Vývoj vozu pro příští rok nebo čtvrté místo letos? McLaren řeší dilema

Petr Hlawiczka, 19. září 2019, 06:10 Google+

McLaren by rád udržel své čtvrté místo v šampionátu konstruktérů, kde se na něj dotahuje Renault, zároveň by se chtěl již plně věnovat vývoji monopostu pro příští sezónu. Vše ale nejde najednou. Jak se rozhoduje?

Počet komentářů:  9 komentářů (Poslední 20.09. 10:53) Napište svůj názor
Kdy se McLaren přestne věnovat letošnímu vozu? V šampionátu jde stále o miliony dolarů

Kdy se McLaren přestne věnovat letošnímu vozu? V šampionátu jde stále o miliony dolarů | foto: McLaren

Sdílejte článek

Do konce sezóny zbývá 7 podniků a na kontě má zatím 83 bodů. Pátý Renault za má 65 bodů, přitom v Monze jich získal najednou hned 22. Všechny týmy přitom řeší otázku, kdy se ve vývoji plně zaměřit na příští auto.

V případě McLarenu a jeho MCL35 půjde o první vůz, který má na starosti technický ředitel James Key. Ten letos přišel jako významná posila z Toro Rosso s čerstvými nápady a přístupem. Zřejmě proto dojde k větším rozdílům než u konkurence.

Stáj z Wokingu se však v posledních závodech dostala pod tlak ze strany svého dodavatele pohonných jednotek. "Minimálně v příštích dvou nebo třech závodech plánujeme pokračovat v nasazování drobných věcí. Pak opět zkrátka uvidíme, kdy plně přepneme vývoj na příští auto. Je to stále otevřené," říká šéf Andreas Seidl.

img-responsive

McLaren chystá vylepšení ještě minimálně pro další 3 ze zbývajících 7 závodů | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

"Samozřejmě, že chceme co nejdéle bojovat o čtvrté místo, pro mě je ale zároveň mnohem důležitější dosáhnout pokroku s příštím vozem, takže nechci kompromitovat příští ročník náhlým změnou soustředění znovu na letošní auto. Máme stanovený plát toho, co chceme udělat letos a jak přistoupíme k příštímu roku. Takhle to pojímáme," vysvětluje šéf McLarenu.

Renault sice bodově jasně předčil McLaren na posledních dvou okruzích vyžadující nízký přítlak, podle Seidla se dá ale těžké předvídat, kdo bude mít výhodu na příštích sedmi okruzích, kde již týmy budou volit balíky s vyšším přítlakem.

"Myslím, že se to letos těžko posuzuje. Nejen nám, ale všem týmům uprostřed pole. Hodně záleží na vlastnostech okruhu, na asfaltu, teplotách, způsobu nastavení auta, v jakém provozním rámci ho musíte na odlišných tratích provozovat," pokračuje Seidl.

"Jak jste kupříkladu viděli v Budapešti, kde jsme čekali, že se budeme trápit, tak jsme tam najednou byli čtvrtí nejrychlejší. Takže se to upřímně těžko posuzuje. Ale se všemi těmi vylepšeními, s nimiž jsme přišli pro balík s normálnějším přítlakem před přestávkou, a s vylepšeními, jež stále hodláme přivézt pro další závod, snad budeme moci bojovat o 4. místo až do konce sezóny," doufá šéf McLarenu.

Vytisknout

Diskuze: Vývoj vozu pro příští rok nebo čtvrté místo letos? McLaren řeší dilema

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 20.09.2019 10:53 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 9 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Esteban Ocon s Renaultem RS20 v Barceloně

Šéf Renaultu nepovažuje výsledky Ocona za 'katastrofu,' Alonsův přínos na simulátoru oceňován

Lance Stroll v závodě ve Španělsku

Důvod německé absence Strolla? COVID-19

Práce na voze Sebastiana Vettela

Ferrari kvůli zmrazení vývoje optimismem neoplývá. Na jakou část vozu využije své žetony?

Nico Hülkenberg na Nürburgringu před Sebastianem Vettelem

Racing Point obhajuje přechod na letošní zavěšení Mercedesu. Žetony nečerpá, soupeři se zlobí

George Russell na Monze

Nečekaná škatulata na jezdeckém trhu? Odnést je může klenot Mercedesu

Wolff byl kdysi nakloněný spolupráci s Red Bullem

Jak se od roku 2016 změnil názor Mercedesu na dodávky motorů Red Bullu

Daniel Ricciardo se svou trofejí za třetí místo na pódiu na Nürburgringu

Progres Renaultu? Rosberg tvrdí, že zná jeho důvod

Lewis Hamilton si dojel pro první místo v závodě na Nürburgringu

Zběsilý vývoj? Ale kdeže, Mercedes už modernizaci letošního vozu „dávno" ukončil

Pohonná jednotka Honda

Mercedes až na 2. místě - Red Bull chce převzít projekt Hondy. Klade si však podmínky

Charles Leclerc při pátečním tréninku v Soči

"Nové díly pomohly, Ferrari však ještě musí spoustu věcí pochopit," hlásí Leclerc

  • Pátek

    • 1. Trénink (12:00 - 13:30)
    • 2. Trénink (16:00 - 17:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel a Max Verstappen při startu závodu v Singapuru

FIA v Singapuru přidává třetí DRS zónu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Nečekaná škatulata na jezdeckém trhu? Odnést je může klenot Mercedesu

  2. Progres Renaultu? Rosberg tvrdí, že zná jeho důvod

  3. "Nové díly pomohly, Ferrari však ještě musí spoustu věcí pochopit," hlásí Leclerc

  4. Jak se od roku 2016 změnil názor Mercedesu na dodávky motorů Red Bullu

  5. Zběsilý vývoj? Ale kdeže, Mercedes už modernizaci letošního vozu „dávno" ukončil

  6. Racing Point obhajuje přechod na letošní zavěšení Mercedesu. Žetony nečerpá, soupeři se zlobí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud