Racing Point obhajuje přechod na letošní zavěšení Mercedesu. Žetony nečerpá, soupeři se zlobí

Petr Hlawiczka, 20. října 2020, 06:25 Google+

Racing Point pokračuje se svými plány vylepšit svůj letošní monopost o letošní specifikaci zavěšení a převodovky Mercedesu, přestože se to soupeřům ani trochu nezamlouvá. V čem spočívá problém?

Počet komentářů:  76 komentářů (Poslední 21.10. 22:31) Napište svůj názor
Nico Hülkenberg na Nürburgringu před Sebastianem Vettelem

Nico Hülkenberg na Nürburgringu před Sebastianem Vettelem | foto: Racing Point F1 Team

Sdílejte článek

Před začátkem závodní sezóny 2020 bylo odsouhlaseno, že týmy budou i příští rok závodit se současnými vozy. A bylo možné učinit určité úpravy a vylepšit některé jejich slabiny, byl zaveden systém žetonů. Jenže podle pravidel týmy, jež využívají loňské komponenty svých partnerů, mohou přejít na aktuální specifikaci, aniž by tím nějaké žetony čerpali.

To například Racing Pointu umožňuje příští rok nasadit kompletní záď letošního Mercedesu W11 nebo stáj AlphaTauri učinit totéž s komponenty aktuálního Red Bullu RB16, přičemž na to nemusí utrácet dva žetony.

Jakmile odstartovala letošní sezóna, soupeřům Racing Pointu začalo být jasné, že s vylepšením vozu RP20 o letošní komponenty Mercedesu udělá stáj ze Silverstone další pokrok, stále přitom bude mít na rozdíl od nich potřebné žetony k dobru.

"Nejsme úplně spokojeni s tím, že existují týmy, které mohou vylepšit svůj celkový balík ze specifikace 2019 na 2020. Podle mě to není fér, protože sezóna s dvěma žetony by měla být stejná pro všechny. Máme jen dva žetony, a toto omezení  by se mělo týkat všech," podotýká šéf Ferrari Mattia Binotto.

Racing Pointem pokračuje v nasazování dílů Mercedesu aktuální specifikace, žetony pro to čerpat nemusí

Racing Pointem pokračuje v nasazování dílů Mercedesu aktuální specifikace, žetony pro to čerpat nemusí | zdroj: Formula1.com

S celou záležitostí se obrátil na Mezinárodní automobilovou federaci (FIA), k žádným zásahům ale nedošlo. Podle technického ředitele Racing Pointu Andyho Greena tím soupeři utrpěli fiasko.

"Pravidla nám to umožňují. Pokračujeme s tím a děláme to. Ujasnili jsme si to s FIA, ta nemá žádný problém s tím, že to provádíme. Pravidla týmům umožňují dostat svá auta na specifikaci 2020, což je podle mě pouze fér," obhajuje Green počínání své stáje.

"Jen to, že jsme se rozhodli začít s loňským zavěšením před začátkem COVIDu, by nemělo být používáno proti nám. Mělo by nám být povoleno vylepšit naše auto na stejné specifikace, jako mají všichni ostatní," vysvětluje šéf Racing Pointu, jenž přitom byl letos potrestán za kopírování Mercedesu.

"Aby bylo jasno, jde o vylepšení na letošní zavěšeni, ne na to pro rok 2021. V současné době jezdíme s loňským. Oni nás tedy chtějí penalizovat a dosáhnout toho, abychom jezdili s dva roky starými díly místo s těmi aktuálními. Není to tak, že bychom získávali výhodu a nasazovali díly pro rok 2021. Jen ho dostáváme na stejnou úroveň, jakou mají oni," dodává Green.

Vytisknout

Diskuze: Racing Point obhajuje přechod na letošní zavěšení Mercedesu. Žetony nečerpá, soupeři se zlobí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 76, poslední 21.10.2020 22:31 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 76 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Charles Lecler a Mattia Binotto při pátečním tréninku v Sáchiru

Salo o podvodu Ferrari: Jaký byl trest a kdy bude Scuderia opět silná?

Red Bull RB16B

Red Bull ukázal nový RB16B - konečně přemožitel Mercedesu?

Xevi Pujolar a Frederic Vasseur v Barceloně

Vasseur objasňuje míru spolupráce s Ferrari, dostane letos Alfa lepší motor?

Alfa Romeo C41

Alfa Romeo ve Varšavě odhaluje nový vůz C41 + FOTO

Nikita Mazepin při sezónních testech v Maďarsku

Mazepin? Z krávy se nikdy nestane tygr, pálí Tost

Juki Cunoda v továrně AlphyTauri

Chci všechny porazit, hlásí Cunoda debutující v AlphaTauri

AlphaTauri AT02

VIDEO: AlphaTauri ukazuje svůj nový vůz AT02 - bílé ráfky a lepší motor

Změna pravidel pro rok 2021: zmenšení vertikálních příček uvnitř difuzoru

Týmy během roku 2021 získají ztracený přítlak zpět, věří technický ředitel McLarenu

Sergio Pérez v sobotním tréninku v Abú Zabí

Růžová barva z F1 možná nezmizí. BWT má jednat se dvěma týmy

Loňský Williams FW43 v upraveném zbarvení po odchodu hlavního sponzora - společnosti ROKiT

Nový vůz si v Silverstone otestoval už i Williams, FW43B ale ukáže až 5. března. Změní barvy?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

George Russell na Monze

Nečekaná škatulata na jezdeckém trhu? Odnést je může klenot Mercedesu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. VIDEO: AlphaTauri ukazuje svůj nový vůz AT02 - bílé ráfky a lepší motor

  2. Mazepin? Z krávy se nikdy nestane tygr, pálí Tost

  3. Nový vůz si v Silverstone otestoval už i Williams, FW43B ale ukáže až 5. března. Změní barvy?

  4. Týmy během roku 2021 získají ztracený přítlak zpět, věří technický ředitel McLarenu

  5. Alfa Romeo ve Varšavě odhaluje nový vůz C41 + FOTO

  6. Chci všechny porazit, hlásí Cunoda debutující v AlphaTauri

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud