Staré a nové díly dohromady, Haas stále tápe. V Rusku nasadí hybridní balík u obou vozů

Petr Hlawiczka, 25. září 2019, 06:10 Google+

Haas potvrdil, že se v Rusku s oběma vozy vrátí k prvotnímu, mírně upravenému aerodynamickému balíku, který připravil před sezónou pro první závod sezóny. Příčinu svých potíží s nekonzistentním vozem stále nevyřešil.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Romain Grosjean a Kevin Magnussen ve Velké ceně Belgie

Romain Grosjean a Kevin Magnussen ve Velké ceně Belgie | foto: Haas F1 Team

Sdílejte článek

Grosjean s touto hybridní verzí balíku, který zahrnuje podlahu, deflektory a Romain zadní křídlo, ale nové bočnice a přední křídlo, nastoupil již minulý víkend v Singapuru. Tentokrát se objeví i na monopostu jeho týmového kolegy Kevina Magnussena.

Šéf týmu Günther Steiner plány Haasu po Velké ceně Singapuru přibližuje slovy: "Jde o hybrid. Není to už úplně australská specifikace - to by už nešlo, protože bychom museli neustále měnit šasi."

"Kevinovo auto [v Singapuru] nebylo pomalé. Musíme analyzovat oba vozy v závodě, momentálně máme ale takový plán, že se vrátíme s oběma monoposty ke specifikaci, s níž jezdil Romain. To jsme plánovali už dříve," pokračuje šéf Haasu.

Video: Grosjean v posledním kole GP Singapuru ubránil 11. místo před trojicí pronásledovatelů

Haas se rozhodl pokračovat s hybridním balíkem z Melbourne, protože podle něj jde o nejlepší řešení. Různé novinky, které během sezóny vyvinul, totiž zlepšit jeho výkonnost. Vůz VF-19 bývá občas velmi rychlý v kvalifikacích, ale v závodech patří k nejpomalejším a tým se tuto nekonzistenci stále snaží pochopit.

Pokud by nasadil poslední verzi svého aerodynamického balíku na začátku sezóny, tak by podle Steinera rychlejší paradoxně nebyli: "Nebylo by to o nic lepší. Možná bychom měli odlišný profil toho, jak funguje, ale o nic lepší by to nebylo."

Problém Haasu spočívá v korelaci aerodynamického tunelu s výsledky na trati, kde se teoretická zlepšení výkonnosti u skutečného auta nepotvrzují. Tým je musí co nejdříve vyřešit, aby s monopostem pro sezónu 2020 neměl takové problémy.

img-responsive

Šéf závodního týmu Günther Steiner (vlevo) s majitelem Genem Haasem | foto: Haas F1 Team

"Pracujeme na tom. Víme, že máme problém, ale myslím, že mu postupně přicházíme na kloub. Ve zbytku roku provedeme nějaké testy v posledních závodech, abychom přišli na to, proč dochází k tomu, k čemu dochází, nebo proč máme ten problém s korelací," popisuje Steiner.

Jsou nyní pod tlakem, aby příčinu potíží odhalili co nejrychleji? "Absolutně. Myslím, že pokud na něco přijdeme do dvou nebo čtyř závodů, pak na tom budeme pořád dobře," odpovídá šéf americké stáje.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Staré a nové díly dohromady, Haas stále tápe. V Rusku nasadí hybridní balík u obou vozů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Desetiválcový motor Mercedes FO110H, jenž poháněl McLaren MP4-14

Spalovací motory mají "dlouhou budoucnost." Přejde F1 na dvoutakty? + VIDEO

Pohonná jednotka Renault RE17

"Máme druhý nejlepší motor," zní z Renaultu. V čem udělali Francouzi největší pokrok?

Konkurenceschopnost Alfy Romeo C38 během roku 2019 postupně klesala

Alfa Romeo staví pro rok 2020 zcela nové auto i simulátor

Berger, Gerhard

Berger Vettela neodepisuje. "Leclerca může porazit," říká

Lance Stroll během Velké ceny Abú Zabí

"Red Bullu trvalo pět let, než začal vyhrávat." Szafnauer žádá po majiteli Racing Pointu trpělivost

Helmut Marco, Gianpiero Lambiase a Max Verstappen v kvalifikaci v Rakousku

"Žádný jiný juniorský program nedosahuje výsledků, kterými disponuje ten náš," hlásí Marko

Robert Kubica s Williamsem FW42 v Japonsku

"Williams se zlepšením nemůže počítat," varuje Smedley

Mladý Charles Leclerc pronásleduje zkušeného Lewise Hamiltona

Domenicali vysvětluje, proč Hamilton nepřestoupí k Ferrari. Horner je zvědavý, jak si poradí s mladými talenty

Sergio Pérez při tréninku v Číně

Pérez je před novou sezonou optimista, "Můžeme udělat velký pokrok," říká

Briatore, Flavio

"Mohl jsem šéfovat Ferrari," říká Briatore. Kdy probíhala jednání?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel se svou trofejí za první místo po závodě v Singapuru

Ferrari na mnoho způsobů s lehkou nostalgií na úvod

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Williams se zlepšením nemůže počítat," varuje Smedley

  2. "Gasly nese část viny, návrat do Toro Rosso ale zvládl mnohem lépe než než Kvjat," hodnotí Marko

  3. "Mohl jsem šéfovat Ferrari," říká Briatore. Kdy probíhala jednání?

  4. Alfa Romeo staví pro rok 2020 zcela nové auto i simulátor

  5. "Red Bullu trvalo pět let, než začal vyhrávat." Szafnauer žádá po majiteli Racing Pointu trpělivost

  6. Berger Vettela neodepisuje. "Leclerca může porazit," říká

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud