Jde o to, že před závodem se paddockem rozšířily zvěsti, že pokud by Ferrari opět dosáhlo kvalitního výsledku, nejspíš budou soupeři požadovat, aby došlo k pečlivé prověrce jejich pohonných jednotek. Zlepšení výkonnosti italských monopostů evidentně nedává spát konkurenci, která si stěžuje, že ztrácí způsobem, který není přirozený.
"Byli bychom vlastně šťastní, kdyby někdo s protestem přišel, protože by se pak jenom ukázalo, jaké to jsou nesmysly a zastavilo to všechny ty zvěsti," svěřil se serveru motorsport.com šéf Ferrari Mattia Binotto s tím, že by vlastně přímo ve středu rodících se dohadů mohl Ferrari očistit své jméno.
Je bláhové se domnívat, že by na přímý dotaz u jednotlivých šéfů ostatních stájí někdo uvedl nějaké konkrétní kroky, většinou se vyjádřili v tom smyslu, že o potenciálním protestu nemají potuchy. Motorsport.com ale uvádí, že v jednom případě - pochopitelně nejmenovaném - dostal odpověď: "Nemohu o tom mluvit!" Naproti tomu některá periodika hovoří o stížnosti jako o hotové věci a pokud nebude údajně uplatněna v Mexiku, přijde na řadu v USA.
"Ferrari je na rovinkách nesmírně rychlé, Sebastian Vettel byl v závodní stopě o 0,89 vteřiny rychlejší. Když se na věc podíváme obecně, Honda s blíží Mercedesu a dotahuje se i Renault. Takže standardním měřítkem je nyní Ferrari. A není to zanedbatelný, nýbrž neuvěřitelně velký rozdíl. Takový, že naše jediná šance je v zatáčkách," podotkl Christian Horner, který patří mezi nejhlasitější komentátory rychlosti scuderie Ferrari.