Mistrovský Mercedes se pochlubil novým vozem W10 a hned ho prohnal po dráze +FOTO

Petr Hlawiczka, 13. února 2019, 12:00 Google+

Mercedes představil monopost W10 pro sezónu 2019, s nímž bude chtít obhájit mistrovský titul. Svou jezdeckou sestavu nezměnil, kvůli novým technickým pravidlům však musel notně upravit aerodynamiku, kompletně vylepšil také svou pohonnou jednotku.

Počet komentářů:  21 komentářů (Poslední 16.02. 18:24) Napište svůj názor
Mercedes F1 W10 EQ Power+

Mercedes F1 W10 EQ Power+ | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Německý tým nový vůz dokonce již dopoledne prohnal po trati v Silverstone. Zbarvení je nové, Mercedes tím chce oslavit svůj desátý vůz, který postavil pro šampionát Formule 1. Závodit s ním bude "stále hladový" Lewis Hamilton a po zimě "zresetovaný" Valtteri Bottas.

"Sezóna 2019 pro nás všechny představuje novou výzvu. Pravidla se celkem dost změnila. Museli jsme začít od nuly, musíme znovu prokázat své schopnosti - jak ve srovnání s vlastními očekáváními, tak i proti našim soupeřům," uvádí šéf týmu Toto Wolff.

Mercedes F1 W10 EQ Power+

Mercedes F1 W10 EQ Power+ | zdroj: Mercedes AMG F1 Team

"Sezónu začínáme s nulou bodů, takže nic nebereme jako zaručené a rozhodně nemáme žádné pocity, že bychom měli nárok být vpředu v poli. Ve skutečnosti mohou mít všechny týmy po změně pravidel před novou sezónou šanci na titul a my je všechny vnímáme jako potenciální hrozbu.

Těšíme se na první jízdy v Barceloně, na to, abychom se poměřili s našimi vlastními simulacemi a zjistili, jak na tom jsme s vlastními předpověďmi na dráze. Budeme se soustředit na sebe, navyšovat výkonnost a snad budeme připraveni, až začne první soutěžní část v sobotu v Melbourne," popisuje Wolff.

img-responsive

První jízda Lewise Hamiltona s novým Mercedesem F1 W10 EQ Power+ | foto: Mercedes AMG F1 Team

Technický ředitel James Allison o svém novém díle říká: "I když se minimální hmotnostní limit před rokem 2019 zvýšil o 10 kg, tak snižování hmotnosti zůstává skutečnou výzvou současné generace F1 vozů. Komponenty, které jsme očesali v roce 2018 až na kost, jsme brali jeden po druhém a vystavovali je dalšímu kolu agresivní analýzy, abychom je ještě odlehčili.

Některé díly se vzdaly půl kilogramu, což je obrovský krok, jiné jen několika gramů. Celkově ale každé toto vítězství přispělo k užitečným kilogramům, které jsme v rámci navýšení výkonnosti investovali zpět do aerodynamiky, zavěšení a pohonné jednotky.

Bližší zkoumání odhaluje, že jsme tento koncept dále vylepšili. Tlačili jsme na to, aby byl každý díl užší, tenčí - každá změna nám umožnila zlepšit aerodynamickou výkonnost nad to, co by bylo možné, pokud bychom akceptovali fyzická omezení loňské konstrukce," dodává technický ředitel Mercedesu.

Srovnání loňského vozu s letošním W10

Srovnání loňského vozu s letošním W10 | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Podle šéfa vývoje motorů Andyho Cowella přepracovali celou pohonnou jednotku: "Změnili jsme architekturu chlazení, což snad bude přínosné pro aerodynamiku auta a rovněž zvýší efektivitu pohonné jednotky, tedy vítězství pro šasi i pohonnou jednotku. Upravili jsme efektivitu spalování a ERS, vztah mezi turbodmychadlem a MGU-H, inverterem, bateriemi a MGU-K - celý systém je teď schopný fungovat efektivněji a pomoci s využíváním energie během závodu."

Mercedes se zaměřil na zvyšování efektivity i přes to, že došlo ke zvýšení maximálního množství paliva pro závod na 110 kg. Cowell ale naznačuje, že z této možnosti kvůli váhové penalizaci zřejmě těžit nebudou.

"Když máte efektivní motor s efektivní aerodynamikou a jste připraveni na trochu ubírání plynu před brzděním, pak máte možnost začít závod s menším množstvím než 110 kg. Na každých 5 kg ušetřené váhy jste přibližně o 2 desetiny na kolo rychlejší, takže s tím souvisí přirozená odměna, pokud startujete o něco lehčí," vysvětluje Cowell.

Srovnání loňského Mercedesu W09 s letošním W10

Srovnání loňského Mercedesu W09 s letošním W10 | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Technické specifikace nového Mercedesu: PDF




Fotogalerie:




Google+ Vytisknout

Diskuze: Mistrovský Mercedes se pochlubil novým vozem W10 a hned ho prohnal po dráze +FOTO

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 21, poslední 16.02.2019 18:24 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 21 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Hülkenberg projel cílem úvodního závodu sezóny 2019 jako sedmý se ztrátou jednoho kola na Mercedes

Renault u letošních vozů pozoruje extrémní špičky. Důsledky? Vyrovnanější pole, problémy Ferrari

Charles Leclerc ve Velké ceně Austrálie 2019

Ferrari se už v Bahrajnu nebude mít kam schovat. Podle Domenicaliho bude zase ve formě

Vítězný Valtteri Bottas ve Velké ceně Austrálie 2019

Mercedes po vítězství dál vyhodnocuje aerodynamické koncepty soupeřů - okopíruje Ferrari?

Max Verstappen na rovince v Melbourne s otevřeným zadním křídlem svého Red Bullu RB15

"Honda výkon brzy ještě zvýší, teď je na nás, abychom zlepšili šasi," uznává šéf Red Bullu

Charles Leclerc v Melbourne obstál

"Leclerc je týmovým hráčem, už tlačí tvrdě i na inženýry," všímá si šéf Ferrari

Carlos Sainz s McLarenem MCL34 v Melbourne

"Špatný start do vydařené sezóny." Sainz o problému s MGU-K a promarněných bodech

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. BOTTAS, 2. HAMILTON, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Odhalování "nového" vozu

Renault chce první kilometry s novým vozem ujet už v sobotu, možná to ale…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Proč Ferrari v Austrálii propadlo? Vettel hovoří o potížích s vozem

  2. Ferrari svému nečekanému výpadku v Austrálii nerozumí, Itálie kritizuje "slabého" Vettela

  3. Mercedes postaru, Bottas s přehledem zdolal Hamiltona

  4. "Na Ferrari za sebou už nehledíme," říká Helmut Marko povzbuzený výkonem Hondy

  5. Ferrari se už v Bahrajnu nebude mít kam schovat. Podle Domenicaliho bude zase ve formě

  6. O pořadí rozhodl tým, Leclerc se musel stáhnout a zůstat za Vettelem

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud