Rozhovor s Räikkönenem: Nemůžu se dočkat návratu za volant

Tereza Polaczyková, 21. prosince 2011, 18:16 Google+

Před třemi týdny bylo oznámeno, že se Kimi Räikkönen vrací do formule 1. Finský mistr světa z roku 2007 nyní poskytl rozhovor pro oficiální stránku svého nového týmu.

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 25.12. 11:07) Napište svůj názor
Räikkönen, Kimi

Räikkönen, Kimi | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

Kimi, jsou to tři týdny, co jsi byl potvrzen jako pilot týmu Lotus Renault GP pro sezónu 2012. S jakými reakci na svůj návrat do F1 ses potkal?
Byl jsem překvapen rozsahem reakcí, takže si myslím, že jsem lidem musel chybět.

Jaký byl tvůj nejlepší okamžik od oznámení návratu do F1?
To, jak mě Sebastian Vettel napodobil během předávání cen Autosportu. Ale ne, vážně. Obě mé návštěvy v Enstone byly skvělé. První, která se odehrála během týmové vánoční párty, mi ukázala, jak velkou tam mám podporu. Druhou jsem uskutečnil minulý týden a tehdy jsem pochopil, že tento tým nezískal titul mistrů světa náhodou. Viděl jsem i všechny investice, které byly provedeny v poslední době: výstavba nového simulátoru, vylepšení CFD, aerodynamický tunel pro 60% modely. Dává mi to velkou důvěru v sezónu 2012.

Jak náročný si myslíš, že bude tvůj návrat?
Řekněme to takhle: před dvěma sezónami v rallye jsem ve formuli 1 strávil devět let, odjezdil jsem 157 závodů a osmnáct z nich jsem vyhrál. Formuli 1 dobře znám. Když jsem odcházel do rallye, když jsem zkoušel NASCAR, musel jsem se naučit mnoho nových věcí. Ale ve formuli 1 jako by šlo o návrat domů. Neumím se dočkat návratu za volant. 

Myslíš si, že bude trvat dlouho, než získaš zpět svou rychlost?
Doufám, že ne. Jsem motivovanější než kdykoliv předtím a nemyslím si, že jsem přišel o svou rychlost. Nejtězší bude porozumět pneumatikám, to je jasné, ale nebojím se toho. Vypadá to tak, že technická pravidla se moc nezměnila, ale dotýkají se více oblastí a poměrně dost prvků bude muset být navrženo znovu. Výsledkem je to, že v budoucím roce budou auta výrazně jiná. Pořadí se může promíchat a věci mohou být velmi zajímavé.

Jaký je tvůj plán přípravy na testy?
Nové auto nebudeme testovat dříve než v únoru a tak je to o dost dlouhém čekání. Nicméně, v lednu bych se měl dostat do dva roky starého monopostu formule 1. Samozřejmě mě čeká obvyklý trénink a také se budu snažit poznat tým. Chci také kompletně pochopit všechny změny, které se staly od mého odchodu. 

kimi

Jaké jsou tvé cíle pro předsezónní testy?
Zjistit, jestli je auto rychlé. Dalším důležitým aspektem pro mě bude zjistit, jakým způsobem pracuje tým. Naučit se pracovat s pneumatikami Pirelli pro mě bude nejdůležitějším úkolem, protože je s nimi nutné pracovat jinak, než jak jsem byl zvyklý.

Jaké jsou tvé plány pro vánoční přestávku? Chystáš něco speciálního?
Hodně trénuji. Nejdůležitější je dostatečné posílení svalů krku, protože ty dostanou během testů pořádně zabrat. Vánoce pochopitelně oslavím společně se svou rodinou.

Nemáš v plánu další závody sněžných skútrů?
Překvapilo mě, kolik pozornosti bylo věnováno mému pádu ze skútru. Na You Tube si můžete prohlédnout, co se stalo, a byla to nejmenší a nejpomalejší havárie, kterou jsem kdy zažil. Je to skoro trapné! Na skútrech jsem závodil i před začátkem sezóny 2007 a ten rok z mého pohledu nedopadl špatně. Takže, kdo ví?

Vytisknout

Diskuze: Rozhovor s Räikkönenem: Nemůžu se dočkat návratu za volant

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 25.12.2011 11:07 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Maxe čeká náročný závěr sezóny

Verstappena čeká v Brazílii další penalizace, Pérezova budoucnost je dle Marka otevřená

Max Verstappen se pozvolna stává doslova personou non grata (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě v Mexiku

Juki Cunoda si po Mexiku může připsat titul „vrchní rozbíječ“ - byť ne vždy byla vina na jeho straně (ilustrační foto)

Drama se vším všudy, Verstappen potrestán, Sainz jr. dominoval

Valtteri Bottas po dlouhé době okusil pocit postupu do Q2

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - lkaní kvůli červené vlajce, Verstappen i Norris jsou skromní

Oscar Piastri bude chtit na mexickou kvalifikaci rychle zapomenout

Kvalifikaci možná překvapivě vyhrál Sainz jr., selhání Péreze a Piastriho

Oscar Piastri v závodě v Maďarsku

Závěrečný trénink na GP Mexika v režii McLarenu

Součástí druhého tréninku byl test pneumatik Pirelli pro příští rok

Druhý trénink také červený, Verstappen v problémech, Sainz jr. naopak v pohodě

Oliver Bearman se opět posadil do Ferrari, ale mnoho štěstí neměl

Dvě červené vlajky, Leclercův vůz poškozen, nejvíc se smál Russell

George Russell s Mercedesem W15

Mercedes vysvětluje výkonnostní špičky, které způsobily katastrofu. V Mexiku se sveze Antonelli

Dovolte nám vzpomínku na jednoho pozapomenutého pilota F1

F1 se rozloučila s nejrychlejším leteckým ředitelem, nestal se novým Huntem

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pirelli

Statistiky Pirelli za rok 2011

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Verstappena čeká v Brazílii další penalizace, Pérezova budoucnost je dle Marka otevřená

  2. Dvě červené vlajky, Leclercův vůz poškozen, nejvíc se smál Russell

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - lkaní kvůli červené vlajce, Verstappen i Norris jsou skromní

  4. Kvalifikaci možná překvapivě vyhrál Sainz jr., selhání Péreze a Piastriho

  5. Drama se vším všudy, Verstappen potrestán, Sainz jr. dominoval

  6. Druhý trénink také červený, Verstappen v problémech, Sainz jr. naopak v pohodě

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud