Nově vyvinuté produkty Pirelli si mohly vyzkoušet v Austinu i během dvoudenního testování minulý týden v Abú Zabí po skončení závodní sezóny. Byly navrženy pro nižší teplotní degradaci, menší přehřívání a širší pracovní rozpětí. Piloti však s nimi nebyli spokojeni.
Původně FIA homologovala nové pneumatiky, podle technických pravidel (článek 12.6.1) však bylo možné zůstat u letošních, pokud by se pro tento krok vyslovilo alespoň 70 % týmů. Pirelli by samozřejmě rádo uplatnilo výsledky svého vývoje, Mario Isola nicméně prohlásil, že by neměli problém pokračovat se současnými specifikacemi.
Podle šéfa Asociace jezdců velkých cen (GPDA) Romaina Grosjeana Formule 1 i příští rok zůstane u letošních pneumatik, jelikož se nechovaly o moc lépe ani v reprezentativnějším testu v Abú Zabí. Podle FIA ty nové v hlasování "jednomyslně" odmítly všechny týmy.
"Hlasování vedlo k jednomyslnému rozhodnutí týmů Formule 1 zachovat specifikaci pneumatik 2019 pro sezónu 2020. FIA by ráda poděkovala Pirelli i všem týmům za jejich práci a spolupráci na zlepšení pneumatik pro rok 2020 a dále. V každém případě budou lekce, jež jsme se naučily, neocenitelné pro další vývoj pneumatik v budoucnosti," stojí v prohlášení FIA.
Příští rok bude tím posledním, kdy na vozech F1 uvidíme 13" pneumatiky. Od roku 2021, kdy dojde k rozsáhlým změnám v technických i sportovních pravidel, přejdou na nízkoprofilové 18". Jejich testování včera v Abú Zabí zakončil Mercedes.