"Rychlost ukázala, že jsme mohli být nejlepší ze zbytku pole," mrzí šéfa Haasu

Petr Hlawiczka, 26. listopadu 2019, 06:20 Google+

Letošní monopost Haasu prokazoval záblesky skvělé rychlosti, díky níž mohl končit za nejlepší trojicí. S vozem se týmu ale nakonec špatně pracovalo, situaci nepomohl ani nefungující velký balík vylepšení představený před Velkou cenou Španělska.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 29.11. 17:48) Napište svůj názor
Kevin Magnussen v kvalifikaci v americkém Austinu

Kevin Magnussen v kvalifikaci v americkém Austinu | foto: Haas F1 Team

Sdílejte článek

Do sezóny vstoupil americký tým velmi dobře - Romain Grosjean zajel v kvalifikaci na Velkou cenu Austrálie šestý a Kevin Magnussen sedmý nejrychlejší čas, dánský pilot se následující den v závodě dostal na šestou příčku a vybojoval prvních osm bodů.

Jeho závodní rychlost ale byla obvykle horší než ta kvalifikační, tým nedokázal udržet pneumatiky v tom správném pracovním rozmezí, což mělo vyřešit rozsáhlé vylepšení aerodynamiky dovezené do Barcelony. To ale nefungovalo, na což hned piloti poukazovali. Inženýři se ho však snažili držet a vylepšovat, nakonec se ke konci sezóny přeci jen vrátili k prvotní specifikaci vozu, s níž se v kvalifikaci v Brazílii oba vozy kvalifikovali opět do první desítky.

"Mohli jsme být na dobré místě. Nemáme koho vinit, pouze sami sebe, že jsme nezareagovali řádně a adekvátně, když jsme měli. Musíme se z toho zkrátka poučit a nevydat se stejnou cestou znovu. Jsem si toho dobře vědom. Snad příští rok začneme opět tak dobře, jak letos, ale ve vývoji budeme pokračovat," ohlíží se Steiner a lituje, že více nenaslouchal zpětné vazbě pilotů.

"Pro tým šlo o náročnou sezónu, nemůžeme ignorovat tvrdou práci všech... Auto jsme vždy provozovali tím nejlepším způsobem, jakým to šlo. Z osla nikdy neuděláte dostihového koně, ale zkoušeli jsme to," hodnotí jezdec Romain Grosjean.

img-responsive

Haas do sezóny vstoupil velmi dobře, pak se ale začal propadat | foto: Haas F1 Team

Jeho šéf nevěří, že by se jejich kvalifikační rychlost nějak moc změnila, kdyby pokračovali ve vývoji, ta závodní by však byla hodně odlišná: "Nemyslím si, že by šlo o půl sekundy, jde spíše o stabilitu v závodě. V tom jsme zaostávali, a to souvisí s vyšším přítlakem. Pokud byste tedy měli půl sekundy, pak bychom byli tam, kde v Melbourne - nejlepší ze zbytku [pole]."

Haas se místo toho postupně propadl ze čtvrtého na deváté místo mezi konstruktéry, přestože mohl těžit ze spolupráce s Ferrari a využívat tu nejsilnější pohonnou jednotku v poli. Osmá Alfa Romeo nasbírala dvakrát více bodů než americká stáj. V Brazílii se jeho soupeři navíc po divokém průběhu dostali na pódium - Toro Rosso skončilo druhé, McLaren třetí.

"Myslím, že to je pro sport dobré, když se tito lidé dostanou na pódium. Je to samozřejmě i frustrující, měli jsme tam být my, ne oni. Nezlobím se na ně. Dostali šanci a využili příležitosti, my nikoliv. Můžeme si za to sami," uznává Steiner.

"Nemůžete je z toho obviňovat, protože odvedli lepší práci. Je to tak, že se musíme podívat v zrcadle sami na sebe, a ne na to, co udělali ostatní. Musíme být stejně dobří jako oni, ale nemůžeme říct, že tam neměli být. Udělali tu správnou věc. Na počátku tak dobří nebyli, ale předběhli nás. To, co jsme udělali my, nebylo správné. Musíme být sami k sobě brutálně upřímní," dodává šéf Haasu.

Vytisknout

Diskuze: "Rychlost ukázala, že jsme mohli být nejlepší ze zbytku pole," mrzí šéfa Haasu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 29.11.2019 17:48 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Bývalý šéf Formule 1 Bernie Ecclestone

Ecclestone si nemyslí, že Mercedes zůstane v F1. Jakou radu má pro Hamiltona?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud