Německý tým nový vůz dokonce již dopoledne prohnal po trati v Silverstone. Zbarvení je nové, Mercedes tím chce oslavit svůj desátý vůz, který postavil pro šampionát Formule 1. Závodit s ním bude "stále hladový" Lewis Hamilton a po zimě "zresetovaný" Valtteri Bottas.
"Sezóna 2019 pro nás všechny představuje novou výzvu. Pravidla se celkem dost změnila. Museli jsme začít od nuly, musíme znovu prokázat své schopnosti - jak ve srovnání s vlastními očekáváními, tak i proti našim soupeřům," uvádí šéf týmu Toto Wolff.
"Sezónu začínáme s nulou bodů, takže nic nebereme jako zaručené a rozhodně nemáme žádné pocity, že bychom měli nárok být vpředu v poli. Ve skutečnosti mohou mít všechny týmy po změně pravidel před novou sezónou šanci na titul a my je všechny vnímáme jako potenciální hrozbu.
Těšíme se na první jízdy v Barceloně, na to, abychom se poměřili s našimi vlastními simulacemi a zjistili, jak na tom jsme s vlastními předpověďmi na dráze. Budeme se soustředit na sebe, navyšovat výkonnost a snad budeme připraveni, až začne první soutěžní část v sobotu v Melbourne," popisuje Wolff.
Technický ředitel James Allison o svém novém díle říká: "I když se minimální hmotnostní limit před rokem 2019 zvýšil o 10 kg, tak snižování hmotnosti zůstává skutečnou výzvou současné generace F1 vozů. Komponenty, které jsme očesali v roce 2018 až na kost, jsme brali jeden po druhém a vystavovali je dalšímu kolu agresivní analýzy, abychom je ještě odlehčili.
Některé díly se vzdaly půl kilogramu, což je obrovský krok, jiné jen několika gramů. Celkově ale každé toto vítězství přispělo k užitečným kilogramům, které jsme v rámci navýšení výkonnosti investovali zpět do aerodynamiky, zavěšení a pohonné jednotky.
Bližší zkoumání odhaluje, že jsme tento koncept dále vylepšili. Tlačili jsme na to, aby byl každý díl užší, tenčí - každá změna nám umožnila zlepšit aerodynamickou výkonnost nad to, co by bylo možné, pokud bychom akceptovali fyzická omezení loňské konstrukce," dodává technický ředitel Mercedesu.
Podle šéfa vývoje motorů Andyho Cowella přepracovali celou pohonnou jednotku: "Změnili jsme architekturu chlazení, což snad bude přínosné pro aerodynamiku auta a rovněž zvýší efektivitu pohonné jednotky, tedy vítězství pro šasi i pohonnou jednotku. Upravili jsme efektivitu spalování a ERS, vztah mezi turbodmychadlem a MGU-H, inverterem, bateriemi a MGU-K - celý systém je teď schopný fungovat efektivněji a pomoci s využíváním energie během závodu."
Mercedes se zaměřil na zvyšování efektivity i přes to, že došlo ke zvýšení maximálního množství paliva pro závod na 110 kg. Cowell ale naznačuje, že z této možnosti kvůli váhové penalizaci zřejmě těžit nebudou.
"Když máte efektivní motor s efektivní aerodynamikou a jste připraveni na trochu ubírání plynu před brzděním, pak máte možnost začít závod s menším množstvím než 110 kg. Na každých 5 kg ušetřené váhy jste přibližně o 2 desetiny na kolo rychlejší, takže s tím souvisí přirozená odměna, pokud startujete o něco lehčí," vysvětluje Cowell.
Technické specifikace nového Mercedesu: PDF
First laps in the bag 💪 W10 looking right at home on track! #WelcomeW10 ✨✨✨ pic.twitter.com/M41Ns0oTHe
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) February 13, 2019