Vývoj Pirelli přišel vniveč, týmy nové pneumatiky pro rok 2020 jednomyslně odmítly

Petr Hlawiczka, 10. prosince 2019, 16:00 Google+

Týmy Formule 1 jednomyslně odmítly nové pneumatiky Pirelli, příští rok tak zůstanou u těch letošních.

Počet komentářů:  9 komentářů (Poslední 11.12. 07:52) Napište svůj názor
Pneumatiky Pirelli

Pneumatiky Pirelli | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Nově vyvinuté produkty Pirelli si mohly vyzkoušet v Austinu i během dvoudenního testování minulý týden v Abú Zabí po skončení závodní sezóny. Byly navrženy pro nižší teplotní degradaci, menší přehřívání a širší pracovní rozpětí. Piloti však s nimi nebyli spokojeni.

Původně FIA homologovala nové pneumatiky, podle technických pravidel (článek 12.6.1) však bylo možné zůstat u letošních, pokud by se pro tento krok vyslovilo alespoň 70 % týmů. Pirelli by samozřejmě rádo uplatnilo výsledky svého vývoje, Mario Isola nicméně prohlásil, že by neměli problém pokračovat se současnými specifikacemi.

Podle šéfa Asociace jezdců velkých cen (GPDA) Romaina Grosjeana Formule 1 i příští rok zůstane u letošních pneumatik, jelikož se nechovaly o moc lépe ani v reprezentativnějším testu v Abú Zabí. Podle FIA ty nové v hlasování "jednomyslně" odmítly všechny týmy.

img-responsive

Mercedes a Pirelli po tesu 18" pneumatik v Abú Zabí | foto: Mercedes AMG F1 Team

"Hlasování vedlo k jednomyslnému rozhodnutí týmů Formule 1 zachovat specifikaci pneumatik 2019 pro sezónu 2020. FIA by ráda poděkovala Pirelli i všem týmům za jejich práci a spolupráci na zlepšení pneumatik pro rok 2020 a dále. V každém případě budou lekce, jež jsme se naučily, neocenitelné pro další vývoj pneumatik v budoucnosti," stojí v prohlášení FIA.

Příští rok bude tím posledním, kdy na vozech F1 uvidíme 13" pneumatiky. Od roku 2021, kdy dojde k rozsáhlým změnám v technických i sportovních pravidel, přejdou na nízkoprofilové 18". Jejich testování včera v Abú Zabí zakončil Mercedes.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Vývoj Pirelli přišel vniveč, týmy nové pneumatiky pro rok 2020 jednomyslně odmítly

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 11.12.2019 07:52 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 9 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Mladý Charles Leclerc pronásleduje zkušeného Lewise Hamiltona

Domenicali vysvětluje, proč Hamilton nepřestoupí k Ferrari. Horner je zvědavý, jak si poradí s mladými talenty

Sergio Pérez při tréninku v Číně

Pérez je před novou sezonou optimista, "Můžeme udělat velký pokrok," říká

Briatore, Flavio

"Mohl jsem šéfovat Ferrari," říká Briatore. Kdy probíhala jednání?

Pierre Gasly se svou trofejí za druhé místo v závodě v Brazílii

"Gasly nese část viny, návrat do Toro Rosso ale zvládl mnohem lépe než než Kvjat," hodnotí Marko

Lewis Hamilton má našlápnuto k překonání rekordů legendárního Michaela Schumachera

"Dostal jsem se na jinou úroveň, budu jezdit jako stroj!" varuje své soupeře Hamilton

Charles Leclerc v tréninku v Soči

"Kdyby to nevyšlo, tak umřu!" Leclerc svou adrenalinovou zábavou naštval Ferrari

Williams se chce zlepšit a konečně se odrazit ze dna

Williams na rozdíl od loňska zvládl nárazové testy napoprvé. Proč si vybral Nissanyho?

Lando Norris s McLarenem MCL34 během tréninku v Brazílii

McLaren letos tak velký pokrok jako loni neudělá, uvědomuje si Brown. Vůz pro rok 2021 už má v tunelu

Robert Kubica v Japonsku

Vážné zranění? Kubica si nemyslí, že mělo na jeho formu vliv

Max Verstappen s Red Bullem RB15 během tréninku v Maďarsku

Honda musí odstranit kolísání své formy v závislosti na okruzích

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Lando Norris s McLarenem MCL34 v Brazílie

McLaren opouští šéf aerodynamiky, zamíří k Haasu?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Dostal jsem se na jinou úroveň, budu jezdit jako stroj!" varuje své soupeře Hamilton

  2. McLaren letos tak velký pokrok jako loni neudělá, uvědomuje si Brown. Vůz pro rok 2021 už má v tunelu

  3. Domenicali vysvětluje, proč Hamilton nepřestoupí k Ferrari. Horner je zvědavý, jak si poradí s mladými talenty

  4. Honda musí odstranit kolísání své formy v závislosti na okruzích

  5. Williams na rozdíl od loňska zvládl nárazové testy napoprvé. Proč si vybral Nissanyho?

  6. "Gasly nese část viny, návrat do Toro Rosso ale zvládl mnohem lépe než než Kvjat," hodnotí Marko

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud