McLaren uvažuje o změně konceptu svého vozu pro rok 2020. O kolik F1 zpomalí v roce 2021?

Petr Hlawiczka, 25. září 2019, 06:30 Google+

Technický ředitel McLarenu James Key přiznává, že si pohrávají s myšlenkou změnit už před příští sezónou Formule 1 koncept současného monopostu. Vyjadřuje se také k otázce zpomalení vozů v přelomovém roce 2021.

Počet komentářů:  8 komentářů (Poslední 26.09. 12:39) Napište svůj názor
Lando Norris s McLarenem MCL34 v Singapuru

Lando Norris s McLarenem MCL34 v Singapuru | foto: McLaren

Sdílejte článek

McLaren je v šampionátu s náskokem 22 na 4. místě před Renaultem, svým dodavatelem pohonných jednotek, zatímco loni skončil šestý. Letos se mu podařilo vyřešit svou slabinu v pomalých zatáčkách, zlepšení bylo patrné zejména od Velké ceny Španělska. A protože chce dosáhnout dalšího pokroku, tak přemýšlí o změně konstrukční filozofie svého vozu.

"Myslím, že se musíme podívat na určité koncepční změny - zkrátka proto, že se díváme kupředu. I když je potenciálně na horizontu změna v pravidlech [v roce 2021], hledíme před sebe," začíná technický ředitel, jenž k McLarenu přešel letos z Toro Rosso.

Proč měnit letošní dobré auto?
"Chceme zjistit, jak můžeme začít vytvářet přítlak, který by nám umožnil dosáhnout skutečných pokroků směrem k těm na čele. Všichni kolem nás dělají totéž. Proto si myslím, že potřebujete určité koncepční změny," vysvětluje Key.

img-responsive

Přípravy v Singapuru | foto: Pirelli

"Ale pokud jde o čísla týkající se auta, tak si myslím, že na tom momentálně není špatně. Na trati, jako je Singapur, jsme byli na rovinkách hodně rychlí, efektivní tedy je, nicméně dokážeme generovat takovou úroveň přítlaku, který potřebujete - alespoň pro boj s kluky kolem nás," hodnotí letošní monopost.

Nyní neřeší jen otázku, kolik svého času ještě věnovat současnému vozu, ale i rozdělení zdrojů pro vývoj aut pro rok 2020 a 2021: "Jde o přechodné období, ale nemyslím si, že jde o jasné rozhodnutí. Někdy řeknete, že jsme s letošním rokem hotovi, protože se nepovedl, daří se vám nebo proto, že jste v území nikoho - pod žádnou hrozbou."

"Myslím, že u nás se letos objevuje pozitivní směr. Trochu to dává smysl pokračovat v učení o něco déle, ale zároveň se soustředit na příští rok," popisuje Key.

img-responsive

Koncept monopostu pro rok 2021 v aerodynamickém tunelu v Hinwilu | foto: Formula1.com

K jak velkému zpomalení dojde? Pokud vůbec...
A zatímco někteří předpokládají velké zpomalení formulí v roce 2021 - například podle šéfa Racing Pointu Otmara Szafnauera až o 7 sekund, tak technický ředitel McLarenu to tak dramaticky nevidí.

"Dojde k poklesu přilnavosti u 18" pneumatik? Možná, půjde o odlišnou zvěř. O aerodynamice můžete říct, že bude trochu jednodušší než nyní, existuje ale spousta jiných mechanismů pro generování výkonnosti aerodynamikou. A motory zůstanou stejné.

Proto musíme nejdříve zjistit, jak tyto věci budou fungovat společně, abychom si udělali lepší obrázek. Ale nehovoříme o ohromných změnách, to bych momentálně netvrdil. Vlastně by si [vozy] mohly být celkem blízko, ale uvidíme," dodává Key.

Vytisknout

Diskuze: McLaren uvažuje o změně konceptu svého vozu pro rok 2020. O kolik F1 zpomalí v roce 2021?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 26.09.2019 12:39 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 8 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Speed, Scott

Vypátrali jsme: Kam zmizel Scott Speed z F1?

Lewis Hamilton a Valtteri Bottas po závodě v Turecku

Psychologické hry v Mercedesu? Když se Lewis naštve..., promluvil Bottas

Charles Leclerc v 1. tréninku na GP Toskánska 2020

Od zuřícího šéfa až po jubileum. Vozy F1 mění tradiční barvy na některé závody z různých důvodů

Souboj Russella s Albonem a Norrisem v Soči

V sezóně 2020 předjíždění ubylo. Co je příčinou a jak se letos změní minimální hmotnost?

Charles Leclerc v závodě v Abú Zabí

Pátý pilot s koronavirem. Zprávu potvrdila hvězda Ferrari

Prezentace vozu Alpine A521

Alpine představuje své nové auto A521 a zbarvení + VIDEO

Lawrence Stroll, otec mladého Lance

"Kdyby nebyl mým synem, jeho místo v F1 by nikdo nepozchybňoval," hájí Lance Strolla otec

Max Verstappen s Red Bullem RB16 v Abú Zabí

Mělo Ferrari lepší auto než Red Bull? "Max dělá takové rozdíly, může se postavit Hamiltonovi," tvrdí Jos Verstappen

Úvodní kolo závodu v Mexiku za plných tribun

F1 upravuje kalendář: Austrálii odsouvá na listopad, přidává Imolu, Čína zřejmě vypadne

Cyril Abiteboul v Soči

Abiteboul s okamžitou platností u Renaultu končí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Romain Grosjean a Kevin Magnussen ve Velké ceně Belgie

Staré a nové díly dohromady, Haas stále tápe. V Rusku nasadí hybridní balík u…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Jasná chyba, Mazepin musí dospět," zlobí se šéf Haasu

  2. Psychologické hry v Mercedesu? Když se Lewis naštve..., promluvil Bottas

  3. Smlouva s Ferrari už byla připravená, říká Button. Kdy mohl zamířit do Maranella?

  4. Alpine představuje své nové auto A521 a zbarvení + VIDEO

  5. Od zuřícího šéfa až po jubileum. Vozy F1 mění tradiční barvy na některé závody z různých důvodů

  6. Mělo Ferrari lepší auto než Red Bull? "Max dělá takové rozdíly, může se postavit Hamiltonovi," tvrdí Jos Verstappen

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud