Mistrovský Mercedes se pochlubil novým vozem W10 a hned ho prohnal po dráze +FOTO

Petr Hlawiczka, 13. února 2019, 12:00 Google+

Mercedes představil monopost W10 pro sezónu 2019, s nímž bude chtít obhájit mistrovský titul. Svou jezdeckou sestavu nezměnil, kvůli novým technickým pravidlům však musel notně upravit aerodynamiku, kompletně vylepšil také svou pohonnou jednotku.

Počet komentářů:  21 komentářů (Poslední 16.02. 18:24) Napište svůj názor
Mercedes F1 W10 EQ Power+

Mercedes F1 W10 EQ Power+ | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Německý tým nový vůz dokonce již dopoledne prohnal po trati v Silverstone. Zbarvení je nové, Mercedes tím chce oslavit svůj desátý vůz, který postavil pro šampionát Formule 1. Závodit s ním bude "stále hladový" Lewis Hamilton a po zimě "zresetovaný" Valtteri Bottas.

"Sezóna 2019 pro nás všechny představuje novou výzvu. Pravidla se celkem dost změnila. Museli jsme začít od nuly, musíme znovu prokázat své schopnosti - jak ve srovnání s vlastními očekáváními, tak i proti našim soupeřům," uvádí šéf týmu Toto Wolff.

Mercedes F1 W10 EQ Power+

Mercedes F1 W10 EQ Power+ | zdroj: Mercedes AMG F1 Team

"Sezónu začínáme s nulou bodů, takže nic nebereme jako zaručené a rozhodně nemáme žádné pocity, že bychom měli nárok být vpředu v poli. Ve skutečnosti mohou mít všechny týmy po změně pravidel před novou sezónou šanci na titul a my je všechny vnímáme jako potenciální hrozbu.

Těšíme se na první jízdy v Barceloně, na to, abychom se poměřili s našimi vlastními simulacemi a zjistili, jak na tom jsme s vlastními předpověďmi na dráze. Budeme se soustředit na sebe, navyšovat výkonnost a snad budeme připraveni, až začne první soutěžní část v sobotu v Melbourne," popisuje Wolff.

img-responsive

První jízda Lewise Hamiltona s novým Mercedesem F1 W10 EQ Power+ | foto: Mercedes AMG F1 Team

Technický ředitel James Allison o svém novém díle říká: "I když se minimální hmotnostní limit před rokem 2019 zvýšil o 10 kg, tak snižování hmotnosti zůstává skutečnou výzvou současné generace F1 vozů. Komponenty, které jsme očesali v roce 2018 až na kost, jsme brali jeden po druhém a vystavovali je dalšímu kolu agresivní analýzy, abychom je ještě odlehčili.

Některé díly se vzdaly půl kilogramu, což je obrovský krok, jiné jen několika gramů. Celkově ale každé toto vítězství přispělo k užitečným kilogramům, které jsme v rámci navýšení výkonnosti investovali zpět do aerodynamiky, zavěšení a pohonné jednotky.

Bližší zkoumání odhaluje, že jsme tento koncept dále vylepšili. Tlačili jsme na to, aby byl každý díl užší, tenčí - každá změna nám umožnila zlepšit aerodynamickou výkonnost nad to, co by bylo možné, pokud bychom akceptovali fyzická omezení loňské konstrukce," dodává technický ředitel Mercedesu.

Srovnání loňského vozu s letošním W10

Srovnání loňského vozu s letošním W10 | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Podle šéfa vývoje motorů Andyho Cowella přepracovali celou pohonnou jednotku: "Změnili jsme architekturu chlazení, což snad bude přínosné pro aerodynamiku auta a rovněž zvýší efektivitu pohonné jednotky, tedy vítězství pro šasi i pohonnou jednotku. Upravili jsme efektivitu spalování a ERS, vztah mezi turbodmychadlem a MGU-H, inverterem, bateriemi a MGU-K - celý systém je teď schopný fungovat efektivněji a pomoci s využíváním energie během závodu."

Mercedes se zaměřil na zvyšování efektivity i přes to, že došlo ke zvýšení maximálního množství paliva pro závod na 110 kg. Cowell ale naznačuje, že z této možnosti kvůli váhové penalizaci zřejmě těžit nebudou.

"Když máte efektivní motor s efektivní aerodynamikou a jste připraveni na trochu ubírání plynu před brzděním, pak máte možnost začít závod s menším množstvím než 110 kg. Na každých 5 kg ušetřené váhy jste přibližně o 2 desetiny na kolo rychlejší, takže s tím souvisí přirozená odměna, pokud startujete o něco lehčí," vysvětluje Cowell.

Srovnání loňského Mercedesu W09 s letošním W10

Srovnání loňského Mercedesu W09 s letošním W10 | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Technické specifikace nového Mercedesu: PDF




Fotogalerie:




Google+ Vytisknout

Diskuze: Mistrovský Mercedes se pochlubil novým vozem W10 a hned ho prohnal po dráze +FOTO

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 21, poslední 16.02.2019 18:24 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 21 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton a Valteri Bottas tentokrát double neslavili, ale vítězství ano

PROHLÁŠENÍ pilotů a zástupců týmu po Grand Prix Monaka

Sergio Pérez si o jednu pozici polepšil díky potrestání soupeře

Magnussen potrestán po závodě, klesl v pořadí

Choreografie v podání mechaniků Williamsu

V boxech nejrychlejší Williams, jaká strategie pomohla Hamiltonovi k vítězství? + GRAFIKA

Sergio Pérez poháněný Mercedesem byl na rovince za tunelem rychlejší než piloti Ferrari

Nejlepší sektory a maximální rychlosti: Blýskl se Gasly, Racing Point na rovinkách před Ferrari

Pierre Gasly s Red Bullem RB15 v Monaku

Nejrychlejší kola v Monaku: Gasly předvedl sílu Red Bullu, třetí Albon

Lewis Hamilton vyhrává i tehdy, kdy v to snad on sám nedoufá

GP Monaka: Hamiltona může porazit zase jen Hamilton + VIDEO

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VET... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Odhalování "nového" vozu

Renault chce první kilometry s novým vozem ujet už v sobotu, možná to ale…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Mercedesy odpoledne v přístavu dominují, Ferrari zaostává o parník. Překvapil nováček Albon

  2. PROHLÁŠENÍ pilotů a zástupců týmu po Grand Prix Monaka

  3. "Monstra" - Marko v Monaku očekává 6. double Mercedesu, Briatore si rýpl do Ferrari

  4. Renault kvůli problému s ojnicemi nemohl využívat svůj motor na plný výkon, Abiteboul prozrazuje čísla

  5. Ferrari po analýze zůstává u svého současného konceptu, zvažuje návrat Resty zpět

  6. SPECIAL: Roky s Nikim Laudou

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud