Partneři jako hrozba. Podle šéfa Renaultu bude v roce 2022 vše jinak

Petr Hlawiczka, 22. června 2020, 06:10 Google+

Podle šéfa Renaultu Cyrila Abiteboula se pole v sezóně 2022 po velkých změnách pravidel vyrovná, což se může odrazit ve vztazích velkých týmů s jejich partnery, s nimiž dnes sdílí technologie.

Počet komentářů:  16 komentářů (Poslední 22.06. 22:17) Napište svůj názor
Sergio Pérez s Racing Pointem před úřadujícím mistrem světa Lewisem Hamiltonem

Sergio Pérez s Racing Pointem před úřadujícím mistrem světa Lewisem Hamiltonem | foto: Racing Point F1 Team

Sdílejte článek

Od příštího roku vstoupí ve Formuli 1 povinnost dodržovat maximální výši rozpočtových stropů stanovenou na 145 mil. dolarů (3,5 miliardy Kč) a dalším snížením v roce 222, kdy do hry vstoupí také nová technická pravidla, jež by měla srovnat výkonnost týmů.

Podle Abiteboula to zároveň povede k tomu, že větší hráči budou méně otevřeni vůči pomoci svým zákaznickým partnerům. Haas například těží ze spolupráce s Ferrari, od něhož nakupuje mnoho dílů. Racing Point od Mercedesu nakupuje pohonné jednotky, převodovky či zavěšení, a letos dokonce zkopíroval celé jeho loňské auto W10.

Renault krom toho, že poskytuje své pohonné jednotky McLarenu, žádné technické spojence nemá - a i ten jeho jediný odběratel příští rok přejde na motory Mercedesu. Abiteboulovi to nicméně starosti nedělá, podle něj budou velké týmy brzy své zákazníky vnímat jako hrozbu.

img-responsive

Renault věří, že se rozdíly mezi týmy od roku 2022 s novými pravidly vyrovnají | foto: Renault Sport F1

"Panovaly obavy, že pole zůstane rozdělené na dvě kategorie, pokud nebude zaveden žádný rozpočtový strop nebo pokud zůstane dost vysoký. Teď, když je dostatečně nízký, tak to bude mnohem vyrovnanější. Jsem zvědavý na to, co se stane se spolupráci mezi týmy," usmívá se šéf Renaultu.

"Protože nyní si myslím, že je Mercedes spokojený s tím, že Racing Point okopíroval jejich auto. Není na mě, jestli je to legální či nikoliv, ale jsou rádi, že jim můžou pomoci jejich vůz podstatně zrychlit. Jsem zvědavý, jestli tomu tak bude i v roce 2022," pokračuje.

Velké týmy si podle něj zkrátka budou dávat větší pozor na to, aby se jejich partneři nestali příliš rychlí, jakmile budou muset fungovat se stejnými rozpočty.

"Každý bude hrozbou pro každého, hra se změní. Bude to výhra pro fanoušky. Současná situace, kdy pole není konkurenceschopné a máte v něm dvě třídy, chrání tři týmy. Ale tak tomu už dlouho nebude. Do určité míry se to samo zreguluje. Proto si dělám o věci po roce 2020 mnohem menší starosti, než jsem si dělal doposud," uzavírá šéf Renaultu, který potvrdil svou účast v F1 i po roce 2020.

Vytisknout

Diskuze: Partneři jako hrozba. Podle šéfa Renaultu bude v roce 2022 vše jinak

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 16, poslední 22.06.2020 22:17 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 16 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Daniel Ricciardo po kvalifikaci v Soči

Ricciardo o přestupu do McLarenu. Co v něm hrálo důležitou roli?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  3. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  5. GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

  6. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud