PROHLÁŠENÍ po závodě: I přes vítězství se Hamilton v Mexiku trápil

Jana Šrámková / Robert RoBertino Pavelka / Pavel Mandát, 27. října 2019, 21:59 Google+

Jak hodnotí dnešní závod v Mexiku jednotliví piloti a představitelé týmů?

Počet komentářů:  111 komentářů (Poslední dnes 03:20) Napište svůj názor
Lewis Hamilton gratuluje Charlesovi Leclercovi k vítězství v závodě v Itálii na Monze

Lewis Hamilton gratuluje Charlesovi Leclercovi k vítězství v závodě v Itálii na Monze | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

MERCEDES

Lewis Hamilton, 1. místo
Je to neuvěřitelný výsledek. Kluci i nadále pracovali velmi tvrdě. Přijeli jsme s tím, že tu asi budeme muset dohánět, věděli jsme, že to bude těžký závod, ale zvládli jsme ho. Měl jsem trošku poškozený vůz kvůli problému s podlahou, takže jsem se trošku trápil, ale jel jsem dál a ten druhý stint vypadal velmi dlouze. Ale jsem moc vděčný. Co se čekání na titul týče, to mi nevadí. Miluji závodění, takže to beru jeden závod po druhém. Tento závod jsem chtěl vyhrát už dlouho, takže jsem neskutečně vděčný za tuhle příležitost.

Valtteri Bottas, 3. místo
Užil jsem si to, když vezmu úvahu včerejšek, je to dobrý výsledek. Nemyslím, že jsem mohl získat víc, vzhledem ke startovní pozici, takže je to dost dobré, když nad tím takhle přemýšlím. Cítím se dobře a rozhodně lépe než touto dobou loni. V autě se cítí spokojeně a v tom musím pokračovat.

Toto Wolff, šéf týmu
Nevěděli jsme, jestli Lewisovi vydrží pneumatiky. Byl to pokus. Viděli jsme, že Ricciardo jel dobře a mysleli, že to zvládne, ale v autě to je hodně zvláštní pocit, jet 47 kol na stejných pneumatikách. Kdo to mohl čekat, když jsme startovali třetí a šestí. Nakonec je z toho první a třetí místo. To je neobvyklé. Ukazuje to, jak těžké je to takhle vepředu s rozhodováním, abychom nezahodili vítězství. Je to lehčí, když nemáte co ztratit.

FERRARI

Sebastian Vettel, 2. místo
Pneumatiky tu překvapivě fungovaly velmi dobře. Byl to intenzivní závod a neměl jsem vůbec chvilku klidu. Valtteri byl za mnou a tlačil na to v posledním stintu než jsem se mohl soustředit na Lewise. Lewis většinu druhého stintu jen kroužil až do chvíle, kdy se to sjelo a potom mu zbylo dost pneumatik. Jsem spokojen, protože to byl dobrý závod, ale možná jsme mohli být se strategií trošku ostřejší.

Charles Leclerc, 4. místo
První zastávku jsme udělali hodně brzy, abychom pokryli Albona, předpokládali jsme, že závod se pojede na dva pit-stopy. Ostatní ale zůstali u strategie jedné zastávky, takže to bylo pro mě obtížné. Druhý stint nebyl nijak skvělý. Na téhle střední směsi jsem se necítil dobře a nevím proč. První byla mnohem lepší, musíme to prověřit a zanalyzovat. Posledních pár víkendů a dnes strategie nebyla povedená. Měl jsem rádiem požádat o rozhodnější řešení a pokusit se týmu pomoci rozhodnutím z mé strany, jako to udělal Seb. Musím se z toho poučit, snad nebude pozdě.

Mattia Binotto, šéf týmu
Není pochyb, že nemůžeme být dnes šťastní, když jsme startovali z prvních dvou míst a očekávali jiný výsledek. Bylo to dlouhé odpoledne a věděli jsme, že s ohledem na pneumatiky to bude těžký závod. Co se strategie týče, zariskovali jsme a rozhodli se pro hodně časnou zastávku, což uděláte, když nejste v čele. Dvě zastávky se zdály být dobrým řešením, ale Charlesův druhý stint na středně tvrdé směsi nebyl dobrý - musíme pochopit, proč tomu tak bylo. Také ztratil nějaký čas při pit-stopu, což ho na konci závodu znevýhodnilo. Nepředvídatelné chování pneumatik dnes bylo asi největším překvapením. Ale nakonec si myslím, že jsme dnes měli slušné tempo a dohromady s výborným včerejškem jsme klidní a těšíme se na další závody.

RED BULL

Alexander Albon, 5. místo
Dnes to bylo dobré a užil jsem si to. Myslím, že můj nejlepší závod, vedoucí jezdci nebyli daleko přede mnou. Po startu jsem byl i třetí a doufal, že budu bojovat o pódium, ale strategie jedné zastávky byla nakonec lepší. Já musel jet na dvě. Ale nejsem si jistý, že bychom měli pneumatiky na to, abych zvládl jet jen jednu. Ztratil jsem čas v provozu, ale to je tady celkem běžné. A měli jsme nejrychlejší zastávku, to mi hrálo do karet. Skvělá práce mechaniků a jsem rád, že jsem se jim takto odměnil. Celkově jsem spokojen a zlepšuji se, což je důležité. Výsledky se dostavují a zbývá pár dalších závodů pro další zlepšení.

Max Verstappen, 6. místo
Samotný start byl dobrý, ale pak Hamilton zamířil na vnější okraj trati a šel v zatáčce 2 na brzdy, neměl jsem místo a musel jsem vyjet z trati - ale dobře, to se může stát. Pak jsem bojoval s Valtterim, předjel jsem ho zevnitř, byl jsem vedle něj a myslím, že mě neviděl. Předjel jsem ho, když začal zatáčet a poté trefil mou pravou pneumatiku. Musel jsem absolvovat celý okruh s defektem. Proto jsme vsadili na jednu zastávku, byla pochopitelně velmi špatná, takže jediným možným výsledkem bylo šesté místo. Rychlost byla dobrá, auto také - je škoda, že jsem nemohl dojet na lepší pozici.

Christian Horner, šéf týmu
Po slušném startu Max bojoval s Lewisem kolo na kolo a ztratil pozici, když vyjel na trávu. Když se vracel, Valtteri do něj ťukl a poškodil trošku pneumatiku a křídlo. Musel do boxů a bylo po závodě. Jel potom 66 kol na jedné sadě. Alex jel třetí, vyhnul se počátečnímu chaosu, do boxů zajel brzy, jeli jsme na dvě zastávky. Ztratil čas za Sainzem, ale potom ukázal dobrou rychlost, ale bylo nemožné snížit ztrátu. Zlepšuje se a je stále rychlejší a rychlejší. Měli jsme dobré auto a není to špatný výsledek, i když to není to, v co jsme doufali, rozhodně to nebylo špatné.

RACING POINT

Sergio Pérez, 7. místo
Je to pro mě a můj tým velký den! Byl to perfektní závod a chci pogratulovat celému týmu za jeho tvrdou práci, která přinesla tenhle výsledek. Zvlášť si cením zisku tolika bodů před domácím publikem - před fanoušky, kteří mě po celý víkend tolik podporovali. Na startu dnes existovala auta, která byla o něco rychlejší než my, ale fantastickou strategií jsme je porazili. Zažíváme pocit vítězství. Závod byl velice napínavý - zejména souboj s Danielem Ricciardem v závěru. Měl čerstvější pneumatiky a vyvíjel na mě obrovský tlak. Musel jsem se plně soustředit a tvrdě se bránit až do konce. S výkonem a body jsem velmi spokojen, mohou být pro boj v Poháru konstruktérů hodně důležité.

Lance Stroll, 12. místo
Měl jsem skvělé první kolo a výborný první stint - snížili jsme odstup, abychom si vybudovali výhodu před našimi bezprostředními soupeři a solidně útočili na body. Druhý stint už nebyl tak povedený, bojoval jsem především s přední částí vozu, takže musím zjistit, proč tomu tak bylo. Je škoda, že nešla zúročit pozice na trati, mohli jsme dnes získat pár bodů, protože jsme měli dobré tempo a auto mělo slušný výkon. Musím provést kontrolu dat a zjistit, zda nešlo něco udělat jinak, abychom měli dobrou výchozí pozici v Austinu.

Otmar Szafnauer, vedoucí týmu
Je uspokojivé skončit na sedmém místě a být "nejlepší ze zbytku světa". Sergio odjel hodně dobrý závod a naznačil tak náš další pokrok, který je zúročením tvrdé práce jak v našem sídle, tak na trati. Hodně mě též těší, že tímto výkonem mohl Sergio udělat radost fanouškům ve své rodné zemi. Dvanácté místo Lance je s ohledem na hodně silnou první polovinu závodu zklamáním. Musíme zapracovat na tom, aby přechod na tvrdou směs nebyl tak náročný a nedošlo k velkému opotřebení v přední části. Až do té chvíle byl stejně rychlý jako Sergio, čekali jsme, že na bodech skončí oba vozy. Ale i těch šest z Mexika je výborných.

RENAULT

Daniel Ricciardo, 8. místo
Je dobré získat body, mohlo jich být víc, kdybych dostal Péreze, ale nešlo to. Měl jsem dobrý start na tvrdé sadě, byl to solidní den, i když to byl pro tým náročný víkend. Jsem pyšný, jak jsme si udrželi pozitivní náladu a spolupracovali - s tím můžeme být spokojeni, ale nyní musíme jít dál a zlepšovat se.

Nico Hülkenberg, 10. místo
Rozhodně jsme dnes chtěli víc. Je to tedy frustrující, získat pouze bod. Možná jsme jeli do boxů příliš brzy, později jsem se trošku trápil a nemohl se dostat do rytmu. O tom incidentu v poslední zatáčce není moc co říci. Jel jsem devátý, ale neměl jsem přilnavost a Daniil to mě narazil, a stačí málo a dostanete hodiny. Je to škoda, protože nás to stálo bod.

Cyril Abiteboul, šéf týmu
Každý víkend máme pocit, že jsou podmínky odlišné, ale scénář je pořád stejný. Špatná kvalifikace a zlepšení v závodě díky agresivním rozhodnutím a dobré práce týmu. Dnes toho byl dalším příkladem. Těžili jsme z toho, že jsme mohli volit pneumatiky na startu. Mohlo to být lepší, Daniel bojoval s Pérezem (čistě a byl blízko) a Kvjat, no tam to tak čisté nebylo a pomohl tak Gaslymu. Je to závodění a my se raději soustředíme sami na sebe. Jezdci jeli skvěle a stejně tak mechanici a inženýři, kteří si poradili s problémy sobotního rána. Musíme se s tímto poprat a využívat příležitosti.

TORO ROSSO

Pierre Gasly, 9. místo
Dnes to v kokpitu nebylo vůbec jednoduché, ale dal jsem do toho všechno a jsem spokojený s bodovanou pozicí. Celkově byl vůz konkurenceschopný po celý víkend, což vidím jako pozitivní přínos. Start na červených pneumatikách asi nebyl optimální, ale pokusili jsme se z toho vytěžit maximum. Nakonec se povedlo, aby vše fungovalo, což je pro naši další bitvu v šampionátu důležité.

Daniil Kvjat, 11. místo (po penalizaci)
Věděli jsme, že s naší výchozí pozicí to dnes bude velmi těžké, ale pořád jsme si dělali naději na zisk nějakých bodů. Vzhledem k okolnostem si myslím, že jsme odjeli dobrý závod. Svým způsobem jsme podpořili naši dobrou kvalifikaci. Penalizace mě docela naštvala, protože jsem především závodník a bylo nám řečeno, že můžeme závodit. Nico se bránil, já útočil a tyhle věci se prostě stávají, zvláště v poslední zatáčce finálního kola. Přesto vnímám tento víkend jako hodně silný: pátek, kvalifikace a závod pro mě byly dobré, takže se těším příští týden v Americe na návrat na závodní trať.

Guillaume Dezoteux, vedoucí inženýr
Dnes to byl těžký závod. Fakt, že jsme startovali na nejměkčí směsi hodně ovlivnil celé dění, protože jsme museli stavět dříve než soupeři ve středu pole, pokud měla strategie dvou zastávek fungovat. Daniil jel opravdu dobře a v prostředním stintu na středně tvrdé směsi držel dobré tempo. Po poslední zastávce spadl za Strolla a nemohl ho ihned předjet, pak musel dělat místo vedoucí skupině. Modré vlajky ho zdržely, takže se dotáhl na Hülkenberga až v posledních kolech. Jeho útok v posledním kole byl příliš ambiciózní, takže dostal trest za způsobení kolize.

Pierre jel podobnou strategii a přišel o nějaký čas, zejména za Sainzem, který se s tvrdou směsí hodně trápil. Druhá část závodu už byla podstatně konkurenceschopnější, protože měl většinu času volnou trať, zdolal Strolla a přiblížil se Daniilovi a Hülkenbergovi. Kolize v posledním kole ho tak posunula na deváté místo.

MCLAREN

Carlos Sainz, 13. místo
Nebyl to nejlepší závod. Frustrující odpoledne pro celý tým. Měl jsem skvělý start a dostal se na čtvrté místo, ale po první zastávce nám prostě tvrdá sada pneumatik zabila závod. Musíme se na to podívat a detailně prostudovat. Austin je za rohem, takže není času nazbyt. Musíme tvrdě pracovat.

Lando Norris, nedokončil
Měl jsem dobrý start a dostal se před Red Bull a Mercedes. První stint byl dobrý a měl jsem lepší rychlost než Toro Rosso. Nejsem si úplně jistý, co se stalo během zastávky, ale tým to zahrál na jistotu, proto jsme hned zastavili, abychom to zkontrolovali. Jel jsem o kolo vzadu, potýkal se s modrými vlajkami a auto začalo mít problémy, tak jsme raději zajeli do garáže, abychom se vyhnuli dalšímu poškození.

Andreas Seidl, šéf týmu
Po pár dobrých závodech to dnes bohužel vůbec nešlo podle plánu. Nemohli jsme ukázat dobrou rychlost a musíme se na to podívat. Po dobrém startu jsme nemohli udržet naše pozice a propadli se. Lando měl také dobrý start, bohužel přišel problém v boxech. A máme přísná bezpečnostní pravidla. Museli jsme zastavit a auto potom mělo některé hodnoty přes limit, takže jsme nechtěli riskovat. Díky týmu i jezdcům za jejich práci. Musíme se poučit a soustředit se na další závody, abychom se vrátili silnější.

ALFA ROMEO

Antonio Giovinazzi, 14. místo
Start nebyl špatný a ze začátku jsem závodil s Renaulty a Racing Pointem, ale zastávka nás stála hodně času. Neobjevil se žádný safety car a náš závod byl už pokažený. Jel jsem už víceméně sám a těžko říci, jak jsme na tom byli s rychlostí. Musíme tvrdě pracovat, abychom to zlepšili už příští víkend v Austinu.

Kimi Räikkönen, nedokončil
Je to škoda, celkově jsme byli spokojenější, ale bohužel vše se rozhodlo na startu, kdy jsem se dostal mezi dvě auta a zničil si velký kus podlahy. Chlazení se pokazilo a teploty stoupaly, takže jsme museli zastavit. Je to škoda, ale tak to chodí. Rychlost nebyla úplně špatná, tak snad se to příští týdny zlepší.

Frédéric Vasseur, šéf týmu
Je to zklamání, že odjíždíme bez bodů. Rychlost byla během víkendu lepší než v minulých týdnech. Bohužel Kimi měl poškozenou podlahu a chlazení a musel zastavit. Antonio měl dobrou strategii a měl slušnou rychlost, ale dvacet sekund v boxech znamenalo modré vlajky a nemohl se zlepšovat. Ztratili jsme příležitost, protože jsme mohli bojovat s Toro Rosso o body, ale můžeme se těšit na příští víkend na další závod.

HAAS

Romain Grosjean, 17. místo
Bylo to složité odpoledne. Zkrátka nic nám nefungovalo. Můžeme jen doufat, že další závod pro nás bude lepší. V autě jsme se od třetího tréninku necítili dobře a závod to pouze potvrdil.

Kevin Magnussen, 15. místo
Myslím, že jsme odvedli dobrou práci ohledně strategie na jednu zastávku. Měl jsem od začátku poškozený vůz, protože jsem dostal ránu od Kimiho. Od té doby jsem měl poškozenou podlahu. Když vezmete tyto věci do úvahy a i to, že jsme dnes neměli tempo, tak jsme zkrátka nemohli získat nic víc.

Guenther Steiner, šéf týmu
Řekl bych, že jsme dnes získali z vozu maximum. Neudělali jsme žádné chyby, ale zkrátka jsme neměli lepší výkonnost. Odjíždíme s vědomím, že jsme byli slabí. V Austinu by to pro nás mohlo být o něco příznivější. Pokusíme se získat více než dnes. 

WILLIAMS

George Russell, 16. místo
Měl jsem skvělý start. V prvních zatáčkách jsem byl ve správný čas na správném místě, takže jsem získal mnoho pozic. Pak jsem byl velkou část závodu za Robertem, myslím, že měl nějaký problém, protože měl jednu zastávku navíc.  Čistý vzduch a silné tempo jsem měl až v posledních deseti kolech. Celkově šlo podle mě o promarněnou příležitost, mohli jsme skončit výš.

Robert Kubica, 18. místo
Cítil jsem se ve voze mnohem lépe než včera. Měl jsem nějaké dobré bitvy, kde jsme učinil dobrá rozhodnutí. Pak se George dostal přede mě, když jsem měl dlouhou zastávku, ale znovu jsem ho předjel. Bohužel mě pak potkal pomalý defekt, takže jsme museli znovu zastavit. Díky všem mexickým fanouškům za skvělou podporu. 

Dave Robson, hlavní závodní inženýr
George měl skvělý start. Bohužel o ta místa během prvního kola přišel, kdyby se na nich dokázal udržet, možná by měl lepší šance pro závod.

Robert dnes zvládl vůz a pneumatiky lépe. Proto byl schopen jet před Russellem. Bohužel musel pak absolvovat zastávku navíc, což byla velká škoda, protože měl velmi dobré tempo. 

Nyní se těšíme na závod do Austinu. Čekáme zajímavý pátek, protože budeme testovat pneumatiky pro sezonu 2020. Zároveň přezkoumáme každá naše rozhodnutí před tímto závodem. Těšíme se, že bude v prvním tréninku ve voze opět Nicholas. 

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: PROHLÁŠENÍ po závodě: I přes vítězství se Hamilton v Mexiku trápil

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 111, poslední 14.11.2019 03:20 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 111 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso během testování s Toyotou v Jižní Africe

Kdo je podle Alonsa nejlepším jezdcem současnosti?

Carlos Sainz během kvalifikaci na městském okruhu Marina Bay

McLaren se v kvalifikacích výrazněji zlepšil v Singapuru, tvrdí Sainz

Sebastian Vettel s Ferrari SF90, které je na rovinkách suverénně nejrychlejší

Ferrari v podezření: Honda volá po "čistém" souboji, v roce 2020 chce titul

Charles Leclerc odjel kvalifikaci v Austinu se starším motorem

Leclerca v Brazílii čeká penalizace. Dostane vývojovou verzi výkonnějšího motoru pro rok 2020?

Alexander Albon v závodě v Mexiku

Red Bull už zná svou jezdeckou sestavu pro příští rok

Koncept monopostu pro sezónu 2021

Špičkové týmy budou v F1 i po změnách v roce 2021 nadále dominovat, věří Ferrari

Alain Prost a Cyril Abiteboul v kvalifikaci v Baku

Prost o cestě Renaultu. Kdy bude francouzská automobilka vyhrávat?

Sebastian Vettel s Ferrari SF90 v Japonsku

Vývoj Ferrari v průběhu sezóny "předčil očekávání." Co se od Francie zlepšilo?

Daniel Ricciardo po kvalifikaci v Soči

Ricciardovi u nových monopostů nezáleží na rychlosti. Důležité je těsné závodění, říká

Valtteri Bottas v kvalifikaci v americkém Austinu

Slabé výkony Bottase z poloviny sezony? Fin zná jejich důvod

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:00 - 16:30)
    • 2. Trénink (19:00 - 20:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (16:00 - 17:00)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Neděle

    • Závod (18:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. LEC... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Max Verstappen si na tiskové konferenci po kvalifikaci zadělal na problém

Verstappen penalizován, do první řady se posouvá Leclerc s Vettelem

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Leclercova první sezona u Ferrari se blíží ke konci. Jak ji Monačan hodnotí?

  2. Slabé výkony Bottase z poloviny sezony? Fin zná jejich důvod

  3. Leclerca v Brazílii čeká penalizace. Dostane vývojovou verzi výkonnějšího motoru pro rok 2020?

  4. Renault svůj letošní cíl nesplní, za souboj s McLarenem se ale nestydí

  5. Špičkové týmy budou v F1 i po změnách v roce 2021 nadále dominovat, věří Ferrari

  6. Prost o cestě Renaultu. Kdy bude francouzská automobilka vyhrávat?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud