Massa o zimní pauze, poznávání nového týmu i novinkách pro nadcházející sezónu

Jana Šrámková, 14. ledna 2014, 20:58 Google+

Felipe Massa po osmi letech ve Ferrari zamířil z Itálie do Velké Británie. V nadcházející sezóně bude hájit barvy Williamsu a nyní už se přímo v Grove připravuje na první testování. V rozhovoru pro oficiální stránky týmu také prozradil, co dělal přes zimní pauzu, jak hodnotí nová pravidla i své dojmy z nového pracovního prostředí.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 15.01. 09:08) Napište svůj názor
Massa, Felipe

Massa, Felipe | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Jak jsi strávil Vánoce?
Vánoce byly skvělé, bylo pěkné být s rodinou a strávil jsem je doma v Brazílii. Potom jsem jel do Miami oslavit příchod nového roku, což byla zábava a pak zpět do Brazílie. Nedávno jsem pořádal pravidelný motokárový závod Výzva hvězd. Je to vždy zábava, vzbuzuje to i zájem ostatních pilotů F1 a rozhodně mě to dostalo do soutěživé nálady.

Jak probíhá tvůj zimní trénink a kdy ses začal soustředit na sezónu 2014?
I během prázdnin jsem praktikoval trénink, ten nikdy nekončí. V Miami jsem byl jedenáct dní a každý den jsem nějak cvičil. Mám sport rád a stále jsem aktivní, ať už je to tenis nebo třeba běhání. Teď se práce zaměřuje na testování, což znamená více času stráveného v posilovně. Já preferuji hraní her před cvičením v posilovně, ale je to potřebné. Od roku 2007 mám trenéra, který se mnou jezdí na každý závod. Přechází se mnou do Williamsu a máme dobrý vztah. Také v mám dalšího trenéra, když jsem v Brazílii.

V nadchzející sezóně začnou platit nová pravidla. Která z nich se ti líbí a jak to zlepší závodění?
V nadcházející sezóně bude platit mnoho nových pravidel, ale všichni jsme na stejné lodi. Dokud nesedneme do auta, nevíme, co se musíme naučit a co nikoliv. Věci jako jak kontrolovat plyn při zvýšeném kroutícím momentu, jak ovlivní řízení silnější ERS. Aerodynamicky budou mít auta menší přítlak než v roce 2013, zvláště v první části sezóny. Jsou to výzvy, kterým musíme porozumět co nejrychleji, až začneme testovat.

Jaké jsou tvé první dojmy z Grove?
Williams má skvělou továrnu a dobré zdroje, takže vím, že máme vše co je třeba, abychom byli konkurenceschopní. Je to velký tým se skvělou historií, takže se zaměřujeme na spojení všech těch správných dílků a posunutí se správným směrem. Já se zatím snažím seznámit se s co nejvíce lidmi v továrně a všichni byli moc milý. Práci s mým inženýrským týmem si užívám.

Dva dny teď strávíš v továrně, co tu budeš dělat?
Nejprve příprava sedačky a získání správné pozice v autě. Většinou nevyžaduji mnoho úprav sedačky, ale přestup do nového týmu znamená, že musíme začít od začátku a ujistit se, že se ve voze cítím pohodlně. A to může trvat. Měl jsem hodně setkání napříč různými odděleními, abychom se připravili na testy v Jerezu a já mohl začít přinášet svůj vklad.

Williams má v Brazílii tradičně dobrou podporu, jaká byla reakce tvých fanoušků při přestupu z Ferrari?
Byli šťastní, že jsem se přesunul do Williamsu, obzvlášť díky historii týmu spojenou s Brazílií díky jménům jako Nelson nebo Ayrton. To tým v Brazílii proslavilo. Já jsem spokojen a doufám, že mu pomohu dostat se zpět tam, kde byl dřív a bude bojovat o vítězství.

Jaký je tvůj vztah s Frankem?
Frank je jednou z nejslavnějších osobností v paddocku a člověk, který je všemi obdivován kvůli tomu, co dokázal. Je součástí historie F1. Než jsem přestoupil do Williamsu, příliš jsem jej neznal, ale už jsem s ním měl možnost strávit nějaký čas a je to moc milý člověk. Těším se, že za něj budu závodit.

Vytisknout

Diskuze: Massa o zimní pauze, poznávání nového týmu i novinkách pro nadcházející sezónu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 15.01.2014 09:08 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Vzájemná kolize v Monaku urychlila dění v týmu Alpine

Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ecclestone, Bernie

Whiting: Mezi jezdci je hodně dobrých komisařů

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud