Mercedes upravil svůj motor. DAS by dle soupeřů vyžadoval nové šasi

PH, 11. března 2020, 07:20 Google+

Mercedes před prvním závodem kvůli spolehlivosti upravil svou pohonnou jednotku. V testech překvapil svým inovativním dvouosým řízením (DAS), tento systém však podle soupeřů není jednoduché nasadit.

Počet komentářů:  67 komentářů (Poslední 11.03. 18:41) Napište svůj názor
Získá Mercedes 7. titul v řadě?

Získá Mercedes 7. titul v řadě? | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Během testů v Katalánsku řešil několik potíží se spolehlivostí svého motoru, na což doplatil také Williams. Agregáty putovaly zpět do Brixworthu, kde byly podrobeny detailní analýze, aby inženýři plně pochopili, co se vlastně na dráze přihodilo.

Motor upraven, výkonnost to neomezí
Většinou šlo o pokles tlaku oleje, ložisky či potíže s chlazením motorgenerátoru pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H). "Máme kvůli tomu obavy? Ano. Samozřejmě. Normálně máte v předsezónních testech mnohem větší důvěru ve spolehlivost, nebylo to tedy perfektní," uvedl ještě v Barceloně Lewis Hamilton.

Mercedes problémy odstranil a věří, že je úpravy v zájmu spolehlivosti  nebudou omezovat v tom, jak agresivní módy bude moci provozovat. "Máme radost, že jsme na tyto potíže natrefili při testech spíše než během závodního víkendu. Mohli jsme je tak opravit bez penalizací," konstatuje sportovní šéf Toto Wolff.

img-responsive

Mercedes problémy z testů podle Tota Wolffa vyřešil | foto: Mercedes AMG F1 Team

DAS není snadné nasadit, Red Bull chce protestovat
Stříbrné šípy v testech zaujaly také DAS systémem, který však podle Red Bullu není legální a v Melbourne proti němu podá protest, pakliže jej německá stáj nasadí. Stejně tak si stěžoval na horní ramena zadního zavěšení s kanálky pro přívod vzduchu dovnitř kola. FIA na to již zareagovala patřičnou technickou směrnicí, tým je musel upravit.

Pro rivaly by nebylo jednoduché DAS nasadit. "Jde o významný projekt. Významný proto, že by podle mě vyžadoval nové šasi proti tomu, které máme nyní," říká technický ředitel Racing Pointu Andrew Green o systému, který bude stejně od příští sezóny zakázaný.

Trik Mercedesu na rovinkách

Trik Mercedesu na rovinkách | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

"I kdyby se pravidla příští rok neměnila, tak pochybuji, že bychom něco podobného letos nasazovali. Kvůli tomu, že se ale mění a že takový systém nová pravidla zakazují, není šance. Myslím, že jde o ten malý přínos, do kterého byste šli, ale pokud to nejde, tak to neuděláte," pokračuje technický šéf Racing Pointu, jehož vůz RP20 je přitom kopií loňského Mercedesu W10, na co si někteří soupeři (v padoku se hovoří o Renaultu) ještě zřejmě budou oficiálně stěžovat.

"Myslím, že máme přehled o tom, v čem by jeho přínosy mohly spočívat. Neprováděli jsme kvůli tomu žádné simulace. Pokud však máte pro takový systém k dispozici hmotnost, pak z něj budete těžit. Velikost takového přínosu záleží na celé řadě faktorů: od pneumatik, které nasadíte, přes typ okruhu až po základní ovladatelnost vozu. Na některých tratích je jeho přínos velmi malý, na jiných může dosahovat několik desetin," dodává Green.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Mercedes upravil svůj motor. DAS by dle soupeřů vyžadoval nové šasi

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 67, poslední 11.03.2020 18:41 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 67 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Okruh v Silverstone

Silverstone chce F1 pomoc zajímavým nápadem. Bude se závodit v protisměru?

Slavnostní předávání cen za mistrovský titul v sezóně 2019 pro tým Mercedes

Divoká teorie: zamíří Wolff k Aston Martinu?

Piloti McLarenu nemají se snížením svých platů problém

McLaren svým zaměstnancům dává volno, k přežití pomůže stát. Norris a Sainz počítají s nižším platem

Volant Lewise Hamiltona

FIA dělá změny: Mercedes i přes zmražení pravidel systém DAS v roce 2021 nebude moci využít

Sebastian Vettel v rámci třetího dne předsezonních testů v Barceloně

Ecclestone předpovídá Vettelův konec u Ferrari. Kam by mohl Němec zamířit?

Zůstane Alfa Romeo zavřená déle, než se původně očekávalo?

Uzavření továren by mohlo být podle šéfa Alfy Romeo prodlouženo. V čem je Räikkönen horší než Alonso?

Haas se snaží přežít

Steiner má co dělat, aby udržel Haas při životě. Jak zachránit menší týmy?

Nejlepší jezdci po kvalifikaci v Soči

Leclerc a Hamilton. To je Massův vysněný jezdecký tandem u Ferrari

Christian Horner, Bernie Ecclestone a Helmut Marko v Brazílii

Ecclestone má jasno: Letos žádné závody. Co na to šéf Ferrari?

Sebastian Vettel v tréninku v Abú Zabí

"FIA neměla o tajné dohodě s Ferrari nic říkat," říká Ecclestone. Red Bull se právních kroků nevzdá

  • Pátek

    • 1. Trénink (6:00 - 7:30)
    • 2. Trénink (10:00 - 11:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (7:00 - 8:00)
    • Kvalifikace (10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. ALBON, 2. BOTTAS, 3. GASLY... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Závodní zbarvení Renaultu RS20

VIDEO: Renault odhalil závodní zbarvení svého vozu RS20 a nového sponzora + FOTO

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Uzavření továren by mohlo být podle šéfa Alfy Romeo prodlouženo. V čem je Räikkönen horší než Alonso?

  2. Ecclestone předpovídá Vettelův konec u Ferrari. Kam by mohl Němec zamířit?

  3. FIA dělá změny: Mercedes i přes zmražení pravidel systém DAS v roce 2021 nebude moci využít

  4. Leclerc a Hamilton. To je Massův vysněný jezdecký tandem u Ferrari

  5. Steiner má co dělat, aby udržel Haas při životě. Jak zachránit menší týmy?

  6. McLaren svým zaměstnancům dává volno, k přežití pomůže stát. Norris a Sainz počítají s nižším platem

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud