V zákulisí se jedná. Na čem se týmy nemohou dohodnout?

Pavel Mandát, 18. března 2020, 22:52 Google+

Příští sezona měla být ve znamení revoluční změny pravidel. Jenže vše bude nejspíš jinak. Řada stájí je totiž chce minimálně o rok odložit. Důvodem je kromě jiného ekonomická recese, která naši společnost v brzké době postihne.

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 19.03. 17:47) Napište svůj názor
Koncept monopostu pro sezónu 2021

Koncept monopostu pro sezónu 2021 | foto: Formula1.com

Sdílejte článek

O oddálení začátku letošní sezony už se toho napsalo a namluvilo hodně. Může za to nový typ koronaviru, jehož ohnisko je nyní v Evropě. Momentálně to vypadá, že prvních závodů bychom se mohli dočkat někdy během červa.

 Když to dobře půjde…

Ani tento termín totiž neoplývá přílišnou jistotou. Celý problém se vyvíjí velmi dynamicky a věci se často mění doslova z minuty na minutu. Týmy Formule 1 tento fakt samozřejmě vnímají. Z tohoto pohledu asi nikoho nepřekvapí zvěsti, podle nichž se v zákulisí začalo jednat o posunutí nástupu revolučních pravidel.

Ty mají začít platit od sezony 2021. Řada stájí však má chtít jejich odložení. Důvodů je hned několik. Mezi ty nejpádnější údajně patří obavy o ekonomickou situaci celého světa. Nový koronavirus totiž uvedl ekonomiku takřka celé planety do recese, což se může negativně projevit mimo jiné na sportovním sponzoringu.

img-responsive

Koncept monopostu pro sezónu 2021 | foto: Formula1.com

Zjednodušeně nás čeká šetření firem. Řada lidí přijde o práci, přičemž na seznamu škrtů se nepochybně ocitnou také zmíněné sponzorské aktivity. Z hlediska královny motorsportu jde rovněž o vývoj nových osmnáctipalcových pneumatik. Jeho závěrečná část měla být na programu právě letos, kdy bylo a stále ještě je nové obutí plánováno pro seriál Formule 2. Získané poznatky měly posloužit jako poslední kousek mozaiky s názvem přípravy na sezonu 2021.

Jenže z toho patrně nic nebude. Globální situace se logicky dotýká taktéž F2, takže ani její kalendář momentálně není nikterak závazně stanoven. Pro Pirelli jde o velkou komplikaci.

Jiná je situace ohledně rozpočtového stropu. Ten by měl začít platit v původně plánovaném termínu – tedy za rok. Týmy si od něj slibují snížení nákladů, což se v současné chvíli hodí vzhledem k výše napsanému víc než kdy dřív. Zákulisní informace hovoří o tom, že naprostá většina členů rodiny F1 je pro odklad nových pravidel. Váhat má pouze Ferrari. Další kolo jednání, kde se bude toto téma řešit, má přijít na řadu v nejbližších dnech.

Troufám si říct, že jejich výsledek je zřejmý. Odklad revolučních pravidel je podle všech indicií nevyhnutelný. Nebo snad ne?

Vytisknout

Diskuze: V zákulisí se jedná. Na čem se týmy nemohou dohodnout?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 19.03.2020 17:47 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Sainzovi v Singapuru nevycházely první pokusy, jeho týmový kolega Leclerc má ve sbírce další pole-position

KVALIFIKACE GP SINGAPURU: Pneumatikový horror svědčil Leclercovi

Charles Leclerc se svou trofejí za druhé místo po závodě na Monze

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: "Budeme dál kousat," slibuje Hamilton, útok plánuje i Pérez

Charles Leclerc před startem závodu na Monze

Třetí mokrý trénink pro Leclerca

Carlos Sainz v závodě v Belgii

Druhý trénink patřil v Singapuru Ferrari

Lewis Hamilton v závodě v Holandsku

Hamilton v 1. tréninku v Singapuru překvapivě poráží Verstappena, Ferrari třetí

Fernando Alonso ve Velké ceně Holandska

Do boje s McLarenem musíme dát vše, burcuje Alonso. Alpine zkouší novou podlahu, soupeř bočnice

Alexander Albon s Williamsem FW44

Albon je po operaci už v pořádku, v Singapuru místo De Vriesovi neuvolní + VIDEO

Laurent Rossi generální ředitel Alpine

Ředitel Alpine pálí do Piastriho: Neomluvitelné!

Vylepšený McLaren MCL36 v novém zbarvení pro GP Singapuru

McLaren usiluje o velký pokrok při vývoji vozu pro rok 2023. Uvědomuje si, kolik ztrácí na špici

George Russell s Mercedesem W13 v Monze

Neuvěřitelné, jak to Mercedes letos podělal, kroutí hlavou šéf Red Bullu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ferrari již svou továrnu v Maranellu uzavřelo

Přesunem letní přestávky bude v nejbližší době zavřeno u všech týmů

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Když opakujete chyby, musíte něco změnit, říká Todt o Ferrari. Vrátí se do Maranella?

  2. McLaren usiluje o velký pokrok při vývoji vozu pro rok 2023. Uvědomuje si, kolik ztrácí na špici

  3. Hamilton v 1. tréninku v Singapuru překvapivě poráží Verstappena, Ferrari třetí

  4. Druhý trénink patřil v Singapuru Ferrari

  5. Ředitel Alpine pálí do Piastriho: Neomluvitelné!

  6. Rok volna? Uvažoval bych o něm, když mě nakonec posune dopředu, říká Ricciardo

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud