Pirelli přivezlo loni do Austinu nově vyvinuté verze pro rok 2020 a všech 10 týmů si je mohlo během volných tréninků vyzkoušet. Teploty však byly v pátek dopoledne dost nízké, mnoho pilotů si na ně proto stěžovalo - obzvlášť když měly ještě méně gumy.
V Abú Zabí při posezónním testu již byly podmínky podstatně lepší a stáje si již nestěžovaly, k nasazení nových specifikací ale letos nedojde, protože se týmům nechtělo předělávat své vyvíjené monoposty - pneumatiky pro rok 2020 totiž měly odlišný profil, což má velký dopad na aerodynamiku. Proto se bude letos závodit s loňskými verzemi.
K testování nových pneumatik během závodních víkendů již docházet nebude. Podle Isoly by to sice bylo "možné u nových směsí," ale "když musíte otestovat zcela novou pneumatiku, pak jde zřejmě o špatný způsob."
Proč? Vozy je totiž třeba odlišně nastavit, větších změny včetně konstrukce mají dopad na vyvážení vozu. "Prototypy jsme všem v Austinu dodali, abychom viděli, jak se chovají. V budoucnu to podle mě není dobré plánovat test validace během závodního víkendu, pro týmy to je totiž nemožná zvládnout během třech hodin tréninku," říká Isola.
"Když se soustředí na svůj závodní víkend, musí nastavit auta pro něj, někdy testují nové díly. Pak v každém závodě dochází k evoluci dráhy. Když k tomu musíte porovnávat i novou pneumatiku se základem, pak je toho během tří hodin příliš," uvědomuje si sportovní šéf Pirelli.
"Ve skutečnosti musíme najít kompromis v podobě dalšího testu pneumatik během plánu, který je už tak dost nabitý. V takových podmínkách [závodního víkendu] je velmi nepravděpodobné, že provedou řádný test pneumatik.
Proto dáváme přednost tomu, aby se soustředili na vývoj pneumatik, když na to budou mít celý den. Mají auto, mohou si ho nastavovat a učinit řádná srovnání - dlouhé jízdy, krátké jízdy, odlišné podmínky, vliv odklonu kol, tlaků a dalších věcí. Pak můžeme provést řádné vyhodnocení," dodává Isola.