Co si navrhovaných změnách pro rok 2021 myslí Renault? MGU-H má výhody i nevýhody

Petr Hlawiczka, 2. listopadu 2017, 06:30 Google+

Renault se vyjádřil k návrhu pohonných jednotek pro rok 2021, který v úterý po zasedání v Paříži s představiteli F1 zveřejnila Mezinárodní automobilová federace (FIA).

Počet komentářů:  20 komentářů (Poslední 07.11. 08:21) Napište svůj názor
Renault

Renault | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Jeho šéf Cyril Abiteboul přiznává, že mají námitky vůči "nově představenému motoru, do kterého bychom museli hodně investovat a finančně se zavázat bez poznání širších souvislostí o tom, jak bude F1 vypadat po roce 2020. A mám na mysli nejen pravidla pro motory, ale i pravidla pro šasi, stejně jako komerční stránku F1."

Renault podle něj "schválil cíle, které byly dány v oblasti nákladů, hluku a výkonu, a potřeby pokračovat ve sbližování výkonnosti." Nicméně jde "o věci, které by bylo možné stejně tak dosáhnout i se současnou architekturou motorů." Ta obsahuje motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H), který pomáhá dosahovat vyšší efektivitu.

MGU-H jablkem svárů
Stará se o 60 % celkového množství hybridní současných pohonných jednotek, ale kvůli jeho ceně a složitosti ale má být z budoucích pravidel vyškrtnut, což se automobilkám nelíbí. Čím bude tato energie nahrazena, pokud nemá dojít k prudkému poklesu efektivity? Silnějším MGU-K? Dvojitým turbem?

img-responsive

Pokud bude odstraněno MGU-H, budou muset výrobci motorů přijít s novým řešením turba i s novým konceptem spalování | foto: Renault Sport F1

S tím naroste hmotnost a bude třeba uvolnit palivové limitu, aby byla zachována výkonnost motorů. FIA je chce ale dále zpřísňovat, jejich případné uvolnění by znamenalo, že by vozy měly vyšší spotřebu, potřebovaly by více paliva a jejich váha by dále rostla. A její nárůst v posledních letech je i tak už dost kritizován.

"Můj problém s odstraněním MGU-H spočívá v tom, že jakmile to uděláte, jde o nový motor. Fundamentálně změní způsob řízení energie v motoru, způsob práce turba atd. Půjde o nový koncept spalování, o nový způsob řízení turbo díry a efektivity, takže jde i o novou konstrukci turba," upozorňuje Abiteboul.

Přiznává sice, že Renault FIA pomohl s technickým pohledem na odstranění MGU-H, zároveň ale dodává: "To neznamená, že to podporujeme. Vlastně věříme, že MGU-H je fantastickým zařízením pro získávání udržitelné energie během kola a celého závodu. To je tedy to, co nás momentálně může rozdělovat."

img-responsive

Automobilky jsou pro zachování MGU-H i v budoucích pohonných jednotkách, zájemcům o vstup do F1 se to ale nelíbí | foto: HaJ

Nová pravidla nezávislým výrobcům stejně moc nepomůžou
Podle šéfa Renaultu nová pravidla navíc stejně neumožní vstup do F1 nezávislým společnostem, které o to vyjádřily svůj zájem. S automobilkami nebudou moc bojovat ani po úpravě pravidel: "Nechápu, jak to, co bylo prezentováno, může nabízet model pro nezávislého výrobce motorů."

"Možná to sníží náklady na vstup pro výrobce vozů, stejně ale budete potřebovat utratit významnou částku marketingových dolarů do výzkumu a vývoje, aby byznys plán pro nové motory mohl fungovat. A to je vlastně problémem - opět musíme utrácet, stejně jako by museli utrácet nově vstupující účastníci. Ale ani tak si nemyslím, že Ilmor či Cosworth budou do toho schopni jít bez podpory dalších automobilek," soudí Abiteboul.

Vytisknout

Diskuze: Co si navrhovaných změnách pro rok 2021 myslí Renault? MGU-H má výhody i nevýhody

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 20, poslední 07.11.2017 08:21 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 20 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Záď Red Bullu RB13 v Mexiku

Pro Renaultem bude měřítkem Red Bull, nikoliv McLaren, myslí si Horner

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud