Racing Point obhajuje přechod na letošní zavěšení Mercedesu. Žetony nečerpá, soupeři se zlobí

Petr Hlawiczka, 20. října 2020, 06:25 Google+

Racing Point pokračuje se svými plány vylepšit svůj letošní monopost o letošní specifikaci zavěšení a převodovky Mercedesu, přestože se to soupeřům ani trochu nezamlouvá. V čem spočívá problém?

Počet komentářů:  76 komentářů (Poslední 21.10. 22:31) Napište svůj názor
Nico Hülkenberg na Nürburgringu před Sebastianem Vettelem

Nico Hülkenberg na Nürburgringu před Sebastianem Vettelem | foto: Racing Point F1 Team

Sdílejte článek

Před začátkem závodní sezóny 2020 bylo odsouhlaseno, že týmy budou i příští rok závodit se současnými vozy. A bylo možné učinit určité úpravy a vylepšit některé jejich slabiny, byl zaveden systém žetonů. Jenže podle pravidel týmy, jež využívají loňské komponenty svých partnerů, mohou přejít na aktuální specifikaci, aniž by tím nějaké žetony čerpali.

To například Racing Pointu umožňuje příští rok nasadit kompletní záď letošního Mercedesu W11 nebo stáj AlphaTauri učinit totéž s komponenty aktuálního Red Bullu RB16, přičemž na to nemusí utrácet dva žetony.

Jakmile odstartovala letošní sezóna, soupeřům Racing Pointu začalo být jasné, že s vylepšením vozu RP20 o letošní komponenty Mercedesu udělá stáj ze Silverstone další pokrok, stále přitom bude mít na rozdíl od nich potřebné žetony k dobru.

"Nejsme úplně spokojeni s tím, že existují týmy, které mohou vylepšit svůj celkový balík ze specifikace 2019 na 2020. Podle mě to není fér, protože sezóna s dvěma žetony by měla být stejná pro všechny. Máme jen dva žetony, a toto omezení  by se mělo týkat všech," podotýká šéf Ferrari Mattia Binotto.

Racing Pointem pokračuje v nasazování dílů Mercedesu aktuální specifikace, žetony pro to čerpat nemusí

Racing Pointem pokračuje v nasazování dílů Mercedesu aktuální specifikace, žetony pro to čerpat nemusí | zdroj: Formula1.com

S celou záležitostí se obrátil na Mezinárodní automobilovou federaci (FIA), k žádným zásahům ale nedošlo. Podle technického ředitele Racing Pointu Andyho Greena tím soupeři utrpěli fiasko.

"Pravidla nám to umožňují. Pokračujeme s tím a děláme to. Ujasnili jsme si to s FIA, ta nemá žádný problém s tím, že to provádíme. Pravidla týmům umožňují dostat svá auta na specifikaci 2020, což je podle mě pouze fér," obhajuje Green počínání své stáje.

"Jen to, že jsme se rozhodli začít s loňským zavěšením před začátkem COVIDu, by nemělo být používáno proti nám. Mělo by nám být povoleno vylepšit naše auto na stejné specifikace, jako mají všichni ostatní," vysvětluje šéf Racing Pointu, jenž přitom byl letos potrestán za kopírování Mercedesu.

"Aby bylo jasno, jde o vylepšení na letošní zavěšeni, ne na to pro rok 2021. V současné době jezdíme s loňským. Oni nás tedy chtějí penalizovat a dosáhnout toho, abychom jezdili s dva roky starými díly místo s těmi aktuálními. Není to tak, že bychom získávali výhodu a nasazovali díly pro rok 2021. Jen ho dostáváme na stejnou úroveň, jakou mají oni," dodává Green.

Vytisknout

Diskuze: Racing Point obhajuje přechod na letošní zavěšení Mercedesu. Žetony nečerpá, soupeři se zlobí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 76, poslední 21.10.2020 22:31 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 76 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Oscar Piastri vytvořil pro Norrise ideální situaci (ilustrační foto)

GP BRAZÍLIE: Kvalifikační sprint jednoznačnou záležitostí McLarenů, potíže Hamiltona s Pérezem

Lando Norris v závodě v Maďarsku

První trénink v Brazílii pro Norrise

Maxe čeká náročný závěr sezóny

Verstappena čeká v Brazílii další penalizace, Pérezova budoucnost je dle Marka otevřená

Max Verstappen se pozvolna stává doslova personou non grata (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě v Mexiku

Juki Cunoda si po Mexiku může připsat titul „vrchní rozbíječ“ - byť ne vždy byla vina na jeho straně (ilustrační foto)

Drama se vším všudy, Verstappen potrestán, Sainz jr. dominoval

Valtteri Bottas po dlouhé době okusil pocit postupu do Q2

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - lkaní kvůli červené vlajce, Verstappen i Norris jsou skromní

Oscar Piastri bude chtit na mexickou kvalifikaci rychle zapomenout

Kvalifikaci možná překvapivě vyhrál Sainz jr., selhání Péreze a Piastriho

Oscar Piastri v závodě v Maďarsku

Závěrečný trénink na GP Mexika v režii McLarenu

Součástí druhého tréninku byl test pneumatik Pirelli pro příští rok

Druhý trénink také červený, Verstappen v problémech, Sainz jr. naopak v pohodě

Oliver Bearman se opět posadil do Ferrari, ale mnoho štěstí neměl

Dvě červené vlajky, Leclercův vůz poškozen, nejvíc se smál Russell

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

George Russell na Monze

Nečekaná škatulata na jezdeckém trhu? Odnést je může klenot Mercedesu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Verstappena čeká v Brazílii další penalizace, Pérezova budoucnost je dle Marka otevřená

  2. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - lkaní kvůli červené vlajce, Verstappen i Norris jsou skromní

  3. Kvalifikaci možná překvapivě vyhrál Sainz jr., selhání Péreze a Piastriho

  4. Drama se vším všudy, Verstappen potrestán, Sainz jr. dominoval

  5. GP BRAZÍLIE: Kvalifikační sprint jednoznačnou záležitostí McLarenů, potíže Hamiltona s Pérezem

  6. Závěrečný trénink na GP Mexika v režii McLarenu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud