F1 je po přestávce zpět, v Zandvoortu nejrychlejší Verstappen před Alonsem

Petr Hlawiczka, 25. srpna 2023, 13:30 Google+

ZANDVOORT - 1. TRÉNINK; Nejrychlejší čas úvodního tréninku v Holandsku předvedl domácí Max Verstappen s Red Bullem, nejblíže mu byli Fernando Alonso s Lewisem Hamiltonem. Jízdy byly v závěru na 8 min přerušeny po havárii Nica Hülkenberga.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Letecký pohled na okruh v Zandvoortu

Letecký pohled na okruh v Zandvoortu | foto: Formula1.com

Sdílejte článek

Jako první se ve 12:30 vydal k průzkumu Cunoda následovaný Magnussenem, kterému Haas prodloužil smlouvu na příští rok, stejně jako jeho týmovému kolegovi Hülkenbergovi.

Teplota vzduchu dosahovala 20 °C a trať  mezi písečnými dunami na slunci 32 °C. Pirelli do Holandska přivezlo ty nejtvrdší směsi, které může nabídnout, tj. C1 až C3. Zvláštností Zandvoortu jsou klopené zatáčky zvyšující vertikální síly působící na kola - jedna z nich má až 18 °.

Ferrari do tréninku nasadilo Roberta Shwartzmana místo Carlose Sainze. Se svými mladíky budou v posledních 10 závodech následovat také další týmy, protože mají povinnost jim dát prostor alespoň dvakrát během sezóny.

Domácí hrdina Verstappen zapsal úvodní okruh za 1:15,393, na chvíli jej překonal Hamilton (1:13,954), ale Holanďan hned kontroval časem 1:13,275 a 1:13,191 min.

Aston Martin do Holandska přivezl velký balík vylepšení, která čítají novou podlahu a difuzor. Tato britská stáj dosáhla díky Fernandovi Alonsovi v úvodních 8 podnicích šestkrát na pódium, poté ji však rychlostně předstihli Mercedes, Ferrari i McLaren.

Během tréninku se zaměřuje na jízdy konstantní rychlostí na rovinkách, data z toho jsou živě přenášeny do továrny, kde se budou snažit inženýři zjistit, jestli nová podlaha dělá to, co má dělat. Stroll se však rychle vrátil do boxů s nějakým problémem, když si stěžoval na "legrační zvuk," na kontě mu zůstaly jen 2 kola, Alonso si trať zkrátil průjezdem štěrkovou zónou.

Většina týmů přitom již ve svých aerodynamických tunelech přesunula svou pozornost ve vývoji k budoucím monopostům, vylepšení pro ty letošní se dostávají do výroby a například Red Bull ta poslední nasadí v Singapuru.

V polovině tréninku jako první přezul na měkké pneumatiky Sargeant a hned vystřelil do čela (1:12,814), o 377 tisícin před Verstappena. Během chvilky na to reagoval Pérez (1:12,439 a 12:323) i Albon s druhým Williamsem (1:12,447).

Osmnáct minut před koncem havaroval v předposlední zatáčce Hülkenberg - po smyku skončil u bariéry z pneumatik, vůz ale neměl po lehkém kontaktu s ní moc poškozený. Trénink byl přerušen červenými vlajkami.

Haas zde má také pár novinek, o nichž šéf Steiner řekl: "Uvidíme, jak budou fungovat ta vylepšení, která jsme přivezli na trať pro tento závod. Je to dost pozitivní. Ještě nevím, co teď budeme dělat, ale budeme se hodně snažit. Zatím nevíme, jak na tom budeme zítra nebo v neděli."

K Nicově nehodě řekl: "Vypadá to, že má poškozené přední křídlo. Jde o to nové a moc jich nemáme. Uvidíme, jestli ho dokážeme opravit nebo ne. Máme ještě jedno, ale je jediné, takže se musíme rozhodnout, jestli to s ním riskneme odpoledne či nikoliv.

Provoz byl obnoven na posledních 10 minut, z garáži vyrazili všichni kromě Strolla, u kterého mechanici řešili technické potíže s pohonnou jednotkou, kterou odebírají od Mercedesu. Ocon z Alpine hlásil problém se zaseknutým plynem: "Auto jelo samo, i když jsem zpomalil."

Verstappen hned předvedl své umění časem 1:11,852, Alonso byl o 0,278 sekundy zpět (1:12,130), Hamilton ztrácel téměř čtyři desetiny (1:12,225). Ferrari skončilo hodně nízko, nejezdilo však vůbec na měkkých pneumatikách: Leclerc 16. a Shwartzman 19. Ten si v závěru do rádia postěžoval na super nestabilní zadní část vozu SF-23.

