Chester o příčinách nehody Grosjeana a okruhu v USA: Bude nám sedět

Petr Hlawiczka, 19. října 2015, 06:40 Google+

Technický ředitel Lotusu Nick Chester se ohlíží za závodem Rusku a nehodou Romaina Grosjeana, a hovoří o očekáváních týmu před oblíbenou Velkou cenou Spojených států v texaském Austinu. Trať by měla jejich vozu E23 sedět.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Romain Grosjean v Soči

Romain Grosjean v Soči | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

O závodu v Rusku: Grosjeanovo auto na dráze opravíme

Když se ohlédneme zpět za výkonností týmu v Soči, splnila vaše úroveň konkurenceschopnosti očekávání?
NCh: Předpovídali jsme, že v Rusku budeme hodně konkurenceschopní, což Romain v sobotní kvalifikaci potvrdil, když se kvalifikoval jako osmý se ztrátou pouhé desetiny na šesté místo. Mysleli jsme si, že tam budeme hodně dobří.

Pastorova závodní rychlost na měkkých pneumatikách byla poměrně dobrá, na druhou stranu na super-měkkých tak silný nebyl. Celková výkonnost na dráze byla solidní. Je samozřejmě škoda, že Romain měl obtížné první kolo, a pak nehodu. Jinak bychom závodili se Sergiem Pérezem.

Ozřejmil tým to, co se Romainovi v neděli stalo - důvody nárazu ve vysoké rychlosti?
NCh: V datech ani v součástkách není ani náznak, že by se něco zlomilo a následně způsobilo nehodu. Při vyšetřování žádné nehody to není jednoduché vyvodit závěry, ale vypadá to, že Romain byl zřejmě příliš blízko McLarenu a přišel o část přítlaku, kvůli tomu ztratil přilnavost. Nevidíme nic, co by nasvědčovalo, že šlo o selhání vozu.

img-responsive

Romain Grosjean v Soči | foto: Lotus F1 Team

Jaký je rozsah poškození?
NCh: Je docela velké, ale auto odolalo nárazu dobře. Pravá strana utrpěla poškození - přední a zadní poškození vpravo, nos, zadní křídlo, nárazová struktura. Nezaznamenali jsme ale nic, co  by nám mělo zabránit v tom, abychom ho dali opět dohromady.

Auta se do Enstone vrátí až po posledním závodu sezóny.
NCh: To je pravda, pro ně jde o dlouhé období! Jakákoliv práce, která se musí na autech udělat, se teď až do Abú Zabí provádí na dráze. To znamená, že mechanici budou mít v Austinu s přestavbou Romainova šasi napilno.

 

Lotusu to má v Americe šlapat

Jaké jsou hlavní vlastnosti okruhu Circuit of the Americas?
Nick Chester: Okruh má zajímavou konfiguraci s rychlým prvním sektorem, který obsahuje poutavou kombinaci rychlých zatáček. Ke konci kola se nacházejí pomalejší zatáčky a dlouhá zadní rovinka. Jde o celkem smíšenou trať - je technická a piloti takové mají rádi.

Jaké úrovně přítlaku jsou pro ni zapotřebí? A co opotřebení pneumatik?
NCh: Úrovně přítlaku se pohybují od středních po vysoké. Nebudeme používat maximální přítlak, protože by nás zpomaloval v prvním sektoru a na zadní rovince.

img-responsive

Lotus v Austinu | foto: Lotus F1 Team

Pokud jde o pneumatiky, tak v Austinu budeme mít k dispozici měkkou a středně-tvrdou směs Pirelli. Opotřebení pneumatik bude hodně standardní - asfalt je relativně hladký a očekáváme zřejmě dvě zastávky na závod, ale bez extrémního opotřebení.

Lotus byl v Austinu v minulosti úspěšný - bude sedět vozu E23?
NCh: E23 by si mělo vést v Austinu docela dobře. Prokázalo, že na většině tratí funguje dobře a já si myslím, že bychom mu Circuit of the Americas měl celkem sedět. Snad se kvalifikujeme mezi nejlepších deset a získáme slušnou porci bodů.

Austin představuje pro tým populární podnik.
NCh: Absolutně. Jde o skvělé město, kde se toho děje hodně. Když se kluci dostanou z okruhu, určitě si užijí nějaké texaské jídlo. Je to závod se skvělou atmosférou. Fanoušci jsou úžasní, a když vidí členy týmu, ptají se na závodění s opravdovým zájmem. Je to opravdu příjemné.

Vytisknout

Diskuze: Chester o příčinách nehody Grosjeana a okruhu v USA: Bude nám sedět

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Williams při testech v Barceloně

Williams: Dřívější začátek sezóny 2016 vyjde týmy hodně draho

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud