Kobajaši: Sekunda nemusí pro využití nastavitelného křídla stačit

Petr Hlawiczka, 1. března 2011, 10:19 Google+

Tým Sauber dnes zveřejnil rozhovor se svým závodním pilotem Kamujem Kobajašim, který hodnotí nové pneumatiky a jízdu s technickými novinkami ve Formuli 1.

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 02.03. 12:07) Napište svůj názor
Kobajaši, Kamuj

Kobajaši, Kamuj | foto: Sauber Motorsport AG

Sdílejte článek

Už jsi vyzkoušel všechny druhy a směsi pneumatik Pirelli?
Kamuj Kobajaši: Ano, už jsem vyzkoušel všechno, co bylo doposud k dispozici. To zahrnuje pneumatiky do mokra, byť jsem s nimi nejezdil za ideálních podmínek, protože dráha nebyla dostatečně mokrá. Normálně bych použil intermediálky, ale chtěl jsem poznat i ty mokré.

Co je největším rozdílem v konstrukci ve srovnání předchozími pneumatikami?
KK: Nejprve bych chtěl říct, že Pirelli podle mě odvedli během krátkého období dobrou práci. Výsledkem jsou pneumatiky, které jsou odlišné téměř ve všech ohledech ve srovnání s těmi, na které jsme byli zvyklí. Úroveň přilnavosti je nižší, nevydrží tolik, a jakmile je sjedete, dramaticky poklesne jejich výkonnost - může to být kolem 5 vteřin na kolo. Tyto vlastnosti se ale neobjevují náhodou, pomohou k mnoha zastávkám a vzrušujícím závodům.

Během testu v Bahrajnu, který byl původně v plánu, jsme očekávali mnohem vyšší teploty než v Barceloně. Jaký je v tom rozdíl z pohledu pilota?
KK: Vyšší teploty vytvářejí obrovské rozdíly. Takže ano, tato zkušenost nám po příjezdu do Melbourne bude chybět. Ale to je stejné pro všechny. Musíme se na to co nejlépe připravit, zvážit, jak můžeme reagovat a vyrovnávat se s tím, k čemu dojde.

kobajasi

Hovořilo se i o velkých nárocích na piloty kvůli novým systémům - KERSu a nastavitelném zadním křídle. Jaký na to máš názor?
KK: Nejdůležitější otázkou je, jak můžete s těmito systémy vylepšit časy na kolo a o kolik. Pracuji na tom, abych si na ně zvykl. Je to úkol pro piloty - ti, kteří je budou využívat správně, budou mít výhodu vůči těm, kteří je budou využívat méně efektivně. Je to také záležitostí koncentrace, to je pravda. Určitě to dokážu zvládnout. Vzhledem k tomu všemu, co se povídá - jsme závodní piloti a stěžování si může někdy být součástí našeho byznysu.

Věříš tomu, že uvidíme více předjíždění?
KK: Momentálně myslím, že jo. I když nevěřím, že tomu pomůže KERS, protože ho budou mít všichni. Takže to je pouze o zadním křídle a nejsem si jistý, zda nápad se sekundovým  rozdílem v závodech bude opravdu fungovat.

Máš talent na předjíždění. Nebude nyní představovat menší výhodu?
KK: Možná ano, obzvlášť v případech, kdy by se předjíždění stalo pro všechny opravdu mnohem jednodušší. Ale není proč si s tím dělat starosti, protože to je součástí pravidel.

kobajasi

Mezitím ses docela dobře seznámil se svým novým týmovým kolegou. Jak se během spolupráce cítíš v nové roli zkušenějšího pilota?
KK: Osobně se mi to líbí. Musím využít co nejlépe svých zkušeností, a také pracovat na voze, což je nejdůležitější. Zkušenosti z jedné sezóny znamenají pro nováčka hodně. Docela dobře vím, jaké to je pro Sergia - není to lehké a bude potřebovat čas. Během testování čas máme, a to je dobré. První závodní víkend bude těžký. Tréninky jsou omezeny a velmi rychle se musíte kvalifikovat a závodit. Každý nováček se s tím musí vypořádat.

Přiveze tým do Barcelony nové díly pro Sauber C30?
KK: Ano, budeme mít několik nových dílů. Bude to začátek pro balík, který připravujeme na sezónu. Týká se téměř všech aerodynamických součástí vozu. Velmi se těším na jeho otestování. Poslední zimní test je vždy něčím velmi zvláštním - vozy všech týmů se blíží tomu, jak nastoupí do prvního závodu, a všichni se snaží zjistit, jak na tom jsou. To, co všichni očekáváme, stále může být nesprávné, alo o to více to je vzrušující!"

Vytisknout

Diskuze: Kobajaši: Sekunda nemusí pro využití nastavitelného křídla stačit

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 02.03.2011 12:07 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Vettel, Sebastian

Vettel má strach z jezdců, kteří jsou v F1 jen díky penězům - mohli by být…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

  2. Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

  3. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  4. Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

  5. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

  6. PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud