Rozdíly mezi kvalifikaci a závodem překvapily nejednoho odborníka

Petr Hlawiczka, 20. března 2010, 16:00 Google+

Rozdíl mezi nejrychlejším koly, které jezdili piloti v kvalifikaci před Velkou cenou Bahrajnu a nejrychlejšími koly v závodě, překvapily nejednoho odborníka, včetně týmových inženýrů.

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 22.03. 15:30) Napište svůj názor
Fry, Nick

Fry, Nick | foto: Honda Racing F1

Sdílejte článek

Jistě, mezi superměkkou směsí, kterou piloti použili v kvalifikaci, a střední, na níž odjela větší část pilotů (viz tabulka níže; zastávky v boxech zde) druhou, delší část závodu, je jistý rozdíl díky jejich odlišným charakteristikám.

Rozdíl však byl větší, než měl být. I Martin Whitmarsh, šéf McLarenu přiznal, že téměř 5 vteřinové rozdíly nečekali: "Normálně byste čekali, že rozdíly budou těsnější, ke konci jsme však jezdili na tvrdší směsi. Po 30 kole, kdybychom počítali s degradací 0,1 vteřiny na kolo, by celkové zpomalení kvůli opotřebení pneumatik mělo činit 3 vteřiny."

K tomu je sice třeba přičíst rozdíl mezi závodním a kvalifikačním nastavením, možná i nějaký ten litr benzínu - jenže do pěti sekund toho stále dost chybí.


Pneumatiky použité v závodě
(SM - superměkká; Stř. - střednětvrdá směs)

Nick Fry ze stáje Mercedes GP také přiznal, že ho časy na kolo překvapily: "Pro mě byly obrovské rozdíly v časech překvapením - a to nejen mezi různými, ale i mezi stejnými vozy, a to kolo za kolem. Byl to trochu šok, takové velké odchylky jsme nečekali. Musíme přijít na to, proč tomu tak je a co s tím můžeme udělat."

V tabulce, v níž jsou piloti seřazeni dle nejrychlejších kol v závodě, uvádím u každého z nich nejlepší kolo z kvalifikace a závodu, v posledním sloupci pak odchylku mezi těmito dvěma časy. Průměrný rozdíl mezi nejrychlejším kvalifikačním a závodním kolem v Bahrajnu činil 5,31 vteřiny.

Nejmenší byl u pilotů Lotusu, na jejichž voze je třeba hodně zapracovat, aby se zlepšila zejména jeho kvalifikační rychlost. V závodě byl naopak poměrně příjemným překvapením - jak díky své spolehlivosti, tak i rychlosti.

Největší rozdíl - téměř 9 vteřin - jsme mohli zaznamenat u Kobajašiho s Di Grassim. Oba  ale skončili poměrně záhy po startu: Brazilec ve 3., Japonec ve 12. kole.

Vytisknout

Diskuze: Rozdíly mezi kvalifikaci a závodem překvapily nejednoho odborníka

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 22.03.2010 15:30 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Renault

Renault dostal výjimku pro úpravu motoru - zase!

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud