ale vývoj vozu byl vždy mou velkou předností. Dokážu auto ideálně nastavit,“ vysvětluje Romain.

img-responsive

Romain Grosjean a Kevin Magnussen v závodě v Maďarsku | foto: Haas F1 Team

Jako příklad uvádí sezony 2014 a 2015. Lotusu, jehož barvy tehdy Grosjean hájil, se vstup do nové hybridní éry Formule 1 hrubě nepodařil. O rok dříve to přitom z jeho pohledu bylo velmi dobré představení, a tak se čekalo, že v nastoleném trendu bude Lotus pokračovat i po změně technických pravidel. Nestalo se. Tým se trápil, přičemž v zimě mezi sezonami 2014 a 2015 ho čekala spousta práce.  Ta se do značné míry podařila, když se konkurenceschopnost týmu ve zmíněném ročníku 2015 poměrně dost zvedla. Ženevský rodák si na tomto pokroku připisuje svou část podílu.

V roce 2014 jsme měli naprosto šílený vůz. Bylo to hrozné. Během zimy jsme si proto museli dost vyhrnout rukávy a tvrdě zamakat, což se nám povedlo. Dokázali jsme se vrátit na lepší pozice a já s tím autem získal pódium. Závěr té sezony pak byl z naší strany velmi solidní, proto mám pocit, že vývoj vozů je má velká přednost. Prakticky stejná situace byla u Haasu. Rok 2017 ideální nebyl, avšak 2018 už byl o dost příjemnější,“ hlásí Romanin

Letos se Haas trápil a Grosjen část sezony jezdil se starým vývojovým balíkem. Pro F1 věc v dnešní době takřka nevídaná. Ostřílený pilot to zdůvodňuje tím, že už v posledních předsezonních testech, které se odehrály v Barceloně cítil, že nejnovější paket jeho vozu není dobrý.

Už v Barceloně jsem vnímal, že s novým balíkem pokračovat nechci. Cítil jsem, že není lepší než ten, který jsem měl dřív. Je pravdou, že jsme se ke starší konfiguraci asi mohli vrátit dřív, čímž bychom zřejmě ušetřili dost času, ale po bitvě je každý generál,“ dodává Grosjean.

Vytisknout

Diskuze: Co považuje Grosjean za svou největší přednost?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen splnil normu: když dojede, vždy na stupních vítězů

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Jak reagují týmy a piloti nejen na rekord Lewise Hamiltona?

Lewis Hamilton je historicky nejúspěšnějším vítězem F1

GP PORTUGALSKA: Rekordman Hamilton kraluje

Portugalský okruh nedaleko Portimaa

GRAFIA: Startovní rošt v Portugalsku - první řada bez překvapení

Lewis Hamilton po úspěšném závodu na Nürburgringu

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Hamilton ovládl další těsnou bitvu

Lewis Hamilton v 1. tréninku před GP Portugalska 2020

Posunutou kvalifikaci ovládl Hamilton před Bottasem a Verstappenem

Valtteri Bottas a Lewis Hamilton počas závodu na Nürburgringu

Třetí trénink v Portugalsku opět pro Bottase

Poslední start závodu v Malajsii

Verstappen a Stroll byli kvůli kolizi u komisařů. Kdo je viníkem? + VIDEO

Valtteri Bottas po vyhrané kvalifikaci na Nürburgringu

Odpoledne byl v Portugalsku nejrychlejší Bottas. Verstappen kolidoval se Strollem

Valtteri Bottas v 1. tréninku v Portimau

Bottas začíná na 'horské dráze' v Portimau nejrychleji, Verstappen ztrácí přes 0,7 s + VIDEO

Mercedesy v GP Eifelu

Mercedes mění elektroniku obou vozů, trénink si vyzkouší bez systému DAS

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Koncept McLarenu pro sezónu 2021

Šéf McLarenu o zlepšeních, novém MCL35 a přesunu zdrojů k vozu pro rok 2021

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Hamilton ovládl další těsnou bitvu

  2. Jak se od roku 2016 změnil názor Mercedesu na dodávky motorů Red Bullu

  3. PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Jak reagují týmy a piloti nejen na rekord Lewise Hamiltona?

  4. Racing Point obhajuje přechod na letošní zavěšení Mercedesu. Žetony nečerpá, soupeři se zlobí

  5. Odpoledne byl v Portugalsku nejrychlejší Bottas. Verstappen kolidoval se Strollem

  6. Nový start pro Haas - na konci sezóny končí Grosjean i Magnussen

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud