První čtyři podniky letošního ročníku byly prozatím odloženy, přinejmenším ale další dva v pořadí čeká podobný osud. Dle maximálně optimistických odhadů by mohla sezóna čítat 19 místo původně plánovaných 22 závodů. Aby tohoto čísla ale mohlo být vůbec dosaženo, musí se zásadně říznout do plánovaného kalendáře.
Ferrari již svou továrnu v Maranellu uzavřelo a tím dočasně přerušilo i aktivity svého závodního týmu. Mohlo by se zdát, že oproti svým soupeřům bude ve značné nevýhodě, neboť dvou- až třítýdenní skluz ve vývoji musí být nutně znát. Avšak po dnešním hlasování zavřou svá sídla všechny stáje. Proč? Letní přestávka právě začíná a bude trvat rovnou o týden déle než obvykle...
"Ve světle globálního vlivu koronaviru COVID-19, jenž v současné době postihuje organizaci podniků pod hlavičkou FIA Světového šampionátu Formule 1, schválila Světová rada motorsportu změnu Sportovních pravidel F1 2020 v podobě přesunu období letní odstávky z července a srpna na březen a duben a prodlužuje jí ze 14 na 21 dní. Všichni účastníci soutěže tímto musí dodržet v průběhu měsíců březen a nebo duben období odstávky 21 po sobě jdoucích dní. Tato změna byla jednomyslně podpořena jak Strategickou skupinou F1, tak Komisí F1," píše se v oficiálním prohlášení vedení Mezinárodní automobilové federace (FIA).
"Jako tým aktuálně plánujeme třítýdenní odstávku na 27. březen, ačkoli vzhledem k neustále se měnící povaze pandemie může být kolem těchto datumů určitá flexibilita," zaznělo z tábora Red Bullu.
"Zatímco bychom se my všichni s láskou vrátili k závodění, vážnost této globální pandemie se mění z hodiny na hodinu a její dopad přesahuje náš sport. Proto s opatřeními, přijatými za účelem snížení rizika přenosu souhlasíme a podpoříme jakékoli další odklady závodů, jež budou považovány za nutné," doplňuje šéf rakouské stáje Christian Horner.
Jako tým prý podniknou pro ochranu jejich pracovního prostředí speciální opatření a "přání všeho nejlepšího jdou za jejich kolegy z McLarenu a Pirelli, kteří se zotavují z viru COVID-19, stejně tak i členům týmu McLaren, kteří jsou současné době v karanténě v Austrálii."
Mezitím byly stáje Mercedes, Red Bull, McLaren a Williams požádány vládou o pomoc například při vývoji ventilačních jednotek. Ty jsou zapotřebí u některých važně postižených pacientů, jelikož tento koronavirus napadá právě plíce. Týmy Formule 1 disponují pokrokovými technologiemi a aktuální pauza tím dává příležitost k jejich efektivnímu využití i mimo sféru závodního prostředí...