McLaren uvažuje o změně konceptu svého vozu pro rok 2020. O kolik F1 zpomalí v roce 2021?

Petr Hlawiczka, 25. září 2019, 06:30 Google+

Technický ředitel McLarenu James Key přiznává, že si pohrávají s myšlenkou změnit už před příští sezónou Formule 1 koncept současného monopostu. Vyjadřuje se také k otázce zpomalení vozů v přelomovém roce 2021.

Počet komentářů:  8 komentářů (Poslední 26.09. 12:39) Napište svůj názor
Lando Norris s McLarenem MCL34 v Singapuru

Lando Norris s McLarenem MCL34 v Singapuru | foto: McLaren

Sdílejte článek

McLaren je v šampionátu s náskokem 22 na 4. místě před Renaultem, svým dodavatelem pohonných jednotek, zatímco loni skončil šestý. Letos se mu podařilo vyřešit svou slabinu v pomalých zatáčkách, zlepšení bylo patrné zejména od Velké ceny Španělska. A protože chce dosáhnout dalšího pokroku, tak přemýšlí o změně konstrukční filozofie svého vozu.

"Myslím, že se musíme podívat na určité koncepční změny - zkrátka proto, že se díváme kupředu. I když je potenciálně na horizontu změna v pravidlech [v roce 2021], hledíme před sebe," začíná technický ředitel, jenž k McLarenu přešel letos z Toro Rosso.

Proč měnit letošní dobré auto?
"Chceme zjistit, jak můžeme začít vytvářet přítlak, který by nám umožnil dosáhnout skutečných pokroků směrem k těm na čele. Všichni kolem nás dělají totéž. Proto si myslím, že potřebujete určité koncepční změny," vysvětluje Key.

img-responsive

Přípravy v Singapuru | foto: Pirelli

"Ale pokud jde o čísla týkající se auta, tak si myslím, že na tom momentálně není špatně. Na trati, jako je Singapur, jsme byli na rovinkách hodně rychlí, efektivní tedy je, nicméně dokážeme generovat takovou úroveň přítlaku, který potřebujete - alespoň pro boj s kluky kolem nás," hodnotí letošní monopost.

Nyní neřeší jen otázku, kolik svého času ještě věnovat současnému vozu, ale i rozdělení zdrojů pro vývoj aut pro rok 2020 a 2021: "Jde o přechodné období, ale nemyslím si, že jde o jasné rozhodnutí. Někdy řeknete, že jsme s letošním rokem hotovi, protože se nepovedl, daří se vám nebo proto, že jste v území nikoho - pod žádnou hrozbou."

"Myslím, že u nás se letos objevuje pozitivní směr. Trochu to dává smysl pokračovat v učení o něco déle, ale zároveň se soustředit na příští rok," popisuje Key.

img-responsive

Koncept monopostu pro rok 2021 v aerodynamickém tunelu v Hinwilu | foto: Formula1.com

K jak velkému zpomalení dojde? Pokud vůbec...
A zatímco někteří předpokládají velké zpomalení formulí v roce 2021 - například podle šéfa Racing Pointu Otmara Szafnauera až o 7 sekund, tak technický ředitel McLarenu to tak dramaticky nevidí.

"Dojde k poklesu přilnavosti u 18" pneumatik? Možná, půjde o odlišnou zvěř. O aerodynamice můžete říct, že bude trochu jednodušší než nyní, existuje ale spousta jiných mechanismů pro generování výkonnosti aerodynamikou. A motory zůstanou stejné.

Proto musíme nejdříve zjistit, jak tyto věci budou fungovat společně, abychom si udělali lepší obrázek. Ale nehovoříme o ohromných změnách, to bych momentálně netvrdil. Vlastně by si [vozy] mohly být celkem blízko, ale uvidíme," dodává Key.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: McLaren uvažuje o změně konceptu svého vozu pro rok 2020. O kolik F1 zpomalí v roce 2021?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 26.09.2019 12:39 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 8 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Charles Leclerc a Max Verstappen na tiskovce v Monaku

Leclerc nebo Verstappen? Irvine říká, kdo má podle něj vyšší potenciál

Carlos Sainz s McLarenem MCL34 v Suzuce

"McLaren byl v Suzuce tak rychlý, že to Ferrari vzdalo," těší Sainze. Poprvé také držel tempo s Red Bullem

Lewis Hamilton v závodě v Soči

Hamilton prozrazuje s čím není u letošního Mercedesu spokojený

Sebastian Vettel v Japonsku

"Žádné změny." Vettel si svůj kvalifikační pokrok a rekord v Suzuce nedokáže vysvětlit

Sebastian Vettel v závodě v Japonsku

Vyhrál by Vettel, nebýt špatného startu? Binotto poodkryl pozadí GP Japonska

Lando Norris s McLarenem MCL34 v Suzuce

Férové závodění? Albon vystrčil Norrise z dráhy, ten je ale rád, že soupeř za kolizi nebyl potrestán + VIDEO

Max Verstappen v tréninku v Soči

Verstappen při kolizi s Leclercem přišel o 25 % přítlaku. Proč ho Red Bull nenechal závod dokončit? + VIDEO

Robert Kubica u mechaniků Williamsu

V boxech opět exceloval Williams, jaké strategie volily týmy v Japonsku?

Charles Leclerc s Ferrari SF90

Časy a rychlosti v sektorech: Přetlačovaná Hamiltona s Leclercem, jenž předvedl neskutečnou věc + VIDEO

Racing Point je přesvědčen, že Renaulty nebyly v Suzuce legální

Protest proti Renaultu uznán, rozhodnutí chvíli potrvá

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. LEC... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Romain Grosjean a Kevin Magnussen ve Velké ceně Belgie

Staré a nové díly dohromady, Haas stále tápe. V Rusku nasadí hybridní balík u…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Bottas znovu před Hamiltonem, Red Bull před Ferrari. Rozhodnou časy 2. tréninku o pořadí na startu? +VIDEO

  2. Dodatečné vyšetřování Leclerca opět mění výsledky

  3. "F1 za deště jezdit nemůže, vypadáme směšně," prohlásil Räikkönen

  4. Vyhrál by Vettel, nebýt špatného startu? Binotto poodkryl pozadí GP Japonska

  5. Dříve ukončenou GP Japonska vyhrál Bottas, Mercedes slaví 6. titul v řadě za sebou + VIDEO

  6. Protest proti Renaultu uznán, rozhodnutí chvíli potrvá

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud