Stáj z Wokingu si v prvních závodech užíval výhody, která mu poskytlo pilotem ovládané oddělování vzdušných proudů za zadním křídlem.
Jeho rivalové již systém víceméně okopírovali: zatímco jezdci McLarenu jej ale ovládají kolenem, piloti Sauberu a Ferrari zakrývají kanál, jímž vede vzduch na zadní křídlo, rukou. To by mohlo při ovládání monopostu ve vysokých rychlostech pouze jednou rukou vést k nebezpečným situacím.
Týmům se však nelíbí hlavně zvýšené náklady, jež jsou s vývojem a zdokonalením tohoto systému spojené bez ohledu na možná bezpečnostní rizika. Proto většina z nich na schůzce FOTA souhlasila s tím, že tento systém v roce 2011 nebudou využívat.
Podle výkonného ředitele společnosti Mercedes GP Nicka Frye by F-kanály tomuto sportu daly jen velmi málo, proto i oni hlasovali pro jejich zákaz: "Osobně si myslím, že je třeba zarazit technologie, které nemají mimo F1 žádné využití. Vím, že do konce roku budeme mít F-kanál také, určitě i většina ostatních týmů, což neutralizuje jeho výhodu.
Vím, že je to zklamání pro ty, kteří s tímto nápadem přišli, ale to, na co si lidé musí zvyknout - stejně jako tomu bylo u dvojitých difuzorů - že zkrátka mohou mít velmi krátkou životnost. Musíme se zaměřovat na věci, které můžeme využívat i jinde. Kvůli toho jsem například velkým zastáncem KERSu," dodává Fry.