Max. rychlosti (v km/h): 1. Albon 324, 2. Verstappen 323, 3. Leclerc 322, 4. Sargeant 321, 5. Shwartzman 321, 6. Pérez 320, 7. Magnussen 320, 8. Zhou 320.

GP Holandska (Circuit Park Zandvoort)1. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 1 Max VERSTAPPEN nldOracle Red Bull Racing1:11,852
2. 14 Fernando ALONSO espAston Martin Aramco Cognizant 1:12,130
3. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes-AMG Petronas F1 Team1:12,225
4. 11 Sergio PÉREZ mexOracle Red Bull Racing1:12,323
5. 23 Alexander ALBON thaWilliams Racing1:24,447
6. 4 Lando NORRIS gbrMcLaren F1 Team1:12,460
7. 2 Logan SARGEANT usaWilliams Racing1:12,617
8. 81 Oscar PIASTRI ausMcLaren F1 Team1:12,658
9. 22 Juki CUNODA jpnScuderia AlphaTauri1:12,749
10. 31 Esteban OCON fraBWT Alpine F1 Team1:12,802
11. 63 George RUSSELL gbrMercedes-AMG Petronas F1 Team1:12,813
12. 10 Pierre GASLY fraBWT Alpine F1 Team1:12,895
13. 33 Daniel RICCIARDO ausScuderia AlphaTauri1:12,990
14. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkMoneyGram Haas F1 Team1:13,322
15. 77 Valtteri BOTTAS finAlfa Romeo F1 Team Stake1:13,448
16. 16 Charles LECLERC mcoScuderia Ferrari1:13,519
17. 24 Guanyu ZHOU chnAlfa Romeo F1 Team Stake1:13,826
18. 27 Nico HÜLKENBERG deuMoneyGram Haas F1 Team1:14,023
19. 39 Robert SHWARTZMAN isrScuderia Ferrari1:14,803
20. 18 Lance STROLL canAston Martin Aramco Cognizant -

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: F1 je po přestávce zpět, v Zandvoortu nejrychlejší Verstappen před Alonsem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Sergio Pérez stojí na rozhraní mezi bytím a nebytím

Zaručené zprávy týkající se Péreze, nebo jenom (před)poslední dohady?

Vítejte v malém zamyšlení nad událostmi posledních dnů

Hrstka ohlédnutí za Maxem, penalizacemi a novou krví

Lando Norris s McLarenem

Příliš přísná penalizace Norrise? McLaren žádá FIA o přezkoumání způsobu udělování trestů + VIDEO

Kevin Magnussen byl jedním z nejvíce rozzlobených pilotů (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po Grand Prix: Odhodlání všech před posledním závodem roku

Smůla a současně hrdinský výkon - to byl Lando Norris v Kataru

Grand Prix pokutového bloku zvládl nejlépe Verstappen

Lewis Hamilton s Toto Wolff počítají vzájemnou spolupráci na poslední hodiny (Ilustrační foto)

Prohlášení po kvalifikaci: Očekává se závod spíše strategický než bojovný

Max Verstappen se vrátil do čela startovního pole po pěti měsících a jednom dnu (ilustrační foto)

V kvalifikaci poprvé od GP Rakouska vítězí Verstappen, Ferrari ztrácejí dech

Nico Hülkenberg vybojoval pro Haas další nesmírně důležité body.

Russella porazil týmový dvojblok McLarenu, pořadí se měnilo na cílové rovince

Valtteri Bottas v posledních podnicích letošní sezóny přikládá pod kotel (ilustrační foto)

Kvalifikace na sprint vyšla nejlépe Norrisovi, Ferrari zaostává a Pérezův pád pokračuje

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

V Katartu začíná nejlépe Leclerc. Mercedesy a Verstappen se ztrátou

  • Pátek

    • 1. Trénink (10:30 - 11:30)
    • 2. Trénink (14:00 - 15:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (11:30 - 12:30)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Aerodynamický tunel

"Nový aerodynamický tunel představuje pro F1 tým obrovskou změnu," potvrzuje…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Příliš přísná penalizace Norrise? McLaren žádá FIA o přezkoumání způsobu udělování trestů + VIDEO

  2. Russella porazil týmový dvojblok McLarenu, pořadí se měnilo na cílové rovince

  3. PROHLÁŠENÍ po Grand Prix: Odhodlání všech před posledním závodem roku

  4. V Katartu začíná nejlépe Leclerc. Mercedesy a Verstappen se ztrátou

  5. Kvalifikace na sprint vyšla nejlépe Norrisovi, Ferrari zaostává a Pérezův pád pokračuje

  6. Grand Prix pokutového bloku zvládl nejlépe Verstappen

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud