Abiteboul byl kvůli pokroku Renaultu z Ricciardova odchodu frustrovaný, Alonso se vrací do továrny

Petr Hlawiczka, 22. září 2020, 06:05 Google+

Šéf Renaultu Cyril Abiteboul vysvětluje, proč byl tak frustrovaný Ricciardovým rozhodnutím opustit tým po sezóně. Náladu mu však zlepšil Fernando Alonso, jenž se tento týden vrátil do továrny v Enstone.

Počet komentářů:  21 komentářů (Poslední 26.09. 23:31) Napište svůj názor
Fernando Alonso je zpět

Fernando Alonso je zpět | foto: Fernando Alonso

Sdílejte článek

Šéfa Renaultu na počátku sezóny naštvala zpráva o přestupu jeho jezdce Ricciarda k McLarenu, protože věděl, že konkurenceschopnost jeho týmu bude stoupat: "Myslím, že všichni cítili frustraci, i mou frustraci, když to bylo oznámeno. Upřímně jsem cítil, že dojde k pokroku, že tým udělal pokrok a že auto bude lepší!"

"Navíc ve vývoji bylo vlastně mnohem více věcí, se kterými Daniel ještě nejel. Znal jsem čísla, ale problémem je to, že to jsou pouze čísla. A vím, že mu toho v minulosti bylo naslibováno mnoho nejen námi, ale i v jeho předchozím týmu," vysvětluje Abiteboul.

"Daniel je velmi emotivně založený, ale určitě se zlepšil. Získal ohromnou důvěru v tým a v auto, vztah mezi ním a jeho závodním inženýrem je velmi, velmi silný. Všichni vidíme, že se to konečně začíná vyplácet," pokračuje Francouz, který by raději dal přednost jezdecké stabilitě.

img-responsive

Daniel Ricciardo (vpravo) po sezóně u Renaultu skončí, Abiteboul jeho ztráty lituje | foto: Renault Sport F1

"Je pravdou, že když měníte pilota, tak uděláte krok zpět před tím, než ho uděláte dopředu. Viděli jsme to letos, proto bychom rádi v budoucnu zajistili stabilitu. Protože v jednom roce tak trochu investujete do těch následujících. Proto potřebujeme delší stinty s našimi jezdci, chceme-li dosáhnout pokroku," upozorňuje Abiteboul.

Radost tak má z návratu zkušeného Fernanda Alonsa, jenž Ricciarda nahradí. S Renaultem zatím podepsal dvouletý kontrakt s možností prodloužení svého působení. A včera se po dlouhých letech vrátil znovu do továrny týmu.

"Je to neuvěřitelně vzrušující se vrátit do továrny. K Renaultu jsem přišel, když mi bylo 21 let. Znám tady každý kout, každou chodbu, každé dveře... Jde o neuvěřitelně zvláštní den!" popisuje na Twitteru Alonso, který s francouzským týme závodil naposledy v roce 2009.

Za tu dobu se toho v Enstone hodně změnilo

Za tu dobu se toho v Enstone hodně změnilo | zdroj: Fernando Alonso

Renault, s nímž v letech 2005 a 2006 získal dvakrát titul mistra světa, nyní jedná s Mezinárodní automobilovou federací o možnosti jeho nasazení do testů nováčků v Abú Zabí po letošní sezóně. Týmy sice mohou jezdit s dvěma vozy během dne, do nich však mohou posadit pouze jezdce, který "ve své kariéře neodjel více než dva mistrovské závody, jinak jej musí schválit FIA."

Do prvních tréninků jej Renault nenasadí, podle Abiteboula by byl posezónní test v Abú Zabí tou nejlepší příležitostí pro hladového Alonsa: "Absolutně. Musíme zjistit, zda se to dá zařídit podle testovacích kritérií. Proto o tom hovoříme s FIA."

View this post on Instagram

@circuitomuseofa Onboard lap 💙💛❤️

A post shared by Fernando Alonso (@fernandoalo_oficial) on

Vytisknout

Diskuze: Abiteboul byl kvůli pokroku Renaultu z Ricciardova odchodu frustrovaný, Alonso se vrací do továrny

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 21, poslední 26.09.2020 23:31 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 21 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Hülkenberg na Nürburgringu před Sebastianem Vettelem

Racing Point obhajuje přechod na letošní zavěšení Mercedesu. Žetony nečerpá, soupeři se zlobí

George Russell na Monze

Nečekaná škatulata na jezdeckém trhu? Odnést je může klenot Mercedesu

Wolff byl kdysi nakloněný spolupráci s Red Bullem

Jak se od roku 2016 změnil názor Mercedesu na dodávky motorů Red Bullu

Daniel Ricciardo se svou trofejí za třetí místo na pódiu na Nürburgringu

Progres Renaultu? Rosberg tvrdí, že zná jeho důvod

Lewis Hamilton si dojel pro první místo v závodě na Nürburgringu

Zběsilý vývoj? Ale kdeže, Mercedes už modernizaci letošního vozu „dávno" ukončil

Pohonná jednotka Honda

Mercedes až na 2. místě - Red Bull chce převzít projekt Hondy. Klade si však podmínky

Charles Leclerc při pátečním tréninku v Soči

"Nové díly pomohly, Ferrari však ještě musí spoustu věcí pochopit," hlásí Leclerc

Lewis Hamilton s Mercedesem W11 na Nürburgringu

Vedení Daimleru je pro setrvání v F1, chce ale snížit náklady a dopad na životní prostředí

Valtteri Bottas nadále na Hamiltona ztrácí

Trocha statistiky a historie nemůže škodit

Nico Hülkenberg se o víkendu nenudil

"Max je o 0,3 s před ostatními. Red Bull pro rok 2021 zvažuje Hülkenberga," prozrazuje Marko

  • Pátek

    • 1. Trénink (12:00 - 13:30)
    • 2. Trénink (16:00 - 17:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Závod v Mugellu inspiroval Christiana Hornera k zajímavé myšlence

Inovativní nápad Red Bullu by mohl v budoucnu uspět

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Max je o 0,3 s před ostatními. Red Bull pro rok 2021 zvažuje Hülkenberga," prozrazuje Marko

  2. Vedení Daimleru je pro setrvání v F1, chce ale snížit náklady a dopad na životní prostředí

  3. Progres Renaultu? Rosberg tvrdí, že zná jeho důvod

  4. Nečekaná škatulata na jezdeckém trhu? Odnést je může klenot Mercedesu

  5. "Nové díly pomohly, Ferrari však ještě musí spoustu věcí pochopit," hlásí Leclerc

  6. Jak se od roku 2016 změnil názor Mercedesu na dodávky motorů Red Bullu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud