Red Bull chce, aby FIA prověřila roli Mercedesu v případu kopírování Racing Pointu, Wolff půjde k soudu rád

Petr Hlawiczka, 12. srpna 2020, 06:10 Google+

Red Bullu se nelíbí, že Mercedes poskytl svá data Racing Pointu, který okopíroval jejich loňský vůz W10. Žádá proto Mezinárodní automobilovou federaci (FIA), aby v této kauze prověřila také roli mistrovské stáje. Její šéf Toto Wolff nicméně uvedl, že k soudu půjde rád - podle něj se oni ani jejich zákazník proti pravidlům nikterak neprovinili.

Počet komentářů:  91 komentářů (Poslední 17.08. 08:52) Napište svůj názor
Mercedesy minulý víkend v Silverstone

Mercedesy minulý víkend v Silverstone | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

FIA minulý týden potrestala Racing Point pokutou (400 tis. Eur) a odebráním 15 mistrovských bodů za nelegální kopírování Mercedesu, konkrétně zadních brzdových kanálků, k nimž získali dokumentaci od německé stáje. Rozhodnutí vyvolalo řadu otázek ohledně toho, kam až mohou týmy ve své spolupráci zajít.

Podle šéfa Red Bullu Christiana Hornera se provinil i Mercedes a chce, aby si FIA posvítila i na něj. "Chceme mít zcela jasno v tom, co bude a nebude dále povoleno. Jsme samozřejmě v jedinečné pozici díky tomu, že vlastníme 100 % dvou týmů. Vždy jsme se přesně drželi pravidel, jelikož ta v Concordské smlouvě jasně uvádějí, kdo je konstruktér."

"Podle nás to má tedy širší souvislost. Tohle není jen o brzdových kanálcích. Je to o tom, co je filozoficky dovoleno a co nikoliv. Vzhledem k Mercedesu určitě vyvstanou dotazy, protože pokud je dotčený tým vinný z toho, že informace obdržel, pak i tým, který je poskytl, také pravidla porušil. A to je něco, na co by se FIA měla podívat," vybízí Horner.

img-responsive

Letošní Racing Point RP20 je kopií loňského Mercedesu W10, čímž se nikterak netají | foto: Racing Point F1 Team

Mercedes se dostal pod drobnohled poté, co se ukázalo, že své díly Racing Pointu předal až 6. ledna 2020 - tedy poté, co byly brzdové kanálky přidány na seznam dílů, které si každý tým musí vyrobit sám. "Je to jako s opisování při testech. Jsou ti, kteří opisují, a ti, kteří test poskytnou druhým k opsání," přibližuje šéf Ferrari Mattia Binotto.

Tento spor se ještě potáhne. Ferrari, Renault i samotný Racing Point se proti verdiktu komisařů z minulého týdne hodlají odvolat, McLaren si to rozmyslel a včera z toho vycouval díky tomu, že FIA slíbila vyjasnění pravidel.

Zadní brzdové kanálky loňského Mercedesu a letošního Racing Pointu - zkonstruovány dle stejných CAD výkresů

Zadní brzdové kanálky loňského Mercedesu a letošního Racing Pointu - zkonstruovány dle stejných CAD výkresů | zdroj: Formula1.com

Šéf Mercedesu Toto Wolff nařčení odmítá, podle nich se proti pravidlům nikterak neprovinili, když Racing Pointu pomohli: "Proti nám nikdo neprotestoval neudělali jsme nic špatně. Pevně věřím, že Racing Point taky nic špatného neprovedl. myslím si, že když to dojde k Mezinárodnímu odvolacímu soudu, tak tam budou mít právníci jasný názor na tento případ, který stojí na velmi pevných pilířích, a proto jsou všichni kvůli tomu v pohodě."

Mohl by tento spor a nařčení Mercedesu z napomáhání k podvádění ovlivnit rozhodnutí Daimleru stáhnout se z F1? Pro mateřskou automobilku je v celosvětovém byznyse dobrá pověst klíčová, což si uvědomuje i Wolff: "Naše pověst je velmi důležitá. Ale zůstává neporušená. A pokud si někdo myslí, že jsme udělali něco špatně, měl by podat protest. A my k soudu půjdeme rádi."

Vytisknout

Diskuze: Red Bull chce, aby FIA prověřila roli Mercedesu v případu kopírování Racing Pointu, Wolff půjde k soudu rád

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 91, poslední 17.08.2020 08:52 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 91 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Charles Lecler a Mattia Binotto při pátečním tréninku v Sáchiru

Binotto chválí Leclerca, naštvala ho italská média

Start GP Španělska - Pérez v hloubi pole

"Pérez vpředu zoufale chybí. Potřebujeme jej tam, abychom Mercedes dostali pod tlak," říká Horner

Všechno dobré - nakonec Mercedes dokázal to nejdůležitější, vyhrát závod.

Bottasova vzpoura? Žádná nebyla, zní z tábora Mercedesu

Lewis Hamilton vítězí v závodě v Barceloně

FOTO: Závod v Barceloně - Hamilton kráčí za obhajobou titulu

Max Verstappen - závod v Portugalsku

Nejrychlejší kolo patří s náskokem Verstappenovi, Alonso před McLareny

Lewis Hamilton byl dnes opět suverénně nejrychlejší

GP ŠPANĚLSKA: Hamilton si Verstappenem poradil v depu i na trati

Lewis Hamilton se svou trofejí za prnví místo v závodě v Portugalsku

PROHLÁŠENÍ po závodě: Hamiltonův lov na Verstappena "Málem jsem do boxů nezajel," říká pilot Mercedesu

Lewis Hamilton vyhrává svou 100 pole position v kvalifikaci v Barceloně

FOTO: Kvalifikace v Barceloně - Hamiltonovo 100. pole position

Startovní rovinka v Barceloně

GRAFIKA: Startovní rošt GP Španělska - Ferrari v 2. řadě, Mazepin penalizován

Bezmála po čtyřech desítkách let je památka Gillese Villeneuva stále živá

Den, kdy nás opustil Gilles Villeneuve (+ VIDEO)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VERSTAPPEN, 3.... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

di Montezemolo, Luca

Hybridní éra? Nikdy nebyla součástí naší kultury, říká Montezemolo

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Bottas nejrychlejší, Verstappenovi scházelo jen 33 tisícin sekundy! O přerušení tréninku se postaral Kubica

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě: Hamiltonův lov na Verstappena "Málem jsem do boxů nezajel," říká pilot Mercedesu

  3. Alpine v Portugalsku jako polité živou vodou. Alonso netuší, proč byli tak rychlí

  4. GRAFIKA: Startovní rošt GP Španělska - Ferrari v 2. řadě, Mazepin penalizován

  5. Hamilton odpoledne nejrychlejší, Red Bull v hloubi pole

  6. Bottasova vzpoura? Žádná nebyla, zní z tábora Mercedesu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud