McLaren má letos za cíl zlepšení ve 2 klíčových oblastech. Key promlouvá o silných i slabých stránkách

Petr Hlawiczka, 25. ledna 2021, 07:00 Google+

McLaren chce v roce 2021 u nového vozu MCL35M vyřešit dvě slabiny, se kterými se potýkal v aerodynamické oblasti v minulé sezóně. Jde o výkonnost v pomalých zatáčkách a přílišná citlivost na povětrnostní podmínky.

Počet komentářů:  13 komentářů (Poslední 26.01. 11:43) Napište svůj názor
Carlos Sainz během předsezónních testů v Barceloně

Carlos Sainz během předsezónních testů v Barceloně | foto: McLaren

Sdílejte článek

Loni se stáj z Wokingu zlepšila, když mezi konstruktéry skončila na 3. příčce s 202 mistrovskými body, což je o 57 bodů (39 %) více než v předchozím ročníku - nestačila pouze na Mercedes a Red Bull. Od letošní sezóny si slibuje další posun, k němuž by kromě aerodynamiky měly pomoci pohonné jednotky od Mercedesu.

Minulý monopost MCL35 vynikal v rychlých zatáček, pokud se moc neměnilo počasí, zejména vítr. Své snahy podle technického ředitele Jamese Keye proto zaměří na dvě klíčové oblasti, jež by měly pomoci aerodynamické výkonnosti.

"K našim silným stránkám podle mě patří typicky rychlé zatáčky. Určitě jsme od počátku sezóny byli velmi konkurenceschopní ve středně-rychlých a rychlých zatáček. Brzdění v přímém směru patří také mezi naše silné stránky. Těžili jsme z toho například v Rakousku," popisuje Key.

img-responsive

McLaren MCL35 byl silný v rychlých zatáčkách, ale slabší v těch pomalých | foto: Pirelli

"Myslím, že pokud jde o slabiny, stále se musíme trochu zlepšit v pomalých pasážích. Není to tak slabé, jak to bylo předtím [v roce 2019], kdy jsme se to pak hodně snažili tu rychlost, vyvážení a konzistenci v pomalých zatáčkách zlepšit," pokračuje technický ředitel McLarenu, jenž přišel v roce 25. března 2019 z AlphyTauri (tehdy Toro Rosso).

"Pak za určitých podmínek auto nefunguje přesně tak, jak bychom si přáli - dochází k tomu za určitých povětrnostních a přilnavostních podmínek, což svým způsobem vidíme v datech," přiznává Key potíže, které trápí McLaren na závodních okruzích.

img-responsive

James Key je pro McLaren velkou posilou | foto: Scuderia Toro Rosso

"Musíme to vlastně pochopit, ale nejde o věc, kterou opravíte přes noc. To je tedy to, na co opravdu cílíme. Myslím, že pokud něco z toho dokážeme vyžehlit, budeme mít mezi závody konzistentnější vůz. Jde pro nás o určitý problém. Přišli jsme na to, že jde zkrátka o vlastnost, kterou u auta musíme napravit," říká 49letý inženýr.

"Ale jak už to chodí u těchto věcí, neexistuje zázračné řešení - zkrátka na tom musíte pracovat. Nicméně jde zřejmě o prvek, který nás ovlivňuje více než ostatní, ať už pozitivně či negativně - záleží na směru větru. Samozřejmě, že tím trpí všechna auta. Ale při určitých situacích to na nás mělo ten největší dopad," uzavírá Key.

Vytisknout

Diskuze: McLaren má letos za cíl zlepšení ve 2 klíčových oblastech. Key promlouvá o silných i slabých stránkách

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 13, poslední 26.01.2021 11:43 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 13 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Charles Leclerc během filmovacího dne (13. 5. 2022) v Monze

Odpoledne ve Španělsku nejrychlejší Leclerc před Mercedesy

Charles Leclerc s Ferrari F1-75

V 1. tréninku nejrychlejší obě Ferrari. Týmy nasadily nové balíky, debutovali De Vries a Vips

Carlos Sainz v Bahrajnu

Sainz se obává dlouhodobých zdravotních následků jízdy se současnými vozy F1

Fernando Alonso a Lewis Hamilton na tiskovce po závodě v Kataru

Alonso vítá Hamiltona ve svém světě a dodává, že auto je vždy klíčové

Max Verstappen se svou trofejí za první místo v Miami

Verstappen to má letos podle Wolffa vše snadnější, Leclercovi stoupající forma Red Bullu starosti nedělá

Max Verstappen a Charles Leclerc v závodě v Miami

Síla Red Bullu? Nečekali jsme ji, přiznává Horner. V Barceloně favorizuje Ferrari

Mick Schumacher v závodě v Miami

Novinky Haas nepřiveze ani do Barcelony. Kdy je tým nasadí?

Lewis Hamilton s Mercedesem W13 v Miami

"Našli jsme odpovědi na to, kudy se ve vývoji ubírat." Mercedes v Barceloně doufá v pokrok

Valtteri Bottas během závodu v Imole

Alfa Romeo očekává velký pokrok: rychle vylepšuje svůj simulátor, pro Barcelonu chystá novinky

George Russell s Mercedesem W13 v Imole

Když to začne skákat v zatáčkách: "Zabiják," hodnotí Russell letošní Mercedes W13

Průběžné pořadí šampionátu:

1. LECLERC, 2. VERSTAPPEN, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Nicholas Latifi v rámci sezónních testů v Barceloně

Není pilot jako pilot, zvláště platící. Williams a Nicholas Latifi...

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Když to začne skákat v zatáčkách: "Zabiják," hodnotí Russell letošní Mercedes W13

  2. "Našli jsme odpovědi na to, kudy se ve vývoji ubírat." Mercedes v Barceloně doufá v pokrok

  3. Sainz se obává dlouhodobých zdravotních následků jízdy se současnými vozy F1

  4. Alfa Romeo očekává velký pokrok: rychle vylepšuje svůj simulátor, pro Barcelonu chystá novinky

  5. Alonso vítá Hamiltona ve svém světě a dodává, že auto je vždy klíčové

  6. V 1. tréninku nejrychlejší obě Ferrari. Týmy nasadily nové balíky, debutovali De Vries a Vips

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud