Polák již v záři oznámil, že v příští sezóně s Williamsem pokračovat nebude. Nyní má na stole více nabídek, kromě Haasu se o něj zajímá i Ferrari, které zvažuje, že by jej využilo jako rezervního jezdce pro týmy využívající jeho motory.
Kubica se má rozhodnout již brzy: "Momentálně s tím tak trochu vyčkáváme. Za ty dva týdny se nic nepohnulo a já doufám, že příští týden dostaneme zprávu," potvrzuje Steiner, jenž si příští rok ponechá oba současné závodní jezdce: Romaina Grosjeana a Kevina Magnussena.
"Je to spíše na jeho straně. Musí se rozhodnout, co chce dělat. My trpělivě vyčkáváme. Pro něj jde o velké rozhodnutí, proto respektuji to, co dělá, že to vyžaduje čas a že si to řádně promýšlí," pokračuje šéf amerického týmu, jemuž patří v šampionátu až 9. místo před Williamsem, zatímco loni skončil šestý.
Co když Kubica nepřijme jejich nabídku? V tom případě má Haas záložní plán. "Doufám, že se k něčemu dostaneme, protože my také potřebujeme všechno uzavřít. Čas běží, příští rok se rychle blíží."
Současný pilot Williamsu by jim pomáhal s vývojem monopostu pro rok 2021. Americký tým čelí náročnému rozhodnutí, kolik zdrojů vymezit nástupci letošního neúspěšného vozu VF-19 a kolik tomu pro rok 2021 stavěnému dle zcela nových pravidel.
Podle Steinera tým rozhodne na počátku příštího roku, jak k tomuto kompromisu přistoupí: "Před několika týdny jsme se rozhodli, co budeme dělat. Momentálně chceme zajistit, abychom v roce 2020 měli to nejlepší auto. Máme několik lidí pracujících na tom pro rok 2021, ale řekli jsme si, že se na počátku příštího roku rozhodneme, jak rychle k němu přesuneme své úsilí."
O víkendu jej čeká závod v Brazílii, kde přivezl jeden kus svého nového předního křídla. Tentokrát jej bude mít k dispozici Grosjean poté, co jej před dvěma týdny testoval na svém voze jeho týmový kolega Magnussen. Týmu se letos stále nepodařilo plně porozumět svému letošnímu autu a pneumatikám a vyřešit velký rozdíl mezi kvalifikační a závodní rychlostí.